10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye açıkhava reklam yatırımları 2018 ilk 6 ay sonuçları açıklandı
Haberler

Türkiye açıkhava reklam yatırımları 2018 ilk 6 ay sonuçları açıklandı

Marketing Türkiye
12 Eylül 2018
1 dk okuma

Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK 2018 yılının ilk 6 ayında Türkiye’deki açıkhavada gerçekleşen reklam yatırımlarını açıkladı. Rapora göre Türkiye açıkhava mecrasına yapılan yatırımların 2018 ilk 6 aylık  toplam cirosu 402 milyon TL.

Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK, raketten büyük boyutlu reklam alanlarına, indoor reklamlardan dijital ekranlara tüm açıkhava segmentlerini kapsayan, açıkhava mecrasına yapılan  toplam yatırımların belirlenmesi için bir rapor hazırlatıyor. İlk kez 2013 yılında yayınlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporu, her yıl 6 ayda bir Ernst & Young Denetim ve Danışmanlık şirketi tarafından hazırlanıyor. Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydıyla yapılan çalışmanın 2018 yılının ilk 6 aylık dönemini kapsayan araştırma geçtiğimiz günlerde sonuçlandı. Ernst& Young’ın hazırladığı ve açıkhava sektöründe faaliyet gösteren önde gelen 15 markanın cirolarını bildirerek katıldığı Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporuna göre:

  • Türkiye Açıkhava mecrasına yapılan yatırımların 2018 ilk 6 aylık  toplam cirosunun 402 milyon TL olduğu hesaplandı. Bir önceki yıl ilk 6 aylık dönem raporu teknik nedenlerle yapılamadığı için Türkiye Açıkhava mecrasında, 2017 ilk 6 aylık dönemine göre anlamlı bir büyüme olup olmadığını kıyaslama yapılamıyor.
  • Türkiye’de kampanyalarda en yaygın kullanım alanı olan CLP, Billboard, megalight, banner gibi açıkhava reklam ünitelerine yapılan yatırımların toplamı 305 milyon TL. Açıkhava reklam ünitelerinin toplam Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları içindeki payı yüzde 76.
  • Giantposter diye de tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard  vb) reklam yatırımları, 2018 yılının ilk 6 ayında  69 milyon TL Bu rakam toplam açıkhava reklam yatırımlarının içinde büyük alanların payının yüzde 17 civarında olduğunu gösteriyor.
  • 2018 yılının ilk 6 ayında  Türkiye açıkhava mecrasında gelişen bir segment olan dijital açıkhava ve ekranlarda yapılan reklam yatırımlarının toplamı 28 milyon TL’yi buldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının yüzde 7 civarında olduğunu gösteriyor.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gaziantep'e Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi'nden büyük ödül!
Haberler
Gaziantep’e Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi’nden büyük ödül!
Marketing Türkiye
10 Nisan 2025
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Global Marketer Week’25 Brüksel’de başladı
Haberler
Global Marketer Week’25 Brüksel’de başladı
Nafizcan Önder
21 Mart 2025
Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!
Haberler
Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!
İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.