Mozart ne arar pazarda?

PAYLAŞ

Reklamveren: Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası, Sabancı Vakfı, Kültür Bilincini Geliştirme Vakfı
Reklam Ajansı: Culture Multure 
Yönetmen: İsmet Kurtuluş
Yapım Şirketi: Jaguar Works

2010 yılında yapılan bir araştırmaya göre nüfusun %92,3’ünün klasik müziğe dair pek bir bilgisi ve ilgisi yok. Oysa gündelik hayatta sıkça duyduğumuz birçok melodi ünlü klasik müzik eserleri. 

Oturduğunuz apartmanda kapı zili Beethoven’ın “Fur Elise” adlı eserinin melodisinde çalan bir komşunuz mutlaka vardır. Okuduğunuz lisenin teneffüs zilini Bach ya da Vivaldi bestelemiş olabilir. Hatta geri viteste giden bir kamyonetten Mozart’ın bir bestesini duymanız bile mümkün. 

Culture Multure, Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası için Sarıyer Pazarı’nda küçük bir araştırma yaptı. Kulaklarımızın aşina olduğu ama isimlerini ve bestecilerini bilmediğimiz klasik müzik eserlerini Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası’nın 4 üyesi canlı olarak çaldı, tv muhabiri Barış Çimen Sarıyer Pazarı esnafına ve alışveriş yapanlara sordu. Sonuç; klasik müziğe sandığımız kadar uzak değiliz.

Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası 

Sabancı Vakfı’nın kuruluşunun gerçekleşmesini sağladığı ve 7 yıldır ana destekçisi olduğu, Şef Cem Mansur yönetimindeki Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası, Türkiye’deki tüm konservatuarlardan sınavla seçilen 100 başarılı genç müzisyenden oluşuyor. Orkestra, çoksesli evrensel müzik çatısı altında ortak çalışmalar yaparken, genç müzisyenlerin ülkelerine bir değer olarak kazanımlarını amaçlıyor.  

Kültür Bilincini Geliştirme Vakfı çatısı altında faaliyet gösteren Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası, Sabancı Üniversitesi’ndeki 18 günlük bir kamp ve prova döneminden sonra Avrupa’nın en prestijli konser salonlarında konser veriyor. Orkestra bu sene de Şef Cem Mansur yönetiminde Slovakya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Almanya ve Türkiye’de müzikseverlerle buluşacak.