Yeni nesil markalar

Tüketici bilincinin doruk noktasını yaşadığı günümüzde köhne iletişim teknikleriyle piyasada ağır aksak tutunmaya çalışan markalar büyük bir yıkıma uğruyor. Zira gençler stratejisi zeka kokan, kendisiyle uyumlu birer hikayesi olan yeni nesil markalara yöneliyor. Bir ayağı dijital dünyada olan bu markalar aynı zamanda marka kimliğiyle de sıkı birer moda takipçisi. Marka konumlamasını gündemin merkezine yerleştirerek kendilerini birer “trend” haline getiren yeni nesil markaları sizler için değerlendirdik…

Haber: Efe Daşman

Çeşitlenen ve dijitalleşen mecralar, değişen ve dö­nüşen tüketici beklentileri, dijital dünyaya doğan, aklı tamamen farklı çalışan yeni kuşaklar… Tüm bu gelişmeler ışığın­da markaların tüketicilerle kurduğu ileti­şim de son 10 yıldır kapsamlı bir değişim geçiriyor. Köklü markalar bu hızlı değişi­me ayak uydurmak için milyon dolarlık yatırımlar yapadursun, yeni dünyanın gerçekleriyle doğan, hedef kitleyi iliklerine kadar hisseden yeni nesil markalar pazar­daki boşlukları doldurup kadim markaları geride bırakıyor. Pek çoğu milyarlarca do­larlık marka değeriyle dünyanın en değerli markaları listesinde yerini çoktan aldı bile.

Üstelik onları bu başarıya ulaştıran yol fi­nansal kaynak bolluğundan da geçmiyor. Birçoğu komik sayılabilecek sermayeler­le kurulmuş bu yeni nesil markaların en önemli özelliği “hikayesi olan güçlü marka kimlikleri…”

Gündemi sıkı takip ederek adeta birer “trend topic” olan yeni nesil markaların en önemli ortak özelliklerinden biri de gele­neksel pazarlama yaklaşımlarına aldırma­dan sahada kendi kimlikleriyle ve kişilik­leriyle var olabilmeleri…

Bulunduğu pazarda adeta birer influen­cer vazifesi gören bu markaları kullanan tüketiciler kendilerini çabucak markay­la özdeşleştirebiliyor. Köklü markalar kurumsal kimliklerini daha çağdaş hale getirmeye çalışırken, yeni nesil markalar modanın içine doğuyor. Tasarım olarak yeni ne varsa çabucak uyum sağlayabil­meleri sayesinde tüketiciler sürekli kar­şılarından “modern, zinde ve güncel bir kimlikle” buluyor onları.

Zaman zaman politik duruş gösterebilen bu markalar eşitlikçi söylemleriyle özel­likle Millenial kuşağın takdirini kazanı­yor. Yeni neslin fikir dünyasıyla uyumlu bu markalar her geçen gün başarılarına bir yenisini daha ekliyor. İşte yaptıklarıyla iletişim sektöründeki klişeleri de yıkan o markaları sizler için inceledik…

Varım

Pazara yeni giren Varım markası, marka kimliği, ambalajı ve savunduğu değerlerle benzerlerinden ayrışıyor. Varım’ın stratejisi insanların kendilerini rahatça özdeşleştirebileceği bir marka haline gelmek… Varım onlarca hatta yüzlerce yıllık tarihiyle övünen markalara “gençliğiyle” kafa tutuyor…

En büyük stratejileri kişilerin kendilerini olumlamaları olan Varım markası ambalajının üzerine yazdığı manifestolarla marka kimliğini de net bir şekilde ortaya koyuyor. İşte o manifestolar:

➞ Kadınım erkeğim. Şişmanım zayıfım. Uzunum kısayım. İşçiyim işsizim. Evliyim bekarım. Öyleyim böyleyim. Varım ya. İstesen de istemesen de varım işte. Üzülürüm sevinirim. Yerim içerim. Kaçarım kovalarım. Çünkü canım. Çünkü varım. İyi ki de varım. Var mı bir diyeceğin?

