XCO’19’da deneyim rüzgarı esti

Marketing Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19’da deneyim fırtınaları esti. Müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla düzenlenen XCO’19 “Deneyimde İnovasyon” temasıyla 28 Mayıs Salı günü Yapı Kredi bomontiada’da gerçekleşti. Zirvede UX’ten (User Experience) CX’e (Customer Experience) kadar deneyimin tüm alanlarındaki en son gelişmeler katılımcılarla paylaşıldı. Pek çok aktivitenin gerçekleştirildiği etkinlikte katılımcılar deneyim dolu bir gün yaşadı.

Marketing Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19’da deneyim rüzgarı esti. Müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla düzenlenen zirve kapsamında deneyim tasarımının en yetkin isimleri zirvenin katılımcılarıyla bir araya geldi. Bu yıl “Deneyimde İnovasyon” mottosuyla 28 Mayıs Salı günü Yapı Kredi bomontiada’da gerçekleşen zirvede, bankacılık sektöründen yeme içme sektörüne kadar pek çok alanda deneyim tasarımı çalışmalarındaki en son trendler katılımcılarla paylaşıldı.

 Özen: XCO kendisi de deneyim olan bir konferans

XCO’19’un açılış konuşmasını gerçekleştiren Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen bu yıl dördüncü gerçekleştirilen zirveyle ilgi bilgi vererek konuşmasına şöyle devam etti: “Deneyimi tasarlarken aslında kendisi de bir deneyim olan konferans gerçekleştiriyoruz. 8-9 yıl önce deneyim kavramının yükselişine tanıklık ettik. 2007’de Stanford’un söylemlerine göre teknoloji çağı bitti. 2010’da elimizdeki telefonlar akıllandı ve o telefonlarla bilgi toplamaya başladık. Ve bilgi çağı başlamış oldu. Big data dediğimiz ve elimizde var olan o datanın ne işe yarayacağını çok fazla bilmeden bir süre zaman geçirdik. 2010’dan sonra elimizdeki big data big meaning’e dönmeye başladı. Çünkü artık yanımızda akıllı, zeki, bize yön gösteren robotik zekalar vardı. Artık bağlantılı zeka çağını yaşıyoruz ve bu çağda müşteri deneyimi markalar için her zamankinden daha önemli…”

Deloitte Digital, Partner Hakan Göl

Pazarcıoğlu: “Yapay zekadan en büyük getiriyi müşteri deneyimi alanı yararlanacak”

Zirve Deloitte Digital, Ortak Hakan Göl’ün sunumuyla devam etti. “B2B B2C Fark Etmez – Rekabette İş Modeli İnovasyonu” adlı sunumunda tüketicilerin artık her zamankinden daha fazla kişiselleştirilmiş deneyim beklediğini belirterek insanların markayla pozitif deneyim yaşadığında tavsiye oranlarının yüzde 15 arttığını söyledi. Ardından sahneye çıkan SAS Kıdemli İş Çözümleri Müdürü Deniz Pazarcıoğlu “Çok Kanallı Müşteri Yolculuğunda Yapay Zekayı Kullanma Sanatı” konulu sunumuyla XCO’19 sahnesinde yer aldı. Pazarcıoğlu konuşmasında yapay zekanın çok kanallı müşteri deneyimindeki yeri, gelecekte artacak olan önemi ve kullanım alanlarıyla ilgili bilgiler vererek “Yapay zekadan en büyük getiriyi müşteri deneyimi alanı yararlanacak. 2023’te kurumlar gerçek zamanlı müşteri deneyimini yaşatacak, 2025’teyse yapay zeka müşteri deneyiminin odağında olacak. Müşteri deneyimde gerçek zamanlı etkileşim yapay zekayla gerçekleştirilecek” öngörüsünde bulundu.

