Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları

PAYLAŞ

25 metrekarede Suriye gerçeği

IKEA, Norveç’teki mağazasında sergi alanlarından birini önemli bir kampanya için yeniden tasarladı. POL reklam ajansıyla beraber Suriye’de yaşanan savaşa dikkat çeken IKEA, Slependen mağazasında “25 m2 Syria” isimli mekan düzenlemesiyle alışkın olduğumuz IKEA köşelerinin aksine, Suriye’de savaştan etkilenen bir ailenin evinin replikasını ziyaretçilerine sunuyor. Dokuz kişilik bir ailenin yaşadığı tuğlaları dökülmüş, birkaç temel eşya ve oyuncak dışında eşya bulunmayan evde, dekor olarak duvarlara asılan aile fotoğraflarının etiketlerinde her bir aile ferdinin hayat hikayesi anlatılıyor. Ailenin yeme içme ve barınma için gerekli temel ihtiyaç stokunu etiketlerde müşterilerine sunan şirket, başlatılan bağış kampanyasına katılımcıların nasıl dahil olabileceğine dair bilgilendirme de yapıyor.

Gilette reklamlarında “güç uyanıyor…”

Yayınlandığı her dönem gişede rekor kıran Star Wars efsanesinin yaratıcısı Lucasfilm, Rogue One: A Star Wars Story henüz gösterime girmeden P&G’nin erkek bakım markası Gilette ile bir anlaşmaya imza attı. “Her Hikayenin Bir Yüzü Var” isimli kampanya günlük yaşamın güçlüklerine hazırlanan her erkeğin arkasında büyük bir “güç” olduğunu ve her erkeğin seçtiği görünümle kendi yüzünün hikayesini anlattığını vurguluyor.

Bir hediye herkesi mutlu eder!

Online alışveriş sitesi John Lewis’in Adam & Eve/DDB imzalı “Buster the Boxer” isimli Noel kampanyası yine çok beğenildi. Filmde yatakta zıplamayı kendine oyun edinen küçük bir kızı evin köpeği Buster merakla izliyor. Bu sırada odaya giren anne küçük kızdan zıplamayı kesmesini ve uyumasını istiyor; o uykuya dalarken bahçedeki babanın kızı için bir trambolin kurduğunu görüyoruz. Minik kız o gece uykudayken, trambolinin keyfineyse birkaç tilki, porsuk, sincap ve kirpi çıkartıyor. Öbür gün trambolini gören küçük kızın mutluluğu “Noel’de mükemmel hediye almanın nasıl hissettirdiğini” vurguluyor. Bu arada evin köpeği Buster’ın herkesten önce tramboline atlaması izleyenleri güldürüyor. Reklam aynı zamanda Oculus Rift VR’ı kullanarak sanal gerçeklik deneyimiyle de izlenebiliyor.

Volkswagen’den bağımsız sinemalara tam destek

Alman otomobil markası Volkswagen, Hollywood filmlerini aratmayan bir kampanya yayınladı. Adam & Eve/DDB imzalı “Alien” isimli kampanyada bir uzaylıdan kaçan çift, can havliyle otoparkta duran otomobillerinin içine sığınıyor. Yalnız çiftimizin göz ardı ettiği bir nokta var; Volkswagen markalı bu otomobil hands-free arka kapı açma özelliğine sahip ve uzaylının kuyruğu her seferinde bu teknolojiyi tetikliyor. Yönetmenliğini Nick Gordon’ın yaptığı kampanya “Hollywood için yapılmadı ancak bağımsız sinemaları desteklemekten mutlu” sloganıyla son buluyor. Reklam, ülke çapındaki tüm bağımsız sinemalarda gösterime girecek.

Burberry 160 yaşında

İngiliz markası Burberry, 160’ıncı yaşını belgesel niteliğinde çok özel bir filmle kutladı. Markanın kuruluş öyküsünün anlatıldığı yüksek bütçeli filmde, Burberry’nin kurucusu Thomas Burberry’yi Domhnall Gleeson canlandırdı. Sinematografinin ustalıkla kullanıldığı videoda Sienna Miller, Dominic Ewst ve Lily James de yer alıyor. Filmin yönetmenliğini Amy Winehouse’ın hayatının anlatıldığı Amy belgeselini çeken Asif Kapadia yönetiyor.

Okyanus atıklarından forma ürettiler

Adidas ve Parley, Ultra Boost Uncaged Parley isimli bir ayakkabı serisinden sonra Real Madrid ve Bayern Munich futbol takımları için dönüştürülmüş okyanus atıklarından forma üretti. Bayern Munich’ten Xabi Alonso ve Real Madrid’den Marcelo  da doğa dostu bu yeni formaların yüzü oldu. Parley Ocean Plastic ve çevre dostu yazıcılarla üretilen ve takımların logosunu taşıyan formalardan Real Madrid için olanı tamamen beyazken Bayern Munich için üretilen forma ise kırmızı.

