16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çevre örgütleri Cannes oturumlarını provoke etti
Haberler

Çevre örgütleri Cannes oturumlarını provoke etti

Gizem Yıldız
24 Haziran 2022
2 dk okuma

Beklendiği gibi bu yıl da Cannes Lions festivali, renkli sahil etkinlikleri, metaverse davetleri ve yeni ödüllerle dolup taştı. Ancak tüm bunlar yaşanırken, aktivist grup Clean Creatives’e bağlı genç yaratıcılar ve çevre örgütleri, endüstrinin iklim krizindeki rolüyle yüzleşmesini talep ederek kendi gündemlerini yarattılar.

Çevre örgütleri iklim krizini gündeme getirmek için Croisette boyunca festival müdavimlerini durduruyorlar, panel tartışmalarının ardından zorlayıcı sorular soruyorlar ve reklam endüstrisinin fosil yakıt şirketleriyle çalışmalarını konu alan TikTok videoları yayınlıyorlar.

https://twitter.com/tolmeia/status/1539484386101436419?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1539484386101436419%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.adweek.com%2Fbrand-marketing%2Fhow-young-creators-are-turning-the-cannes-conversation-to-climate%2F

Clean Creatives Direktörü Duncan Meisel yaptığı açıklamada, “Cannes Lions festivalinde ironik ve rahatsız edici bir şey var. Petrol ve gaz şirketleriyle aktif olarak çalışan büyük ajanslardan bazılarının yarattığı etkileri kutladığı bir ortamdayız. Bizim misyonumuz ise, sektörün yaratıcı beyinlerin yeteneklerini yanlış bilgilendirmek için kullanmayı bırakmaları ve çözümün bir parçası olmalarını istemektir” dedi.

Cannes’da iklim sorunları konusunda sektöre baskı yapan tek grup Clean Creatives değil. Bir Greenpeace üyesi açılış törenini kesintiye uğratması sebebiyle festivalden atıldı. 

Cannes Lions’ın ana mekanı olan Palais’de de vardı Greenpeace aktivistleri. Avrupa’nın bazı bölgelerinin bu hafta rekor sıcaklıklara ulaştığını ve fosil yakıtın küresel ısınmaya yol açtığını vurgulamak için bir itfaiye aracına bindiler.

Çevre örgütleri Cannes oturumlarını provoke etti

22 Haziran Çarşamba günü ise popüler “This is Fine” memesindeki köpek karakteri gibi giyinen aktivistler kanolarla sahile yaklaştılar. Ancak protesto polis tarafından kısa sürede durduruldu.

Daha da ileri giden çevre örgütü aktivistlerini Palais’in tepesinde endüstriyi fosil yakıt reklamları ve sponsorluk yasağını desteklemeye çağırdı.

@cleancreatives are in Cannes to ask you to choose your side, you are either part of the solution to solve the climate crisis or enablers of the climate killers like @WPP @Omnicom @publicisgroupe @accenture @interpublicIPG @EdelmanPR @FTIconsulting @ROSAPARISagency#CannesLions pic.twitter.com/wJ6sAQBGFh

— Edina Ifticene (@Edina_Ifticene) June 21, 2022

Ayrıca, iklim odaklı reklam ağı Purpose Disruptors’ın Kurucu Ortağı Lisa Merrick-Lawless’ın Çarşamba sabahı Cannes Lions’ın gizli konuşmacılarından biri olduğu ortaya çıktı. Merrick-Lawless 400 delegeyle “Good Life 2030” hakkında konuştu. Proje, iklim acil durumunun ortasında reklam endüstrisinin neyi temsil ettiğini ve iyi bir yaşamı neyin tanımladığına dair fikirlerimizi nasıl yeniden şekillendirebileceğini yeniden tasavvur etmeyi amaçlıyor.

Merrick-Lawless yaptığı açıklamada, “Bir kriz anındayız, bir hayal gücü krizi” dedi ve şöyle devam etti: “Endüstri olarak, iklim acil durumu konusunda nasıl yardım edeceğimiz konusunda yaratıcı değiliz. Geleceğe dair yeni vizyonlar yaratmak ve toplumu şekillendirmek için kolektif hayal gücümüzü kullanabiliriz.”

Cannes Lions Grand Prix’leri sahiplerini bulmaya devam ediyor

Kaynak: The Drum, Adweek

Cannes Lions featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sabancı Holding 100 yaşında!
Haberler
Sabancı Holding 100 yaşında!
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
İstanbul'un nabzı bu semtlerde atıyor!
Haberler
İstanbul’un nabzı bu semtlerde atıyor!
Sena Tufan
1 hafta önce
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.