“Müşteri ne ister, biliyoruz”

PAYLAŞ

Bulunduğu AVM’nin müşteri sayısını artıran markalar için kullanılan “Anchor” kavramı tam da Boyner’i tanımlıyor. Zira marka geçtiğimiz yıl mağazalarında 120 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlandı. boyner.com.tr ise 2018’in ilk yarısında 50 milyondan fazla ziyaret aldı ve yüzde 80 büyüdü. Amaç 2018’de e-ticaret cirosunu üç haneli rakamlarla büyütmek… Bu başarıların gerisindeki stratejileri konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Boyner Büyük Mağazacılık Marka Yönetimi ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı Burcu Körpeağaç işin sırrını şöyle özetliyor: “Müşterinin ne zaman neye ihtiyaç duyacağını biliyoruz.”

Yılda 120 milyon ziyaretçi ağırlıyoruz

✓ Boyner Büyük Mağazacılık o zamanki adı ile Çarşı olarak 1981 yılında ilk mağazasını açtı. Bugün itibarıyle Türkiye’nin 38 şehrinde 119 mağazayla faaliyet gösteriyor. 2017 yılında Boyner mağazalarında 120 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlandı.

✓ Katlı mağazacılık (85 mağaza), Boyner Sports (10 mağaza) ve Boyner Outlet (24 mağaza) olmak üzere üç ayrı mağaza konsepti mevcut. Mağazalar toplamda 300 bin metrekare üzerinde satış alanına sahip.

✓ Boyner markası AVM’ler tarafından talep gören, bulunduğu yere müşteri çekebilen “Anchor” mağaza olarak tanımlanıyor.

✓ Boyner çatısı altında bine yakın marka müşterilerle buluşuyor ve sezonda 20 milyon, yılda 40 milyon ürün satılıyor. Aktif sporda Nike ve adidas gibi markaların Türkiye’deki en büyük stratejik iş ortağıyız.

boyner.com.tr yüzde 72 büyüdü

✓ Boyner.com.tr heyecan veren bir vizyona sahip: Türkiye e-ticaret pazarı 2017’de yüzde 37 büyürken, boyner.com.tr yüzde 72 büyüme başarısı gösterdi. 2018’in ilk 6 ayında online alışverişte büyüme rekoru kırdık. boyner.com.tr 2018’in ilk yarısında 50 milyondan fazla ziyaret aldı ve yüzde 80 büyüdü.

✓ Yenilenen Boyner uygulamasının trafiği sunduğu alışveriş deneyimiyle geçen seneye oranla yüzde 900 arttı ve 1,3 milyon indirilerek en çok ilgi gören uygulamalardan biri oldu. 2018 yılında e-ticarette 3 haneli büyüme, 3 yıl içerisinde boyner.com. tr’nin ciro içindeki payının yüzde 15’e çıkması hedefleniyor.

Lüks kozmetikte lideriz

✓ Boyner lüks kozmetiği müşterileri için ulaşılabilir kılıyor. Kozmetik kategorisinde yaptığımız son hamlelerle yükselen kişisel bakım trendine de Türkiye’de öncülük ediyoruz.

✓ Bu alanda müşterilerimize dünyaca ünlü 120’den fazla marka ve 10 binden fazla ürün sunuyoruz. 2017 yılında kozmetikte kazandığımız yeni müşteri oranı yüzde 49 oldu.

Müşterinin ne zaman neye ihtiyaç duyacağını biliyoruz

✓ Banka, telekom, akaryakıt, market, teknoloji, turizm ve daha birçok sektörden markalarla gerçekleştirdiğimiz özel ve kazan-kazan iş birliği kurgularıyla müşterilere fayda ve ayrıcalıkları deneyimleme imkanı sunarken yeni müşteri kazanımına da hizmet eden sonuçlar elde ediyoruz.

✓ Hopi hem offline hem online kanalda kullanıcıların alışveriş davranışlarına paralel özel faydalar sunulan ve sürdürülebilir modelde yeni müşteri kazanımı için verimli geri dönüşler alınan bir uygulama. 6.7 milyon kullanıcıya ulaşan Hopi uygulaması Boyner’in pazarlama stratejisi ve planlamasında oldukça önemli. ✓ Müşterinin alışveriş alışkanlıklarını takip ederek onların ilgisini çekebilecek teklifleri kişiye özel sunuyoruz. Yaptığımız kampanyaların en önemli özelliği, müşterilerin ihtiyacı olduğu anda ve bulunduğu lokasyon göz önünde bulundurularak tasarlanması.

✓ Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının yanı sıra alışveriş süreçlerini de takip ediyoruz. Bir ürünü ne zaman aldığını ve tekrar ne zaman ihtiyaç duyacağını tespit ederek, ihtiyaç zamanı yaklaştığında kendisine özel kişiselleştirilmiş iletişim yapıyoruz. Tüm kampanyalarımızı müşterilerden ilham alınarak dizayn ediyoruz.

Boyner tasarımları Turkcell mağazalarında

5b58748ceb10bb3b606d06ac

✓ Boyner, personel kıyafeti arayışındaki çok çalışanlı markaların da öncelikli tercihleri arasında yer alıyor. En son Turkcell ile önemli bir iş birliğine imza attık. Turkcell’in bin 500 satış noktasında ve 800 bayisinde görev yapan 9 bin çalışanın kıyafetleri Boyner tarafından tasarlandı ve üretildi.

 Pazarlama stratejimiz: “Always on”

✓ Yeni dönemde zengin ürün çeşitliliğine vurgu yapan, kategorileri öne çıkaran; mağazadan açık havaya, halkla ilişkilerden sosyal medyaya 360 derece iletişim yapmaya başladık. 2016’nın başından beri “always on” stratejisiyle hem online hem de offline mecralardan güçlü bir şekilde iletişim yapıyoruz.

✓ Sosyal medya da Boyner’in iletişim stratejisinde önem verdiği ve yatırım yaptığı platformlardan biri. Influencer marketing çalışmaları da bu stratejide önemli rol oynuyor. Bugün itibarıyle Instagram’da 546 bin, Facebook’ta 930 bin ve Twitter’da ise 36 bin takipçimiz bulunuyor.

 İyilik dolu projeler

✓ Boyner 2015 yılından bu yana Lokman Hekim Sağlık Vakfı ile birlikte yürüttüğü “İyiliğe Dönüştür” projesinin yanına 2016 yılında “Askıda İyilik” projesini de ekledi. Bu projelerle Boyner, müşterilerinin ihtiyaç sahiplerine “iyilik” yapmasına destek oluyor.

✓ “İyiliğe Dönüştür” projesiyle kullanılmayan tekstil ürünlerinin yeniden değerlendirilmesini amaçlıyoruz; tüketiciler kullanmadıkları, ihtiyaç duymadıkları tekstil ürünlerini mağazalarda bulunan geri dönüşüm kutularına bırakıyor. “İyiliğe Dönüştür” projesiyle 3 yılda toplam 100 ton giysinin dönüşümünü yaparken, 51 öğrenciye burs kaynağı yarattık.

✓ “Askıda İyilik” projesinde ise müşterilerle birlikte hareket ediyoruz. Tüketiciler mağazalardan ya da boyner.com.tr’den yaptıkları alışverişe sembolik miktarlarda ilave yaparak ihtiyaç sahipleri için hazırlanan “İyilik Paketleri”nden alabiliyor. “Askıda İyilik” projesiyle bugüne kadar 30 bine yakın iyilik paketi ihtiyaç sahiplerine ulaştırdı.