5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Chief Digital Officer'ların devri yükseliyor
Haberler

Chief Digital Officer’ların devri yükseliyor

Marketing Türkiye
21 Ağustos 2015
2 dk okuma

24 Mart 2015’te ABD Başkanı Barack Obama, Beyaz Saray’ın ilk CDO’sunu işe aldıklarını duyurduğunda “Beyaz Saray’ın ilk Chief Digital Officer’ı Jason Goldman, dijital çağı şekillendiren isimlerden biri olarak bize de yeni bir enerji getirecek” demişti. Beyaz Saray’ın sosyal medya konusunda Barack Obama döneminde aktif olması da teknolojiyle ne kadar yakından ilgilendiklerini ve dijital çağın gerekliliklerini bir ülkeye nasıl yansıtacaklarını göstermiş oluyordu. Birçok konuşmasını medium.com üzerinden yayınlayan Obama, Twitter’da açılan POTUS (President of the United States) hesabıyla da tüm dünyaya sesleniyor. Hatta her gün kendisine gelen mektupları tumblr’dan yayınlayarak sosyal medya kullanımında ne kadar aktif olduğunu gösteriyor. Bunların hepsinin sebebi ise teknolojiyi ve teknolojik atılımı ülke geneline yayarak geleceği şekillendirecek en güçlü silahı tüm ülkeye tanıtmak. Jason Goldman’ın CDO olarak danışmanlığa başlaması da bunun içindi.

Dünya geneline bakıldığında, her markanın ya da sektörün dijital çağa ayak uydurarak bu yönde istihdam yaratması artık kaçınılmaz bir durum. Ancak eski “title’lar” yeni dijital çağda geçerliliğini yitirirken, oluşan yeni tanımlar yeni yetenekleri ortaya çıkartmaya başladı. Chief Digital Officer‘lar da bunun en yüksek mevkideki örneklerinden. CIO’ların şirketlerde yaptıkları işin daha çok bilgi teknolojileri olarak görülmeye başlanması ve altyapısal sorunlarla daha fazla ilgilenmeleri, dijital çağın ve küresel bağlantıların kurulabileceği yeni pozisyonlar yaratılmasına gerek kıldı. Bir bakıma bu geçiş sürecini CIO’lar oluşturdukları bilgi teknolojileri yapılarıyla şirketlere sağladı ve şimdi dijitale geçiş yapan şirketler ya da ajanslar artık CDO‘larla birlikte daha geniş düşünebiliyor.

eMarketer’ın yaptığı araştırma da bu yıl, küresel anlamda hiç olmadığı kadar CDO titrine sahip ismin çeşitli sektörlerden markalarca işe alındığını gösteriyor. Şirketlerin CEO’luğuna giden yol da artık CDO’luktan geçiyor. 

2005 yılında kartvizitinde CDO yazan yalnızca 3 kişi varken 2015 yılına gelindiğinde bu sayı 2000 kişiye ulaşmış durumda.

Chief Digital Officer'ların devri yükseliyor

CDO’ların dünya genelinde yüzde 36 ile en çok reklam sektöründe çalışıyor olması da yaratıcı endüstrilerin iletişimi dijital sağlama konusundaki ciddiyetlerini bir kez daha kanıtlıyor. Medya şirketleri de yüzde 18 ile ikinci sırada gelirken yayıncıların yüzde 13’le üçüncü sırada olması da dikkat çekici. Finans şirketlerinin ise sadece yüzde 4’ünün CDO barındırması, dijital konusunda yaratıcı endüstri markalarıyla birlikte çalışması sebebiyle olağan karşılanabilir bir durum.

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Otomotiv üretimi geriledi, ihracat artışta
Haberler
Otomotiv üretimi geriledi, ihracat artışta
İrem Alimoğlu
12 Mayıs 2025
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haberler
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.