➞ Hayat bu. Bakarsın çıkmışsın. Bakarsın inmişsin. Bir yükselirsin. Bir alçalırsın. Seversin sevmezsin. Gidersin gelirsin. Gülersin gülmezsin. Varsın ya. Önemli olan o. Varım de göğsünü gere gere. İstesen de istemesen de varım işte. Varım. Varım. Varım. Oh be söyledim işte.

➞ Düşünüyorum öyleyse varım demiş. O kadarı yetmez. Gülüyorum öyleyse varım. Ağlıyorum öyleyse varım. Konuşuyorum öyleyse varım. Susuyorum öyleyse varım. Seviyorum öyleyse varım. Seviliyorum öyleyse varım. Yaşıyorum öyleyse varım. Hem de köküne kadar varım. Varım işte. Kim ne derse desin inadına varım. İyi ki de varım.

➞ İyiyi kötüyü, güzeli çirkini, eğriyi doğruyu görebiliyorsam, varım. Sıradanla farklıyı, doğalla yapayı, samimiyle yapmacığı ayırt edebiliyorsam, varım. Kaşıma gözüme bakma. Yaşıma başıma bakma. Dünüme yarınıma bakma. Varım diyorsam varım. Ya siz? Siz de var mısınız?

Netflix

netflix reklam

Reed Hastings tarafından 1997’de Kaliforniya’da kurulan Netflix, başlangıçta video-on-demand sistemiyle posta yoluyla DVD dağıtıyordu. İnternet hızlarının artmasıyla beraber online film izleme bölümünü aktive eden Netflix kısa sürede dünyaya yayılarak bir fenomen haline geldi. Türkiye’de özellikle başarılı glokal iletişim kampanyalarıyla adını duyuran Netflix artık bir jenerik marka… Üstelik o devasa gücüne karşın genç, dinamik ve zekice kurgulanmış pazarlama çalışmalarıyla “somurtkan olmadan da lider olunur” mesajı veriyor.

Spotify

spotify

2006 yılında İsveç’te kurulan Spotify, aralarında Sony, EMI, Warner Müzik Grubu, The Orchard ve Universal’ın da bulunduğu bir dizi plak şirketlerinden seçilmiş müziklerin sınırsızca dinlenmesine olanak sağlayan bir veri akışı servisi. Bir internet radyosu şeklinde konuşlanan Spotify’ın kullanım kolaylığı başarısında büyük etken. Zamanla tüm muadillerini geride bırakan Spotify için “korsanı bitiren icat” ifadesini kullanmak yanlış olmaz. Abonelerini yakından takip eden marka tüketici ihtiyaçlarına hızlı cevap vermesiyle de biliniyor.

Getir

getir

BiTaksi’nin kurucusu Nazım Salur’un girişimi olan Getir, niş bir alanda ortaya çıkarak kısa zamanda fark yarattı. Kuruluş döneminde zekice kurguladığı promosyon sistemiyle adından söz getiren perakende uygulaması İstanbul gibi zamanın en kıt kaynak olduğu bir metropollerde hayat kurtarabiliyor. Şimdilerde deneyim pazarlamasıyla daha çok müşteriye ulaşmaya çalışan Getir, internet çağına doğan Millenial kuşağın vazgeçilmezlerinden bir oldu.

Enpara.com

unnamed

Ekşi Sözlük’te “Olması gerektiği gibi olan uygulamalar” başlığında adı en çok geçen markalardan biri Enpara.com kısa zamanda tüketicinin en çok şikayet ettiği sektörlerden biri olan bankacılıkta kendisine önemli bir yer edindi. Kullanıcılarını bürokrasinin hantallığından kurtaran bankacılık uygulaması aynı zamanda gerçekleştirdiği promosyonlarla dikkat çekiyor. QNBFinansbank’ın bir alt markası olarak geliştirilen platformun ünü ana markayla yarışır durumda. Özellikle de gençler arasında.

Welder Watch

welder

Influencer pazarlamasının en iyi örneklerine imza atan Welder Watch, özellikle Z kuşağının ilgisinin nispeten düşük olduğu saat sektöründe varlık gösteriyor. Instagram’da adeta bir fenomen olan Welder Watch akıl dolu sosyal medya stratejileriyle dikkat çekiyor.

İLGİLİ HABERLER