4 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kaçın Alfa'lar geliyor!
Haberler

Kaçın Alfa’lar geliyor!

Nafizcan Önder
12 Temmuz 2022
3 dk okuma

Hemen her gün karşılaştığımız yeni bir araştırmayla, markaların onlara göre planlanan stratejileriyle Z kuşağı gündemden düşmezken, Alfa kuşağının da ayak sesleri duyulmaya başladı. Her yeni kuşak farklılaşan özellikleriyle dikkat çekerken, geleceği şekillendirecek kuşakları anlamaksa her seferinde yeni bir çaba gerektiriyor. Global Wunderman Thompson Commerce ekibinin yayınladığı rapordan ilhamla Türkiye’deki Alfa’ları anlamak için Wunderman Thompson Türkiye’nin Group M Türkiye Data Analytics Services iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye’de Alfa Jenerasyonunu Tanımak” araştırması işte bu çabanın bir ürünü. 6-13 yaş arasındaki Alfa kuşağını pek çok yönüyle araştıran çalışma geleceğin Türkiye’si hakkında da çok şey söylüyor…

Alfa jenerasyonuyla tanışın

6 – 16 yaş grubu, çocuklukla ergenlik arasında hayatın farklı dönemlerini kapsadığından, Alfa’lar üç yaş grubu kırılımında inceleniyor:

Kaçın Alfa'lar geliyor!

Alfa’ların en kıymetlisi “aile”si

Kaçın Alfa'lar geliyor!

Alfa jenerasyonu, tüm dünyada güçlü değerleriyle öne çıkıyor. Ancak hayatlarında tek bir değer öne çıkmıyor. Özellikle Türkiye’de tüm değerler birbiriyle globalden daha yakın ağırlıkta önemli. Yani önceki jenerasyonlardan daha talepkârlar.

Hayatta sizin için en önemli şey nedir diye sorulduğunda en çok verilen cevap dünyada da Türkiye’de “aile”. Buna rağmen Türkiye’de önem verilen şeyler daha çeşitli. Birleşik Krallık ve ABD’deki global rapordaki oran yüzde 71’ken Türkiye’de 6 – 16 yaş arası çocukların yüzde 42’si aile cevabını veriyor.

Global raporda ikinci sırada “arkadaşlar” gelirken, Türkiye’de ikinci sırada “sağlık” yer alıyor. Bunun sebeplerinden biri de global raporun pandemi öncesi yazılmış olup, pandemi sonrası etkiyle sağlığın öneminin bu jenerasyonda da artması olarak yorumlanabilir.

Maksi-Alfa’lar şimdiden gelecek konusunda endişeli!

Kaçın Alfa'lar geliyor!

Alfa jenerasyonuna “Şu andaki hayatınızdan memnun musunuz?” diye sorulduğunda “kesinlikle katılıyorum” veya “katılıyorum” diyerek pozitif cevap verenlerin oranı yüzde 65,2.

13 – 16 yaş arası ise Alfa’ların içindeki en endişeli grup. Onları en çok endişelendiren konuların ne olduğu sorulduğundaysa ilk sırada verilen cevap “ekonomi” oluyor.

Henüz iş hayatına atılmalarına en az 2 yıl varken yüzde 30,7’si şimdiden işsizlik konusunda endişeli.

Başkalarının onlarla ilgili düşüncelerini önemsiyorlar

Kaçın Alfa'lar geliyor!

Bu jenerasyon için başkalarının onlar hakkında ne düşündüğü önemli. Sadece yüzde 19,9 başkalarının kendileri hakkındaki düşüncelerini önemsemediğini söylüyor.

Diğer yandan 13-16 yaş arasındakilerin yüzde 52,7’si kuralların gerekli olduğunu düşünüyor. Kuralların çiğnenmek için olduğuna katılanların oranı ise yüzde 31,4.

Yine şimdiden ekonomi ve işsizlik kaygıları taşıyan 13- 16 yaş grubuna kariyerleri konusunda aile ve arkadaşlarının onayladığı bir seçim yapmak konusunda ne kadar baskı hissettikleri sorulduğunda büyük çoğunluk böyle bir baskı hissetmediğini söylüyor. Bu soruda kararsız kalanların oranı yüzde 20,8 olarak verilere yansıyor.

Hayat onlara uysun, kuralları kendileri belirlesin istiyorlar

“Kurallar yıkılmak içindir” diyenlerin oranı yüzde 31,4. Ancak yüzde 15,9 bu konuda nötr. Tüm yanıtlar birlikte okunduğunda, bu jenerasyon için aslında kuralların da bir öneminin olmadığı, aile ve arkadaşlarından tercihleri için bir baskı hissetseler de kuralları kendi bildikleri şekilde belirlemek istedikleri görülüyor. İnsanları ve çevreyi önemseyen şirketlerin ürünlerini almayı tercih etme oranları globalden 8 puan daha yüksek! Global raporda benzer soruya verilen cevapların oranı yüzde 66’dayken, Türkiye’de bu oran yüzde 73,9’a çıkıyor. Bu da Türkiye’de markaların daha büyük değerlere hizmet ediyor olmalarının yaratacağı farkın daha büyük olacağına işaret ediyor.

Hayallerini “patronluk” süslüyor

Kaçın Alfa'lar geliyor!
Kaçın Alfa'lar geliyor!

Globaldeki Alfa’lar ailelerinden bir talepte bulunmadan bir şeyler satın almak için kendi paralarını kazanmak konusunda Türkiye’deki akranlarından daha sabırsız. Para önemli ancak şimdiden işsizlik ve ekonomi kaygıları yüksek olduğundan onları eylemsizleştiriyor ve umutsuzluğa itiyor. Türkiye’deki para ve şöhret beklentisi global ortalamanın üzerinde. 13-16 yaş arasının yüzde 28,5’ine göre lise ve üniversite zaman kaybı…

Eğitimin önemi az; daha hızlı para kazanmak istiyorlar. Birleşik Krallık ve ABD’deki akranlarının en büyük hayali “gezegeni kurtaracak” bir yerde çalışmakken Türkiye’deki Alfa’ların yüzde 43,7’sinin en büyük kariyer hayali kendi işini kurup patron olmak…

Marketing Türkiye Temmuz Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Hangi sektör ChatGPT'yi daha çok kullanıyor?
Hangi sektör ChatGPT’yi daha çok kullanıyor?
3 Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya
4 Öğrenci hayatının gerçekleri
Öğrenci hayatının gerçekleri
5 Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Güncel Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
Haberler
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Sabancı Holding 100 yaşında!
Haberler
Sabancı Holding 100 yaşında!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?
Haberler
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?
Sena Tufan
6 Ağustos 2025
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.