Tüketicilerin yüzde 92’si hikaye odaklı reklam istiyor

Storytelling (hikayeleştirme), pazarlamada son yılların en gözde kavramlarından biri oldu. Global markaların yanı sıra KOBİ’ler ve startup’lar için de hikaye anlatmak artık daha önemli. Çünkü tüketicilerin yüzde 92’si markaların hikaye odaklı reklam yapmalarını istiyor.

Storytelling, en basit anlamıyla hikaye anlatımı/hikayeleştirme anlamına geliyor. Pazarlamada hikaye anlatımı, markaların reklam filmlerinde, sosyal medya hesaplarında, web sitelerinde, infografiklerde ve daha pek çok yerde karşımıza çıkıyor. Storytelling ve içerik pazarlama, son yıllarda pazarlama dünyasında en çok konuşulan kavramlar arasına girdi. Bu iki kavram, dünyanın dört bir yanındaki şirketler tarafından artık daha fazla önemseniyor.

Hikayeler daha fazla hatırlanıyor

Storytelling odaklı pazarlama yapan markalar, tüketiciler ile daha güçlü bir bağ kurabiliyor. Markaların ürün ve hizmetleri de bu sayede daha çok hatırlanıyor. Bilişsel psikolog Jerome Bruner, yaptığı bir araştırmada hikayelerin gerçeklerden 22 kat daha fazla hatırlandığını ortaya koydu.

Kampanyalarını hikayeler ile anlatan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Çünkü insanlar hikayeleri ilginç ve daha samimi buluyor, pazarlama cümlelerine kıyasla daha fazla benimsiyor. İçerik pazarlama platformu OneSpot verilerine göre, tüketicilerin yüzde 92’si markaların hikaye odaklı reklam yapmalarını istiyor.

Reklamların yüzde 95’i etkisiz

Content Marketing Institute verilerine göre ise, markalar için üretilen reklam içeriklerinin yüzde 95’i insanlarla bağ kurma konusunda etkisiz. Bunun en temel nedeni ise içeriklerin ilgi çekici, faydalı ve empati odaklı olmamaları olarak görülüyor.

Başarılı kampanyaları ile bu bağı kurmayı başaran Google, Apple, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Calvin Klein gibi markalar hikaye anlatımına odaklanmış durumda. Storytelling, büyük markaların yanı sıra KOBİ’ler ve startup’lar için de oldukça önemli. Yenilikçi fikirleri olan girişimciler, potansiyel müşterilerin ve yatırımcıların dikkatini çekmek için ürün ve hizmetlerini storytelling yöntemiyle anlatıyorlar.

İLGİLİ HABERLER