4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çayı hem şekersiz hem de sebepsiz seviyoruz
Haberler

Çayı hem şekersiz hem de sebepsiz seviyoruz

Marketing Türkiye
12 Haziran 2022
4 dk okuma

Marketing Türkiye için Areda Piar tarafından gerçekleştirilen “Kuşakların Çay Tercihleri” araştırması en çok tercih edilen markalardan, günlük içilen bardak sayısına kadar çay tüketimiyle ilgili pek çok detaya ışık tutuyor. Araştırmanın sonuçlarına göre, yeşil çayıydı, soğuk çayıydı derken pazar günden güne yeni ürünler ve oyuncularla büyüse de “gerçek çay budur” söylemini sahiplenen Çaykur pazarın koşulsuz hâkimi konumunda. Çalışma çayla şeker aşkının sonunun da yakın olduğunu gösteriyor. Zira Z kuşağının yüzde 78,6’sı çayı şekersiz içiyor…

Çay denince akla gelen ilk üç marka

Çayı hem şekersiz hem de sebepsiz seviyoruz

“Kuşakların Çay Tercihleri” araştırmasında katılımcılara yöneltilen “Aklınıza ilk gelen çay markası hangisi?” sorusuna verilen cevaplarda ilk sırayı Çaykur alırken ikinci ve üçüncü sıradaki marka tercihleri kuşaklara göre farklılık gösteriyor.

Z kuşağının aklına ilk gelen çay markası yüzde 63 ile Çaykur, ikinci sırada yüzde 9,8 oranıyla Lipton, üçüncü sırada yüzde 9,5 ile Ofçay. Y kuşağında yüzde 63 ile Çaykur ilk sırada, yüzde 8,6 ile Doğuş ikinci, 8,3 ile Lipton üçüncü sırada. X kuşağında yüzde 63 ile Çaykur ilk akla gelen çay markası olurken, yüzde 9,9 ile Lipton ikinci, yüzde 7,2 ile Doğuş üçüncü sırada karşımıza çıkıyor. Baby Boomer kuşağında ise yüzde 62,6 ile Çaykur birinci sırada yerini korurken, ikinci sırada yüzde 12,1 ile Doğuş, üçüncü sırada yüzde 11,1 ile Lipton yer alıyor.

Tüm kuşakların ilk tercihi aynı

Çayı hem şekersiz hem de sebepsiz seviyoruz

Çay tüketiminde farklı tercih sebepleri göz önünde bulundurulduğunda hangi markaların yaygın olarak kullanıldığı da önemli bir soru haline geliyor. Araştırmada katılımcılara “Sıklıkla tercih ettiğiniz çay markaları hangileri?” diye sorulduğunda tüm kuşakların yanıtı ortak oldu. Y kuşağının yüzde 73,8’i, X kuşağının yüzde 71,1’i, Z kuşağının 69,2’si, Baby Boomer kuşağının yüzde 62,8’i sıklıkla Çaykur’u tercih ettiğini söyledi.

Bardak değil demlik hesabı

Araştırmada katılımcılara belli miktarda tüketildiğinde faydaları olan çayı “Günde kaç bardak içersiniz?” sorusu yöneltildiğinde X kuşağının yüzde 50,6’sı, Y kuşağının yüzde 50,4’ü, Z kuşağının yüzde 28,9’u ve Baby Boomer’ların ise yüzde 33,7’si 10 bardak ve üzeri çay içtiklerini belirtti.

Çayınızın yanına ne istersiniz?

Araştırmada katılımcılara “Çayın yanında ne tüketirsiniz?” diye sorulduğunda Z kuşağının yüzde 16,3’ü çerez, yüzde 12,6’sı bisküvi, yüzde 11’i kek yanıtını verirken Y kuşağının yüzde 16,8’i bisküvi, yüzde 15’i çerez, yüzde 14,9’u kek tükettiğini belirtti. Aynı soruya X kuşağının 16,3’ü bisküvi, yüzde 15,8’i çerez, yüzde 8,6’sı kek cevabını verirken, Baby Boomer kuşağının yüzde 17,3’ü çerez, yüzde 16,1’i bisküvi, yüzde 9,5’i kekten yana tercihini kullanıyor.

