18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor
Haberler

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Nafizcan Önder
18 Haziran 2022
3 dk okuma

Ardı ardına gelen zamlarla birlikte hayat pahalılığıyla mücadele şüphesiz ki tüketicinin en önemli gündem maddeleri arasında ilk sıraya yükseldi. Yılbaşı itibariyle lüks harcamalarını rafa kaldırmaya hazırlanan tüketici, enflasyonun yüzde 70’i aşmasıyla temel ihtiyaçlarında da kesinti yapmak zorunda kalıyor. Temel ihtiyaçlara bile erişimin zorlaştığı belirsizlik ortamı elbette tüketiciyi psikolojik olarak da etkiliyor. Marketing Türkiye için Pulside Research‘ün gerçekleştirdiği “Enflasyon Ortamında Tüketici” araştırması da bu nedenle tüketicinin ruh halini araştırmanın merkezine koyarak enflasyon ortamında tüketicinin duygularını inceledi. O halde gelin tüketicin ruh haline rakamlar eşliğinde daha yakından bakalım…

Toplum mutluluktan çok uzak

Araştırmada tüketicinin genel ruh hali sorulduğunda yüzde 52,9 çok kötü/kötü olarak niteledi. Ne iyi ne kötü olan katılımcıların oranı yüzde 33,6 olurken, iyi/çok iyi olduğunu belirten katılımcıların oranı yüzde 13,4 olarak verilere yansıyor.

Sosyoekonomik dağılıma bakıldığında genel ruh hali DE grubunda daha düşüktü. Ruh halini çok kötü/kötü olarak niteleyenlerin oranı DE grubunda yüzde 57,3 seviyesindeyken, bu oran C1C2 grubunda yüzde 53,9’a, AB grubunda ise yüzde 52,9 olarak karşımıza çıkıyor.

Yaş dağılımında ise gençten yaşlıya doğru kötü ruh halinin azaldığı görüldü. Genel ruh halini çok kötü/kötü olarak tanımlayan 18-34 yaş arası tüketici oranı yüzde 57,4’ken, 35-54 grubunda yüzde 51,8, 55 yaş ve üzeri grupta ise yüzde 49,3…

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Zamlar topluma ne hissettiriyor?

Zamlarla ilgili tüketicinin ne hissettiği açık uçlu olarak sorulduğunda verilen cevaplar arasında tüketicinin en çok hissettiği duygu yüzde 11,1 ile üzüntü olarak karşımıza çıkıyor. Hislerini kötü olarak niteleyenlerin oranı yüzde 8,7 olurken, korku (yüzde 7,9) ve kaygı (yüzde 7,6) duyma da araştırmada öne çıkan sonuçlar arasında yer alıyor.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Toplumun yalnızca yüzde 3’ü “temel ihtiyaçlarımın tamamını karşılayabiliyorum” diyor!

Katılımcıların temel ihtiyacının ne kadarını rahat bir şekilde karşılayabildiği mercek altına alındığında 13,4’lük bir kitlenin hiçbir temel ihtiyacını rahat bir şekilde karşılayamadığı, yüzde 72,8’lik bir kitlenin ise çok azını veya birazını rahat bir şekilde karşılayabildiği görülüyor. Temel ihtiyaçlarının çoğunu/tamamını rahat bir şekilde karşılayabilenlerin oranı ise yüzde 13,8.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

İhtiyaçlarının hiçbirini rahat bir şekilde karşılayamayan, çok azını ve birazını rahat bir şekilde karşılayanlara hisleri soruldu. Temel ihtiyacı karşılayamamayla ilgili kötü hissetme yüzde 17,7 ile ilk sırada yer alıyor. Berbat (yüzde 14,7), üzgün (yüzde 13,3) ve çaresiz (yüzde 8,7) hissetme öne çıkan diğer başlıklar olarak araştırmada yer alıyor.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Tünelin sonunda ışık görenler azınlıkta…

Katılımcıların geleceğe dair hislerine bakıldığında olumsuz ve karamsar bakış açısının çok daha baskın olduğu ortaya çıkıyor. Umutsuzluk (yüzde 16), karamsarlık (yüzde 14,9) ve kaygı (yüzde 14,2) en çok öne çıkan duygularken, umut (yüzde 10,7) güzel (yüzde 3,7) ve iyi (yüzde 2,2) hisler de mevcut.

Enflasyon anksiyetesi hızla yayılıyor

Sosyo ekonomik sınıflar kayboluyor!

Son dönemde yapılan pek çok araştırma üst ve orta gelirli sınıfın alt gelir grubuna benzemeye başladığına işaret ediyor. Enflasyonun yüksek olduğu ortamda tüketici yalnızca ekonomik zorluklarla değil, aynı zamanda psikolojik zorluklarla da mücadele etmek zorunda kalıyor.

Ekonomik ve psikolojik yükün yoğun olarak hissedildiği bu ortamda markaların fiyat-performans kriterine odaklanarak gelir kaybı yaşayan müşterilerini kaybetmemesi gerekiyor.

İletişim stratejilerinde tüketicinin aynı markadan halen benzer ürünü tüketebileceğinin işaret edilmesi ve well-being faktörüne odaklanılması önem arz ediyor.

Y ve Z kuşakları “tükendik” diyor…

Enflasyon bizi neye dönüştürdü?

enflasyon featured Pulside
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sena Tufan
3 Temmuz 2025
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Haberler
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
İrem Alimoğlu
28 Haziran 2025
Sokaklar herkes için: Apple’dan görme engelliler için yapay zeka destekli özel harita
Haberler
Sokaklar herkes için: Apple’dan görme engelliler için yapay zeka destekli özel harita
Nafizcan Önder
8 Temmuz 2025
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Haberler
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İrem Alimoğlu
6 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.