Farklı bir ekonomi programı: Soyut Şeyler Ekonomisi

Uzun yıllar kültür ve marka ekonomisi arasındaki ilişki üzerine yazan ve konuşmalar yapan Genna Istanbul Ajans Başkanı A. Selim Tuncer “Hayatın İçinden” mottosuyla yayın hayatına başlayan Türkiye’nin yeni ekonomi kanalı Ekotürk’te “Soyut Şeyler Ekonomisi” adıyla haftalık bir söyleşi programına başlıyor.

“Marka demek, her şeyden önce soyut değerler inşa etmek demektir. Kültürde ve sanatta zenginleşemeyen bir toplumun markalar yaratabilecek katma değerli bir ekonomiye sahip olması mümkün değildir.” diyen Tuncer, gelişmiş ülkelerin, ABD’den İtalya’ya, Fransa’dan İngiltere’ye, Almanya’dan Japonya’ya, son yirmi yıldır ise Güney Kore’ye kadar toplumları zenginleştiren, ülke, ürün, hizmet ve markalarına değer katan kültürel ataklarına dikkat çekiyor.

Tuncer, programın amacını “Ekonomi ekonomiyle kurtulmaz. Ekonomistlerin, siyasetçilerin, hatta ekonomi gazeteleri ve ekonomi sayfalarının dış ticaretten gümrüklere, özelleştirmeden sosyal güvenliğe, finansal analizlerden hisse senedi piyasalarına, yatırım fonlarından altın ve dövize, ambalaj sektöründen perakendeciliğe, otomotivden inşaata kadar birçok tema ve sektöre gösterdikleri ilginin artık daha fazla kültüre, soyut değerlere, marka ve markalaşmaya yönelmesi gerekiyor. Bu farkındalığı yaratmak amacındayız.” diyerek açıklıyor.

“Üstünde oturduğumuz ‘kültürel servet’i ‘kültürel sermaye’ye dönüştürebilmeli, yarattığımız ve yattığı yerden çıkarıp yücelttiğimiz soyut değerleri tüm ülkeye ve şehirlerimize, ürün ve hizmetlerimize yükleyebilmeliyiz. Orta gelir tuzağından kurtulmanın, katma değerli bir ekonomi yaratmanın yolu budur. Yanlış anlaşılmasın, tek başına kültür ve sanat endüstrisinden söz etmiyorum, kültür ve sanatın her şeye, ama her şeye yükleyeceği anlam ve değere vurgu yapıyorum.” diyen Tuncer, turizm ve teknoloji de dahil her şeyin emtialaşabileceğini, turist sayısı artmasına rağmen turizm gelirlerimizin düşmesinin nedeninin turizmde de emtia satıyor olmamızdan kaynaklandığını, kültürümüzü her şeyimizi değerli hale getirecek sihirli bir değnek olarak kullanabileceğimizi belirtiyor.

Dünyaya ne kadar çok ölçüye tartıya gelmeyen şey üretip satarsak ihracatın kilogram değerinin de o kadar artacağını ifade eden A. Selim Tuncer, programında kültür ve sanat insanlarından siyasetçilere, ekonomistlerden edebiyatçılara, sinema oyuncularından sporculara, iş insanlarından mimarlara, kısaca “soyut şeyler” üreten ve “soyut şeyler”e inanan her kesimden konuğun yer alacağını söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Mesela Soft Power Index, 2018’de listeden düştük. Geçen yıl Yumuşak Güç Endeksi’nde otuz ülke içinde 30’uncu sırada sonuncuyduk. Bağlantılı konular arasında kültür ve eğitim en başta elbette.  Şunu hiç unutmamalıyız ki, biyolojik sınırlarını aşmaya çalışan insan; yine biyolojik sınırları aşabilmiş insanlara, fiziksel sınırlarını aşabilmiş ürünlere, maddi sınırlarını aşabilmiş hizmetlere, coğrafi sınırlarını aşabilmiş ülke ve şehirlere ilgi gösterir. Orta gelir tuzağından kurtulmak, her birkaç yılda bir krizlere yakalanmamak için tüm ekonomiyi bu paradigmayla yeniden gözden geçirmek durumundayız.”

“Soyut Şeyler Ekonomisi” her perşembe saat 22:00’de canlı olarak yayımlanacak. Programın ilk konuğu ise Eski Milli Eğitim ve Kültür Turizm Bakanlarından, Eskişehir milletvekili ve AGİT Parlamenter Asamblesi Türk Grubu Başkanı Prof. Dr. Nabi Avcı olacak.

İLGİLİ HABERLER