1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kinder ürünlerine Salmonella analizi zorunluluğu geldi
Haberler

Hangi Kinder ürünlerine “Salmonella analizi” zorunluluğu geldi?

Gizem Yıldız
19 Nisan 2022
1 dk okuma

Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Avrupa’da ortaya çıkan ve gittikçe büyüyen Salmonella krizine karşı ikinci bir talimata kadar Kinder markanın ürünlerinin ithalatında yüzde 100 Salmonella analizi yapılması zorunluluğu getirdi.

Önceki hafta duyurduğumuz ve Avrupa ile İngiltere’deki Kinder Surprise çikolatalarının toplatılmasına sebep olan Salmonella krizi Türkiye’de de önlemlerin arttırılmasına sebep oldu. Tarım ve Orman Bakanlığı önceki gün Bitkisel İthalatta Yetkili 44 il müdürlüğüne yazdığı yazıda menşe ayrımı yapılmaksızın ithal edilen tüm Kinder ürünlerine Salmonella analizi yapılmasına karar verildiğini duyurdu.

Analiz edilecek olan ürünler…

Yazıda “Salgının ülkemize sıçramasının önlenmesi amacıyla ikinci bir talimata kadar menşe ayrımı yapılmaksızın Kinder markalı ürünlerin ithalatında yüzde 100 Salmonella analizi yapılmasına karar verilmiştir” ifadelerine yer verildi. Buna göre ülkemize Almanya’dan ithal edildiği bilinen Kinder ürünleri de dahil ithal edilen tüm parti numaralarına Salmonella analizi yapılacak. İlgili yazıya göre yüzde 100 Salmonella analizi yapılacak Kinder markalı ürünler arasında Kinder Sürpriz Yumurta, Kinder Mini Eggs, Kinder Schokobons, Uovo Maxi, Kinder Mix, Kinder Circus, Kinder Happy Moments, Mix Cross Cat Kinder ve Mixed Patisserie PRA ürünleri yer alıyor.

Ayrıca Kinder markalı ürünlerden kaynaklı olarak dünya genelinde Salmonella salgını yaşandığı da bakanlık tarafından yazılan yazıda resmi olarak belirtiliyor. Tarım ve Orman Bakanlığı Genel Müdürü Harun Seçkin tarafından imzalanan yazıda “Avrupa Birliği Gıda ve Yemde Hızlı Alarm Bildirim Sistemi RASFF ve INFOSAN’dan alınan bildirimlerde dünya genelinde Salmonella Typhimurium salgını yaşandığı, salgın kaynağının Kinder markalı çikolata ürünleri olduğu, riskli ürünler ve parti numaralarının toplatıldığı hakkında ülkemiz bilgilendirilmiştir” ifadelerine yer verildi. Bakanlık market raflarında halihazırda satılmakta olan ürünlerle ilgili herhangi bir toplatma kararı vermedi.

Kaynak: Gıda Dedektifi

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Haberler
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.