Merck, Markalarını Tek İsim Altında Topladı

Merck Serono ve Merck Millipore kullanımdan kalkıyor,  sadece Merck adını alıyor.

Önde gelen bilim ve teknoloji şirketi Merck, yenilenen marka kimliğini hayata geçirdiğini duyurdu. Görselliğini köklü şekilde değiştiren Merck’in yeni logosu da global bir bilim ve teknoloji şirketine dönüşümünü yansıtıyor. Biyofarma, kimya, yaşam bilimleri gibi farklı iş kolları düzeyindeki marka mimarisini de sadeleştiren Merck, Birleşik Devletler ve Kanada dışında, Merck olarak tek bir kimlik altında faaliyet gösterecek.

“Merck, son on yıl içinde köklü bir değişimden geçti,” diyen Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Karl-Ludwig Kley, sözlerini şöyle sürdürdü: “Geleneksel bir kimyasal ve ilaç tedarikçisinden global bir teknoloji şirketine dönüştük. Bugün, son derece uzmanlaşmış olduğumuz biyofarma, yaşam bilimi ve yüksek teknolojili malzemeler iş kollarımızın eşsiz bileşimi ile, sağlık ve dijitalleşme gibi global mega trendleri desteklemeye yönelik çözümler sunabilecek bir konumdayız. Marka kimliğimizin tamamen elden geçirilmesi ile de, bu yeni yönümüzü müşterilerimiz, iş ortaklarımız ve potansiyel çalışanlarımıza aktarıyoruz. Bilinen marka adımızı güçlendirmek için dünya çapında Merck olarak tanınmak ve görünürlüğümüzü sürdürmek istiyoruz. Bunun için, güncelliğini yitirmiş özelliklerden kurtulduk; artık genç ve dikkat çekici imajımıza odaklanacağız.”

Yeni marka tasarımının hayata geçirilmesi ile ilgili bilgi veren Merck Türkiye Genel Müdürü Şehram Zayer Merck’in görselliğinin tamamen yenilendiğini belirtti. “Şirketimiz enerjik bir bilim ve teknoloji şirketi konseptinden yola çıkarak, ilhamını mikroskop altında görülen renkli ve çok yönlü biçimlerden alan yeni bir kurumsal kimlik lansmanı yapmıştır.” diyen Şehram Zayer sözlerine, “Merck markasına yapılan yatırım, yenilikçi, teknolojiye dayalı iş kollarımızın yanı sıra Almanya’nın Darmstadt şehrinde bulunan global merkezimize de dikkat çekmek istiyor. Bu değişim, şirketimizin 350. kuruluş yıldönümünü kutlayacağımız 2018 yılı stratejik dönüşüm ve büyüme programının önemli bir parçasını oluşturuyor.” şeklinde devam etti.

Yeni marka tasarımının hayata geçirilmesi ile daha önce bağımsız olan iştirak markaları Merck Serono ve Merck Millipore da ortadan kaldırılacak. Gelecekte, Merck Serono, Merck’in biyofarma iş kolu, Merck Millipore ise Merck’in yaşam bilimleri iş kolu olarak faaliyet gösterecek. Tek Merck vurgusu aynı zamanda kendine daha fazla güvenen ve daha net bir ses tonu ile kurumsal kimliğini ortaya koyan Merck’in karakterini yansıtıyor. Ayrıca, bilimsel merak ile araştırmaya duyulan tutkunun hakim olduğu yaklaşık 350 yıllık kültürün sağladığı gurur ile bütünleşiyor.

Ayrıca, yeni kurumsal tasarımın Birleşik Devletler ve Kanada’da Merck iş kolları ile güçlü bir görsel bağ oluşturması hedefleniyor. Bu nedenle şirket, Merck logosuna ek olarak, çarpıcı, çok renkli bir “M” harfini de sunuyor. Bu simge, şirket adları ve bölgelerinden bağımsız olarak, iş kolları ve ürünlerin Merck Group üyeliğinin bir göstergesi olarak öne çıkacak.

Markayı yeniden konumlandırma çalışmalarında Merck, Bentley ve Nespresso gibi pek çok markaya danışmanlık yapan ve 2012 Londra Olimpiyatları’nda da görev alan önde gelen marka ajansı FutureBrand’in de desteğini aldı.

İLGİLİ HABERLER