Haziran ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları

Başka bir aile yok!

Pride haftası kapsamında Amerikan şirketi Verizon, Lezbiyen ve Geylerin Ebeveynleri, Aileleri ve Arkadaşları (PFLAG) platformuyla iş birliği yaparak eşcinsel olduğu için ebeveynleriyle arası açılan kişileri barıştırdı. McCann imzalı kampanyada eşcinsel olduklarını açıkladıktan sonra aileleri, arkadaşları, kardeşleri tarafından yalnızlaştırılan, desteklenmeyen, “normal” olmaya, karşı cinsle evlendirilmeye zorlanan eşcinsel bireylerin yakınlarının onları kabullenişi anlatılıyor. LGBTİ bireylerin gördüğü şiddet, toplumsal baskı bir yana aile ve arkadaşlarından destek bulamamalarının yıkıcı boyutlarına dokunan sosyal sorumluluk kampanyası ailelerin çocuklarını arayarak onlarla gurur duyduklarını söylemeleriyle sona eriyor.

 En yakın arkadaşınız gerçekten en yakın arkadaşınız mı?

Günlük rutinimiz içerisinde kendi hayatımıza o kadar odaklanıyoruz ki en yakınlarımızın neler hissettiğini göremiyoruz. Ogilvy’nin British Gas için gerçekleştirdiği sosyal deney en yakın arkadaşlar arasında bile bu sorunun yaşandığını ortaya koyuyor. “Hikayenin iki yüzü” adı verilen çalışmada “yakın arkadaş” olduklarını ifade eden insanların birine “Bize arkadaşını anlatır mısın?” diğerine ise “Bize kendini anlatır mısın?” sorusu soruluyor. Ortaya da iki farklı tablo çıkıyor. Duygu yüklü sosyal sorumluluk projesi ilgisizliğin yalnızlığa ve depresyona sürüklediğine vurgu yaparak insanları daha duyarlı olmaya davet ediyor.

“Cehenneme giden yolculuk”

Dünyanın önde gelen hayvan hakları kuruluşu Compassion In World Farming hayvanların yaşadığı “uzun yol” dramını sosyal sorumluluk kampanyasıyla gözler önüne serdi. Deniz ve kara yoluyla, yaşamsal ihtiyaçları giderilmeden binlerce kilometre yol katederek oradan oraya taşınan hayvanlara karşı farkındalık yaratmayı amaçlayan Compassion In World Farming, Trucking Hell adını verdiği kampanyayla sesini dünyaya duyurmayı amaçlıyor. Boydan boya bir ilanla hayvan taşımacılığı yapıyormuş gibi görünmesi sağlanan bir tırla 756 kilometre yol yapan kuruluş #StopLiveTransport diyerek, uzun mesafe hayvan taşımacılığına tepki gösteriyor.

 

Yerinde kımıldamazsan efsane yazamazsın

Geçtiğimiz yıl 120’nci yılını kutlayan lüks bavul markası Rimowa, Amerikan Basketbol Ligi’nin yıldız ismi Lebron James ile gerçekleştirdiği reklamla gündemde. Ligin en çok kazanan oyuncusu Lebron James’in hiçbir markayla iş birliğine ihtiyacı olmamasına rağmen neden Rimowa ile çalıştığı basında tartışılmaya başlandığında Rimowa’nın, James’in uzun yıllar kullandığı ve sevdiği bir marka olduğu için teklifi kabul ettiği haberlere konu oldu. Reklamın içeriği de ayrıca çok konuşuldu. Reklam filminde lüksü arka planda tutan Rimowa’nın kampanyasının teması bavullarının dizaynı, kalitesi, sağlamlığıyla ilgili değil hayat tecrübesi ve felsefesiyle ilgili.

Dünyayı değiştirmek için bir saniyen var mı?