 

Yapı Kredi İnovasyon ve Müşteri Deneyimi Direktörü Emel Çuhacı

Çuhacı: “QR kodla ATM’den para işlemiyle bir ilke imza attık”

Yapı Kredi İnovasyon ve Müşteri Deneyimi Direktörü Emel Çuhacı da finans sektörü için müşteri deneyiminde inovasyon neyi ifade ediyor? adlı konuşmasında günümüz tüketicilerinin sabrının artık 7-8 saniye arasında olduğunun altını çizdi. Çuhacı, “Biz tüketicilerimize yetişmek için çok hızlı olmak zorundayız. ATM’den para çekmek ortalama 32 saniye sürüyordu. Biz de müşteri deneyimini dönüştürdük. QR kod ile ATM’den para çekme işlemini gerçekleştirdik. Sektörde birçok ilke imza attık” dedi. Deloitte Digital Kreatif Direktörü Bengi Turgan Çiftçi ise sunumunda insanlık için bütünleştirici, ekonomik olarak duyarlı ve ekosisteminde sürdürülebilir ve yeni jenerasyon için arzu edici deneyimler sağlanarak başarıya ulaşılabileceğini katılımcılara aktardı.

XCO’19’un diğer konuşmacıları olan Userspots Business Development’ten Caner Aras, Software AG Orta Doğu ve Türkiye Bölgesi CTO’su Vijay Jaswal, Alterna CX Kurucu Ortağı Gürol Kurt, TRT Dijital Ürün Lideri Derrick Fountain, Vaillant Türkiye Pazarlama Direktörü Hazım Bumin ve Multinet Up Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yeşilyurt, Amgen ve Mustafa Nevzat Pazar Erişim ve Ar-Ge Direktörü Dr Bilgen Dölek de ufuk açıcı sunumlarıyla zirvede yer aldı. Etkinlikte yer alan ve birbirinden değerli isimlerse şöyleydi: İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü Canan Soysal, 360 DRC Marketing Yönetici Ortağı Özgür Şahin, 9:16 Kurucusu Ortağı Hikmet Şen, Dijital Partners Deneyim ve Tasarım Direktörü Mert Tuna Yılmaz…

Yapı Kredi bomontiada’da “Kokunun İzinden” Bir gün!

Öte yandan 58 yıllık uluslararası esans üreticisi MG International Fragrance Company, zirve kapsamında katılımcıları esansların büyülü dünyasında eşsiz bir yolculuğa çıkardı. “Kokunun İzinden” isimli deneyim atölyesi ve aynı başlıklı düzenlenen panelde esansın oluşumundan koku hikayelerine, ürün içerisinde kullanımından müşteri deneyimi tasarımına, geleneksel ve yeni pazarlama yaklaşımlarıyla kokunun tüketici üzerindeki etkisi tartışıldı.

Müziğin ritmine kulak verin

All Stars Music, reklam müziklerini ve Çukur dizisi müziklerini üretirken yaşadığı deneyimleri XCO’19 katılımcılarıyla paylaştı. Merakla takip edilen Çukur dizisinin sezon finali gösteriminde sergilenen deneyim XCO’19 katılımcılarıyla paylaşıldı. Çukur dizisinin müzikleriyle birlikte ve pek çok reklam müziğinin bestecisi Saki Çimen All Stars Music deneyim alanında yer aldı.

XCO’19 deneyim alanlarıyla göz doldurdu

Burger King®, 28 Mayıs Dünya Hamburger Günü’nde katılımcılara hero ürünü olan Whopper®’ı hazırlatma deneyimi yaşattı. XCO’19’da Burger King® standında katılımcılar, VR oyun alanında keyifli anlar yaşadı. Ayrıca Nestlé Professional standını ziyaret eden katılımcılar kahveye sağlanan katma değerin nasıl oluştuğunu gözlemleyerek Nestlé Professional ürünleriyle 3. nesil kahve demleme tekniklerini ve NESCAFÉ Milano ile Latte Art uygulamalarını deneyimleme fırsatını yakaladı.

İLGİLİ HABERLER