Çayı en çok televizyon karşısında içiyoruz

Çayı hem şekersiz hem de sebepsiz seviyoruz

Araştırmada kuşaklara “Daha çok ne zaman çay içersiniz?” diye sorulduğunda X kuşağının yüzde 56,9’u akşam evde televizyon karşısında, yüzde 23,9’u arkadaşlarla otururken, yüzde 12,3’ü ise iş yerinde çay içtiğini belirtiyor. Aynı soru diğer kuşaklara sorulduğunda ise sonuçlar şöyle şekilleniyor: Z kuşağının 54,5’i akşam evde televizyon karşısında, yüzde 28,6’sı iş yerinde, yüzde 16,9’u arkadaşlarıyla otururken çay içiyor. Y kuşağının 50,7’si akşam televizyon karşısında, yüzde 26’sı arkadaşlarla otururken, yüzde 16,6’sı iş yerinde çay tükettiğini söylüyor.

Baby Boomer’ların ise yüzde 56,5’i akşam televizyon karşısında, yüzde 30,9’u arkadaşlarla otururken, yüzde 3,9’u iş yerinde çay içtiğini söylüyor.

Çayı şekersiz içiyoruz

Toplumumuzda sağlıklı beslenme bilincinin yerleşmeye başlamasıyla, şekerli çay tüketenlerin de sayısı azalmaya başladı. Araştırma dahilinde katılımcılara yöneltilen “Çay içerken şeker kullanıyor musunuz?” sorusuna Z kuşağının yüzde 78,6’sı, Y kuşağının yüzde 45,2’si, X kuşağının yüzde 60,8’i ve Baby Boomer kuşağının yüzde 66,6’sı “Çayı şekersiz içiyorum” yanıtını veriyor.

Çayı alırken ambalaja önem veriyoruz

Çayın çeşitleri ve karışımları kadar ilgi çekici olan bir diğer özellik ise çay paketlerinin tasarımları. Araştırmada katılımcılara sorulan “Çay paketlerinin tasarımı sizin için önemli mi?” sorusuna Z’lerin yüzde 52,9’u, Baby Boomer’ların 43,5’i, X’lerin 34,8’i ve Y’lerin ise 33,9’u “Paket tasarımı önemli” yanıtını veriyor.

Pazarın geleceği Z kuşağının tercihlerinde

Çayı hem şekersiz hem de sebepsiz seviyoruz
  • 40 yıla yakındır varlığını sürdüren Çaykur, Doğuş ve global bir marka olan Lipton arasındaki rekabet yıllar içerisinde yeni markaların da pazarda boy göstermesiyle daha da kızıştı.
  • Baby Boomer’larda kuşaklar arası mirasın etkisi görülürken Z kuşağında hızlı tüketimin tamamlayıcı unsuru olarak dikkat çekiyor çay…
  • Demlik poşet çayın Z kuşağının tercihlerinde fark yaratması paket çay ile demlik poşet çay arasındaki rekabetin daha da artacağına işaret ediyor.
  • Markaların toz çay kıvamında demlik poşet çayı tüketicinin tercihine sunmaları kuşakların çay paketi tercihinde etkili olabilecek potansiyele sahip.
  • Araştırma sonuçları ambalaj tasarımlarının Z kuşağı başta olmak üzere tüm kuşakların satın alma tercihleri üzerinde etkili olduğunu gösteriyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Çay Tercihleri” araştırması Türkiye genelinde 1,234 kişinin katılımıyla 28 Nisan – 04 Mayıs 2022 tarihleri arasında yapıldı. Çalışma kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

Erzurum’un “Kıtlama Şeker”i artık bir marka!

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Güncel Haberler
Rihanna'dan "Şirinler" temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Rihanna’dan “Şirinler” temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
3 hafta önce
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Haberler
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Haberler
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Advertorial
21 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.