Nielsen Sports, global sponsorluk trendlerini açıkladı

Her yıl daha da güçlenen marka ve spor ilişkisinin ele alındığı Brand & Sports Summit 2018’de, Nielsen Sports Global Sponsorluk Trendleri paylaşıldı. Nielsen Sports’un Global Sponsorluk Trendlerinde; Platform Değişimi, E-sports Devrimi, İçerik Stratejisi, Sponsorluk İş Birliği ve Sponsorluk İletişiminde Toplumsal Fayda olmak üzere beş ana başlık öne çıkıyor.

Brand & Sports Summit 2018’de konuşan Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan; “Türk sporuna destek veren markalar, önemli bir görev üstlenerek hedef kitlelerinin ve tüketicinin kalbini kazanıyor. Toplumun yaşam standardını yükseltmeye teşvik eden bu değerli yatırımların sürdürülebilirliği ise ancak veri tabanlı sponsorluk yönetimi ile mümkündür. Biz de hem Türk sporuna hem de yatırımcılara katkı sağlayacak çözümleri Nielsen Sports & Entertainment çatısı altında ülkemize kazandırmaktan, bu önemli yatırımın öncüsü olmaktan gurur duyuyoruz.” dedi.

NIELSEN-Brand_Sports-Summit-Ekibi

Global Sponsorluk Trendleri’nde beş ana başlık

Zirvede Nielsen Sports & Entertainment Avrupa İş Geliştirme Direktörü Andrea Valade ve Nielsen Medya Pazarlama Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz, veri tabanlı spor yatırımı yapan markaların başarı hikâyelerinden örnekler vererek bu alanda dikkat edilmesi gereken konu başlıklarını açıkladı. Nielsen Sports’un Global Sponsorluk Trendlerinde; Platform Değişimi, E-sports Devrimi, İçerik Stratejisi, Sponsorluk İş Birliği ve Sponsorluk İletişiminde Toplumsal Fayda olmak üzere beş ana başlık öne çıkıyor.

5 trend

Markalar, toplumsal faydayı savunan sponsorluklarla kazanıyor

Kendisi de Avrupa’da derece sahibi bir yelkenci olan ve spora gönülden destek verdiklerini belirten Nielsen Sports & Entertainment İş Geliştirme Müdürü Özde Özdemir Doncev, “Markaların sponsorluk yatırımından elde ettikleri faydayı her yönüyle ölçüyor ve başarı hikayelerini gözlemliyoruz. Bu yatırımdan sağlanan kazanımın artabilmesi için, sponsorluğun pazarlama stratejisini yansıtması ve iletişimde kullanılan içeriğin toplumsal faydaya değiniyor olması, en kritik konular olarak karşımıza çıkıyor. Sponsorluk, ancak doğru iletişim stratejisi ile hayırsever bir yatırım olmaktan öteye geçebiliyor, böylece hem spor kulüplerine hem de markaya uzun vadeli fayda sağlayabiliyor.” diyerek sponsorluk yatırımlarında iletişimin önemini vurguladı.

Tüketiciler, Pozitif Etki Yaratan Markalara Daha Fazla Ödeme Yapmaya İstekli…

Nielsen Medya Pazarlama Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz ise “Tüketicilerin yarıdan fazlasının “sosyal ve çevresel anlamda pozitif etki yaratabilen” markalara daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğunu gösteriyor” diye ifade etti.

tablo 1

 

Zirvedeki toplumsal fayda başlıklı konuşmasında özellikle kadın sporlarına dikkat çeken Kanyılmaz; “Sporla ilgilenen taraftarların %84’ü aynı zamanda kadın sporlarına da ilgi duyuyor. Kadın sporları, markaların yakın zamanda keşfettiği, taraftar sayısı giderek artan ve bu sebeple büyüme potansiyeli en yüksek alanlardan biri olarak öne çıkıyor.” dedi.

tablo 2

İLGİLİ HABERLER