Türkiye’nin “İletişim ustası”

PAYLAŞ

Ünal Uzun ile Lobby’nin kuruluşuyla birlikte Türkiye’deki PR sektörünün zaman içindeki gelişimini konuştuk. Uzun, “İletişim sektörü, Türkiye ekonomisini güçlü ülkeler kategorisine taşıyacak şirketlerin iletişim stratejisini kurgulamak gibi bir görevle karşı karşıya” diyor. The ONE Awards’da “Yılın İtibarını En Çok Artıran PR Ajansı” ve PRIDA’da da “Yılın İletişim Ajansı” ödüllerine layık görülen Lobby’nin kurucusu, duayen iletişimci Ünal Uzun bu başarıyı getirenin sahip oldukları deneyimli kadrolar olduğunu söylüyor.

Söyleşi: Berkan Kişin

Türkiye’de iletişim sektörü önemli aşamalar kat etti

✓ Lobby’nin temellerini attığım 1992, basın yayın yüksek okullarının henüz iletişim fakültesine dönüştüğü ve bünyesinde ilk kez halkla ilişkilerin ayrı bir bölüm olarak okutulmaya başlandığı bir dönemdi. Türkiye’de ilk internet bağlantısı 1993 yılında kuruldu. Gelişen teknolojiyle birlikte iletişimin dinamikleri de değişti. Şirketler, kurumsallaşma yolunda önemli adımlar attı.

✓ Dünyayla birlikte Türkiye’de de iletişim sektörü önemli aşamalar kat etti. Lobby olarak, 26 yıldır Türkiye ekonomisinin güçlü markalarına verdiğimiz iletişim hizmetiyle sektörün gelişimine de katkıda bulunduğumuza inanıyorum. Günümüzde sektör, medya deneyimine sahip güçlü kadrolara ve teknolojiye kavuşmuş durumda. Sektörün gelecekte daha da büyüyeceğine yürekten inanıyorum.

Markalar artık görünürlüğün yeterli olmadığının bilincinde

✓ Geçmişte medyada daha çok görünmek, bilinirliğin artmasıyla özdeş kabul ediliyordu. İletişim çalışmaları da ağırlıkla bu temelde yürütülüyordu. Ancak yıllar içinde ekonomideki dalgalanmalar, sosyal alandaki çalkantılar, bunlara bağlı olarak yaşanan irili ufaklı krizler, stratejik iletişimin önemini gündeme getirdi.

✓ Şirketler, kurumsal iletişim adı altında önemli bir departman oluşturdu. Hatta, bazı markalar-şirketler yönetim kurullarında kurumsal iletişim için ayrı bir sandalye ihdas etmiş durumda. Zira markalar artık sadece medya görünürlüğün yeterli olmadığının bilincinde.

✓ Günümüzde iletişim hizmetleri hedef kitlenin ve mesajların belirlendiği, kriz ve lider iletişiminin kurgulandığı, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin planlandığı stratejik iletişim danışmanlığı olarak icra ediliyor. Hatta artık itibarın stratejik bir varlık olduğunu tüm kurumsal yapılar kabul etmiş vaziyette.

Silahlı Kuvvetler’den iletişim elçiliğine

✓ Uzun yıllar Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nda Emir Subaylığı ve Özel Kalem Müdürlüğü gibi görevlerde bulundum. Emekli olduğum 1988 yılında Erol Simavi’nin danışmanlık görevini üstlenerek iletişim sektörüne ilk adımımı attım. İnterstar, Kanal 6 gibi kurumlarda çeşitli görevler üstlendim.

✓ 1992’de Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı’nı kurdum. Bugün şirketimizi benimle aynı heyecanı paylaşan çocuklarım yönetiyor. Oğlum Ömer, hem Lobby’de Yönetim Kurulu Başkan Vekili hem de kurucu ortağı olduğu Footalent şirketinde önemli işler başarıyor. Kızım Özge, Lobby’de icranın başında. Gelinim Funda ise etkinlik ajansımız Lobby Event Factory’nin başında.

lobby

Çeyrek asrı aşan bir tarihe sahibiz

✓ Lobby olarak, çeyrek asrı aşan bir tarihe sahibiz. Etkinliklerdeki başarımızı iletişim danışmanlığıyla taçlandırdık. Başarımızın temelinde her dönemde halkla ilişkiler alanında önemli deneyime sahip kadrolarla çalışmaya borçluyuz. Ekonominin önde gelen markalarının Lobby’i tercih etmesinin temelinde 26 yıllık güçlü deneyimin olduğuna inanıyorum.

Samimi diyaloğu son derece önemsiyorum

✓ İletişim sadece güçlü bir markanın değil sağlıklı bir toplumun yaratılmasında da vazgeçilmez bir unsur. Hizmet verdiğimiz şirketlerle uzun yıllara dayanan samimi diyaloğu son derece önemsiyorum. Bir markanın Lobby’i tercih etmesini, verdiğimiz hizmet ve bizlere olan güven olarak değerlendiriyorum.

✓ İletişim hizmetlerini sektördeki gelişmelerin yanı sıra teknolojinin ve çağın gereklerini dikkate alarak sunuyoruz. Hizmet verdiğimiz şirketleri kendi markalarımız olarak görüyoruz. Yıllar süren iş ortaklıklarımızı markaların Lobby’e ve iş anlayışımıza duyduğu güvenin sembolü olarak görüyorum.

Bizim için en önemli şey insanı değerlerimiz

✓ Şahsi ilişkilerimizde nasıl bir anlayışa sahipsek iş yaşamımıza da bu aynen sirayet ediyor. Bizim için en önemli şey insani değerlerimiz. Vefa, sorumluluk almak, her ne yapıyorsak onu en iyi şekilde yapmak… Bunlar omurgamızı teşkil ediyor.

✓ Müşterilerimizin iş ve iletişim hedefleri doğrultusunda yüksek kalite ve standartta değer yaratmayı ve onların kurumsal itibar ve performansını artırmayı önemsiyorum. Hizmet verdiğimiz markalara rekabet avantajı sağlamak amacıyla sektör trendlerini ve dünyadaki gelişmeleri yakından izliyoruz.

Aldığımız ödüller güvenin sembolü

✓ Lobby olarak, Yılın PRİDA İletişim Ajansı ve The ONE Awards’da “Yılın İtibarını En Çok Artıran Ajansı” ödülle­rine layık görüldük. Ayrıca Stevie’s İş Ödülleri, IPRA Altın Küre, Sabre, TÜHİD Al­tın Pusula’dan çeşitli ödüller aldık.

✓ Bu ödüllerin, markaların ve sektörün Lobby’nin hizmet anlayışına, duyduğu güvenin bir sembolü olduğuna inanıyorum. Her bir ödülde, Lobby çalışanlarından müşterilerimize tedarikçilerimiz­den iş ortaklarımıza koca bir ekibin katkısı bulunuyor.

Daha yapacak çok işimiz var…

✓ Türkiye’nin hedefi dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmek. İletişim sektörünün Türkiye ekonomisini güçlü ülkeler seviyesine taşıyacak şirketlerin iletişim stratejisini kurgulamak gibi bir görevi bulunuyor. Daha yapacak çok işimiz var…

✓ Teknoloji ve inovasyonlarla dünya müthiş bir devinim içerisinde. Artık yapay zeka ve benzeri teknolojik gelişmeler, iletişim sektörünün en doğal uzantılarından. Bu gelişmeleri ülkemize, sektörümüze taşımak bizim sorumluluğumuz.