Milyonlarca insan “her saniye” şiddet, ayrımcılık ve istismara maruz kalıyor, yetersiz beslenme sorunuyla boğuşuyor. “Her saniye” bir kişi açlıktan, intihar yüzünden, dayaktan ve daha birçok nedenden hayatını kaybederken insanlar günlük rutin hayatlarına devam ediyor. Change.org İspanya, günlük rutin içerisinde “bir saniye” durup düşünmek, empati yapabilmek ve nelerin değişebileceğini göstermek adına TBWA ile çarpıcı bir kampanyaya imza attı. Kampanyanın ana teması ise Change.org’un felsefesiyle bütünleşiyor; “Tüm bu üzücü, yıkıcı olaylar saniyeler içerisinde gerçekleşirken biz de hayatımızdan sadece saniyeler ayırarak dünyayı daha yaşanabilir hale getirebiliriz.”

Head&Shoulders’tan şaşırtan kepek deneyi

Reklam ajansı Grey’in, İsrail’de Head&Shoulders için gerçekleştirdiği iletişim kampanyası sosyal deney olma özelliğiyle öne çıkıyor. Kudüs’ün her yıl yaklaşık on milyon turist ağırlayan meşhur Ağlama Duvarı etrafında gerçekleşen çalışmada ziyaretçilere kafalarına takmaları için Kipa olarak adlandırılan Yahudi takkeleri veriliyor. Head&Shoulders’ın kepek ölçmesi için özel olarak tasarladığı takkelerden habersiz olan turistler bu Kipa’ları kafalarına takıp turistlik alanı geziyor. Ziyaret sonrası Kipa’larını geri veren turistler kepekleriyle yüzleşirken kepek miktarlarının çokluğu karşısında oldukça şaşırıyor.

Stranger Things değil “IKEA Things”

Publicis İspanya’nın IKEA için gerçekleştirdiği ilan çalışmaları IKEA’nın ikonik tarzını yansıttığı gibi yaratıcı bakış açısıyla da dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Friends, Simpson, Stranger Things gibi milyonlarca hayran kitlesi olan televizyon dizilerindeki oturma odalarını kurgulayarak ürünlerin üzerini kendine has üslubuyla etiketleyen IKEA bu ilan çalışmalarıyla büyük beğeni topladı. IKEA yeni kampanyasıyla geleneksel, modern, genç, yaşlı tüm özellikleriyle “gerçek aileleri” hedeflediğini ifade ediyor.


“Sıraya kaynak yapmak” nasıl keşfedildi?

Fransız perakende zinciri Monoprix kreatif ajans Rosepark ile hayata geçirdiği reklam filminde Monoprix’in satın alım sırasında müşterilerine sunduğu pratik ödeme hizmetini mizah dozu yüksek bir dille anlatıyor. O kadar ki çalışmayı izlerken bir reklam olduğunu unutuyor, bir komedi filmi izliyormuş hissine kapılıyorsunuz. Kuyrukta beklerken “kaynak yapma” davranışının insanlık tarihinin en başından beri var olduğunu savunan reklam filminde uyanık bir ilk çağ insanın yemek sırasında kuyrukta bekleyenlerin önüne geçmek için yaptığı türlü oyun ve düzenbazlıkları izliyoruz.

 Tarihe yön veren isimler bu partide

1795 yılında kurulan tekila markası Jose Cuervo’nun Amerikalı reklam ajansı Crispin Porter + Bogusky ile hayata geçirdiği reklam filminde tarihin en önemli isimlerini bir partide eğlenirken izliyoruz. Modern sanatın kurucusu Paul Cazenne’den iki Nobel ödülüne birden sahip olan ilk bilim insanı Marie Curie’ye, elektriğin efendisi lakaplı Nikola Tesla’dan Amerika Birleşik Devletleri’nin 16’ncı başkanı Abraham Lincoln’a kadar tarihin önede gelen isimlerine yer verilen reklam filmi karakterleri canlandıran oyuncuların onlara tıpatıp benzemesiyle dikkat çekiyor.

 

İLGİLİ HABERLER