Down sendromlular cevaplıyor

Canadian Down Syndrome Society’nin “Down Syndrome Answers” isimli kampanyası, ayın en dikkat çeken kampanyalarından. Kampanyada Down sendromuyla ilgili Google’da en çok aratılan sorular belirlendi ve sonrasında bu sorular Down sendromlular tarafından cevaplandı. Her yaştan Down sendromlunun sorularının cevapladığı kampanyada amaç; bu konuda yeterli bilgiyi vererek ailelere destek olmak. Yaklaşık 50 videodan oluşan kampanyanın altında FCB Canada imzası var.

 “Hello Moto” geri döndü

Akıllı telefon markalarının yıl içinde yaşadığı sorunları fırsat bilerek 2011 yılından beri ilk kez televizyon reklamı yapan Motorola’nın Ogilvy & Mather NY imzalı 60 saniyelik reklam filmi mizahi dili ve canlı renkleriyle dikkat çekiyor. Elektronik müzik eşliğinde ilerleyen Moto Z ailesi ve Moto Mods’un tanıtıldığı kampanyada efsaneleşen “Hello Moto” sloganı kullanıldı. Kampanya filminin yönetmenliğini Ben Callner yaptı.

Zanaata saygı seramonisi

Nexus yapım şirketinin yönetmeni Jack Cunningham, üretim için yenilenmiş eski tip makineler kullanan gömlek markası Tripl Stitched için üretim sürecindeki işçiliğe dikkat çeken bir kampanya filmi hazırladı. Stop-motion tekniğiyle hazırlanan reklam filmi için el yapımı bir set hazırlandı ve filmde Tripl Stitched’in maskotunun üç boyutlu bir versiyonu kullanıldı.

TrueView, Tinder’a sataştı

Kreatif İçerik ajansı Don’t Panic London, yeni arkadaşlık platformu TrueView için hazırladığı kampanyada, sektörün en popüler uygulaması olan Tinder’a sataştı. “Gerçek hayatta Tinder?” isimli kampanyanın amacı ise online tanışma kültürünün anlamsızlığına vurgu yapmak. Oldukça eğlenceli olan reklam filminde İngiliz oyuncu Jolyon Rubinstein, Tinder üzerinden arkadaşlık kurmaya çalışırken TrueView bu filmle saçma tanışma hikayelerinin zıttı bir hizmet verdiğini iddia ediyor.

Hawas Worldwide güvenlik konusunda uyarıyor

metro3Hawas Worldwide, metrolarda “Sarı çizgiyi geçmeyin”, “Kapılar kapanırken dikkatli olun” gibi uyarıları daha fazla akılda kalması için görselleştirdi. Tobatron’un yaptığı illüstrasyonlarda yazan kurallar aynı olsa da görseller oldukça dikkat çekici.

Logolar cana geldi

logo8Hollandalı grafik tasarımcı Mike Frederiqo, “Logos by Mike Frederiqo” adını taşıyan çalışmasında kurucularının ve marka yüzlerinin illüstrasyonlarını kullanarak sektörünün ünlü markalarının logolarını yeniden tasarladı. Chanel, Mercedes, Yves Saint-Laurent, Louis Vuitton, Ralph Lauren ve Marc Jacobs’un aralarında bulunduğu çalışma oldukça dikkat çekti.

McDonald’s’tan mesaj var

mcdonald2Leo Burnett Dubai, McDonald’s için oldukça sade bir açıkhava kampanyasına imza attı. “Wake Up” adındaki bu kampanyada saat sabahın kaçı olursa olsun McDonald’s’ın kahvelerinin hazır olduğu vurgulanıyor. Mesaj ise markanın renkleri olan sarı ve kırmızı kullanılarak tipografik öğelerle veriliyor.

Küresel sorunlar Twitter billboardlarında

twitter twitter2CEO Jack Dorsey tarafından “Neler olduğunu göreceğiniz yer” olarak tanımlanan Twitter, insanların platformun ne için kullanıldığını anlamalarını sağlamak için bir billboard kampanyası başlattı. Zaman zaman doğayla, insan ve hayvan haklarıyla ve siyasetle ilgili olabilen gündem konularını tasvir eden afişler başında hastag (#) işareti konularak hazırlandı.

Bu tepkiler tamamen gerçek

Baldwin&, Amerikan donut markası Krispy Kreme için oldukça eğlenceli bir kampanya hazırladı. Çalışma kapsamında Krispy Kreme kutuları içine kameralar yerleştirildi ve insanların Krispy kreme kutularını görünce verdikleri tepkiler kaydedildi. “The Effect is Real” isimli 30 saniyelik videoda insanların Krispy Kreme kutularını görünce verdikleri tepkiler oldukça keyifli görüntüler oluşturdu.