Ian Haworth: “Yapay zekayı kullanmayan kreatiflerin sonu geldi!”

PAYLAŞ

Wunderman’ın UK&MESA Chief Creative Officer’ı Ian Haworth’a göre yaratıcılık olmadan data ve yapay zeka hiçbir anlam ifade etmiyor… Yapay zekanın kreatifler için son derece heyecan verici yeni ve eğlenceli bir araç olduğunu söyleyen Haworth bu araçlardan faydalanmayan kreatiflerin de sonunun geldiğini savunuyor…

Geçtiğimiz haftalarda dünyanın önde gelen dijital iletişim ajanslarından Wunderman, Türkiye’nin köklü entegre doğrudan pazarlama ajansı dire­ctComm Group ile birleştiğini duyurdu. “Türki­ye’nin ilk veriye dayalı yaratıcı iletişim ajansı”­nı ortaya çıkarmayı amaçlayan bu birleşme için ülkemize gelen isimlerden biri de Wunderman’ın UK&MESA Chief Creative Offi­cer’ı Ian Haworth’tu… Bu vesileyle bir araya geldiğimiz Haworth ile yaratıcılık ve teknolojinin birlikteliğine dair keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. İşte o söyleşinin satır başları…

Kreatifler açısından veri tam bir altın tozu

✓ Pazarlama sektöründe artık dijital ve konvansiyonel ayrımı kalmadı. Artık her an her yerde müşterilerle iletişime girilebiliyor. Dijital bu durumda marka deneyimini mesaja çevirmenizi sağlıyor.

Kreatifler olarak biz veriyi altın tozu olarak görüyoruz. Verinin sağladığı olanaklarla zengin içgörüler elde edebiliyoruz. Veriler hem sektörel hem de kültürel içgörüleri toplamamızı, mesajımızın gerçekte kime ulaştığını öğrenmemizi sağlıyor.

✓ Son zamanlarda verinin kullanım alanı oldukça genişledi. Bugün farklı veri akışları sayesinde hem geçmişi hem de geleceği dinleyebiliyoruz. Ayrıca gerçek zamanlı dinleme yapabilmemiz işimizi kolaylaştırıyor.

Yapay zeka kreatif için eğlenceli bir oyuncak

✓ Son zamanlarda dijital dönüşümün sektörde tartışmalara yol açtığı malum. Ancak bir kreatifin yapay zeka atılımlarıyla hiçbir sorunu olmamalı. Zira biz yaratıcılar doğal olarak meraklı insanlarız. Yeni bir oyuncakla hemen oynamak isteriz.

✓ Yapay zeka kullanarak önemli bir proje geliştiriyoruz. Geçtiğimiz günlerde Londra’da tamamen yapay zeka destekli sesle aktive edilen bir web arayüzü geliştirdik. Kullanıcıların aksanlarına göre tepki veriyor

✓ Yapay zeka kreatiflerin önüne her gün yeni alanlar açıyor. Dijital dönüşümden korkmanın hiçbir mantıklı sebebi yok. Amacımız en iyi tüketici deneyimini yaratmaksa dijital bunun en iyi yolu. Yani dijital benim için muhteşem deneyim anlamına geliyor.

Yaratıcılıkla teknoloji her geçen gün daha da kaynaşıyor

✓ Bu sene Cannes Lions’da ödül alan Meet Graham adlı çalışma data ile kreativitenin iç içe geçmesi açısından benim için son yılların en başarılı çalışmalarından biriydi. “İnsan vücudu araba kazalarına dayanacak şekilde evrim­leşseydi nasıl olurdu?” sorusunu yanıtlamaya çalıştılar. Eser miktarda veri kullanımıyla yaratıcılığın birleştiği bir çalışmaydı. Yine Avustralya’dan Watson’u hatırlayalım. Kansere yakalanma olasılığını ölçen çalışma takdire şayan.

meet graham

✓ Burada Narcos’un zekice kurgulanmış kampanyasından da söz etmek gerekiyor. Yaratıcı bir sosyal dinleme yöntemiyle insanların Narcos’u İspanyolca öğrenmek için kullandığını ortaya koydular.

Türkler yaratıcılıkta hep önemli bir yer edindi

✓ Türk reklamcıların yaptığı işlere baktığımız zaman birçoğunun zekice kurgulanmış işler olduğunu görüyoruz. Örneğin Renault’nun trafiğin yoğun olduğu bir yere yerleştirdiği, arabanızı tanıyan ve size yeni araba öneren interaktif billboard’u dikkat çekiciydi.

✓ Türkiye’nin reklam dün­yasında yaratıcılık açısından hep önemli yerde durduğunu ifade edebilirim. Yurt dışında­ki festivallerde rastladığımız Türk kreatiflerin çalışmaları hep akılda kalan işler oluyor.

✓ Buradaki pazarlama evrenini beğendim. Gelecekte karşı karşıya gelebileceğiniz tek sıkıntı veri kısıtlamaları olabilir. Ancak yaratıcılık açısından Türklerin sıkıntı çekeceğini düşünmüyorum.

Yaratıcılık olmadan elde sadece teknoloji kalıyor

✓ Pazarlama iletişimi bir dönüşüm sürecinde. Yaratıcılığı bu noktada dönüşümün tüm donelerini birbirine bağlayan bir tutkal olarak görüyorum.

✓ Yaratıcılık genelde elde edilen ürünle eş değer tutuluyor. Bence bundan çok daha büyük anlamı var. Bence yaratıcılık değer katan orijinal düşünme biçimi olarak ifade edilebilir. “Her yerde teknoloji görüyorum ama hiçbir yerde insanlık yok” derler. Bence yaratıcılık insanlığı yansıtıyor. Yaratıcılık olmadan elde sadece teknoloji kalıyor.

✓ Kreativiteyi artık çok daha geniş kapsamda değerlendirmeliyiz. Kreatif olmak için muhteşem bir zaman. Yapay zeka teknolojileri kreatifler için son derece heyecan verici yeni araçlar ve bunlara başvurmayan kreatiflerin sonu geliyor.