5 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Liderlerin yeni endişesi ölçememek
Haberler

Patronların yeni endişesi “ölçememek”

Gizem Yıldız
27 Mayıs 2022
2 dk okuma

Stanford Üniversitesi profesörü Nicholas Bloom, uzaktan çalışan insanların pandeminin başlangıcından daha üretken olduklarını belirtiyor. Araştırma için Mayıs 2020’den bu yana Chicago Üniversitesi, ITAM ve MIT’den diğer akademisyenlerle bir araya gelen Bloom, evden çalışmanın ofise oranla yüzde 9 daha verimli olduğunu ortaya koyuyor…

“Mart 2020’de evden çalışmaya döndüğümüzde tamamen hazırlıksızdık. Yönetim sistemlerimiz, performans değerlendirme sistemlerimiz, toplantı yapılarımız, iş akışlarımız, ekipmanımız yoktu” diyen Bloom, şimdi çok daha tecrübeli bir iş dünyası olduğunu vurgulayarak teknoloji bunu kolaylaştırdıkça üretkenliğin devam etmesi gerektiğini ifade etti.

Araştırma çalışanların geri bildirimlerini baz alsa da, evden çalışmanın daha verimli olduğunu doğrulayan somut veriler de var. Çağrı merkezi çalışanları için dakika başına daha fazla çağrı, kod için daha fazla değişiklik gönderen mühendisler ve çalışılan saat başına artan iş çıktılarına ilişkin Çalışma İstatistikleri Bürosu verileri mevcut. Ancak insanların evden çalışırken kendilerini daha verimli hissetmeleri bile başlı başına önemli bir veri.

Çalışanlar çalışma günlerinin yüzde 40’ında evlerde

Bloom’un verilerine göre Amerika’da çalışma günlerinin yüzde 40’ı evlerden sürdürülüyor. Bu veriyi ofis anahtar kartı şirketi Kastle’ın ofis binalarının yüzde 43 dolulukta olduğuna işaret eden analizi de doğruluyor.

Bloom, pandemiden sonra evden çalışma oranının yüzde 25 ila 30 civarında kalmasını bekliyor, bu da evden çalışmanın hiçbir şekilde ortadan kalkmayacağı anlamına geliyor. Oteller, sinemalar ve restoranların açılması ve sosyalleşmeyle birlikte trafik pandemi öncesi seviyelere dönerken, patronlar ofise dönüş kararlarını tekrar gözden geçirilebilir.

Patronların endişesi artıyor

Birçok işveren evden çalışmanın verimli olduğunu kabul ediyor, ancak yine de çalışanların iş birliği yapması ve evdeyken de yaratıcı olması gibi somut bir şekilde ölçülemeyen konular sebebiyle endişe duyuyorlar.

Northeastern Üniversitesi tarafından aralık ayında yayınlanan bir rapor, şirketlerdeki üst düzey yöneticilerin yarısından fazlasının, çalışanlarının ofis dışında yaratıcı ve yenilikçi olma yeteneğini koruyabilmesi konusunda endişe duyduğunu ortaya koydu. Ayrıca sürekli uzaktan çalışmanın şirket kültürünü ve bağlılığını nasıl etkileyeceği konusunda endişeleniyorlar.

Araştırma ayrıca ofis çalışanlarının üçte birinin haftada beş gün ofise döndüğünden beri en kötü çalışan deneyimi geri bildiriminde bulunduğunu ortaya koydu.

LinkedIn verilerine göreyse tecrübeli çalışanların yüzde 60’ı uzaktan çalışma fırsatı için mevcut işlerini bırakabileceğini söylüyor.

Esnek olmayan şirketler yetenek kaybediyor

Apple, çalışanların haftada üç gün ofise gelmesini sağlayacağını açıklamıştı ancak o zamandan beri, çalışanların bunu reddetmesi ve önde gelen bir makine öğrenimi mühendisinin şirketin esnek olmaması nedeniyle istifa etmesi üzerine bu planı değiştirdi. Büyük bankalar da giderek daha fazla uzaktan çalışma imkanı sunuyor. Uzaktan çalışmayı küçümsediğini söyleyen JPMorgan Chase CEO’su Jamie Dimon, en son hissedar mektubunda, şirket çalışanlarının yalnızca yarısının tam zamanlı olarak ofiste olacağını söyledi.

Kaynak: Recode

İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?

featured
1 16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
2 Temu, Türkiye'de işe alımlara başladı
Temu, Türkiye’de işe alımlara başladı
3 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
4 Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
5 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Lahmacun Endeksi'nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify'ın Türkiye'deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Haberler
Spotify’ın Türkiye’deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Pastavilla, iki yıl üst üste “En Kaliteli Makarna Üreticisi” seçildi!
Haberler
Pastavilla, iki yıl üst üste “En Kaliteli Makarna Üreticisi” seçildi!
Advertorial
25 Temmuz 2025
Turizmde pandemi: 10 kişiden 6'sı yazı tatilsiz kapattı
Haberler
Turizmde pandemi: 10 kişiden 6’sı yazı tatilsiz kapattı
Nafizcan Önder
6 gün önce
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Haberler
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Marketing Türkiye
3 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.