9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Ezbere iş yapma devri kapandı”
Haberler

“Ezbere iş yapma devri kapandı”

Marketing Türkiye
25 Eylül 2018
3 dk okuma

Selin OranSelin Oran –  Piar Dijital Ajans Başkanı

Hiçbir sermaye markanız kadar kıymetli değildir. Bu yüzden, onu doğru kişilere emanet ettiğinizden emin olun.

Zamanı takip etmek için iyi bir saate ihtiyacınız yoktur. Akreple yelkovanın birbirini takip ettiği herhangi bir mekanizma işinizi görür. Hatta bozuk bir saat bile günde iki kez doğru zamanı gösterebilir. Ne var ki amacınız sadece saati öğrenmek değil, dikkat çekmek, fark edilmek ve akılda kalmak ise, doğru insanlar üzerinde doğru etkiyi bırakmak istiyorsanız, o zaman basit bir saate değil, kaliteli ve şık bir saate ihtiyacınız var.

İletişim faaliyetlerinde de benzer bir durum söz konusu; eğer amacınız sadece piyasada mevcudiyet göstermek ise standart bir çalışma işinizi görecektir. Ancak büyüme hedefleri olan, rekabet gücünü marka algısıyla birlikte güçlendirmek isteyen, doğru kitleyle doğru iletişimi kurmak isteyen şirketlerin ilk atacağı adımlardan biri, PR faaliyetlerini yürütmek için iyi bir iş ortağı seçmektir. Ne var ki bunu söylemek, yapmaktan daha kolay…

Farklı olmak, iyi olmaktan daha iyidir

Herkesin aynı kelimeleri kullandığı, başarıyla sonuçlanan bir projenin sayısız kez klonlandığı iletişim sektöründe iyi bir iş ortağı seçmek için titiz davranmak gerekiyor. Şirketlerin sahip olduğu en değerli varlık marka gücü olunca, o markayı emanet edeceğiniz PR ajansının da aynı sorumluluk bilinciyle hareket edeceğinden emin olmak istersiniz. O ajans sizin sektörünüzü, yaptığınız işi ne kadar tanıyor? Kurumsal iletişim ve pazarlama ekiplerinizle kimyası tutacak mı? Markayı doğru biçimde özümseyecek mi? Yoksa herkese uyguladığı standart iletişim süreçlerini size uyarlayıp, “ezberden” mi çalışacak?

Strateji toplantılarında aslan kesilip, aylık raporlamalarda küçük harflerle konuşan ajansların devri geldi de geçiyor. Ezbere iş yapma devri kapandı! İletişim süreçlerinin dijitale taşınmasıyla birlikte yapılan her faaliyet kolaylıkla izlenebilir ve daha sonra denetlenebilir hale geldi. Kimin nasıl bir performans sergilediğini tespit etmek hiç olmadığı kadar basitleşti. Böylesi bir ortamda, sadece markayı değil, o markanın yaptığı işi ve sunduğu çözümü sahiplenen bir ajansla çalışmak, şirketlerin başarıya ulaşmasında kritik rol oynuyor.  Ezberden çalışmayan, farklı olmayı başarabilen ajanslarla çalışanlar kazanıyor.

Marka ajansa değil, ajans markaya kılavuzluk etmeli

Pazarlama gurusu Theodore Levitt’in “İnsanlar ürün almaz, sorunlarına çözüm alırlar.” sözü, markalar için olduğu gibi iletişim ajansları için de geçerli. Markalar ajans seçerken sadece iletişim ve medya planlama hizmetinden ötesini bekliyor. Problem çözmeye odaklı çalışmayan, proaktif olmakta güçlük çeken, markanın derdiyle dertlenemeyen, onun yükünü ve stresini paylaşamayan ajansların iletişimde başarılı olma ihtimalleri oldukça zayıf.

Hizmet sunduğu sektörlerde uzmanlaşmış, teknik detaylara hakim, basın ve marka arasında köprü vazifesi gören, bir gazeteci gibi düşünme refleksini geliştirmiş, dijital hizmetlerin tamamı gibi yılın 365 günü erişilebilen ve müşterinin her zaman bir adım önünde olup, ona yol gösteren PR’cıların ise geleceği oldukça parlak. Yarının en güçlü markaları, en başarılı kampanyaları ancak bu tür “yeni nesil” bir yaklaşımla hayat bulacaktır.

İyi Bir PR Ajansının Olmazsa Olmaz 12 Özelliği

  1. Sorumlu olduğu markanın sektörünü adı gibi bilmeli, teknik açıdan gerekli donanıma sahip olmalı
  2. Markaların içerik üretmek için zamanları artık neredeyse yok denecek kadar az. O nedenle sektörü/gündemi yakından takip ederek, marka ile ilgili güçlü haberleri basınla paylaşabilmeli
  3. Basın ile içerik paylaşırken, klişe haberler yerine araştırmaya dayalı, gazetecinin alanına uygun içerikler iletebilmeli. Gazeteciye içerik iletirken, onun gündemini ve ilgi alanlarını da göz önünde bulundurmalı
  4. Basından gelecek her türlü geri bildirime açık olmalı; içeriği zenginleştirecek, marka algısını kuvvetlendirecek önerileri değerlendirerek markayla paylaşmalı
  5. Soruna değil, çözüme odaklı çalışmalı, sakin ve soğukkanlı olmalı
  6. Markalarına bir danışman gibi yaklaşarak, haber değeri olmayan içeriklerle ilgili markasını doğru bilgilendirmeli
  7. Müşterinin her zaman bir adım önünde olmak için proaktif olarak çalışmalı
  8. 7/24 online olmalı; hafta sonu çıkacak bir haberiyle ilgili bilgilendirmeyi yapmak için pazartesiye beklememeli
  9. Dijital varlıklarını bilinçli ve etkin biçimde kullanmalı
  10. Marka, ajans ve medya üçgeninde oluşan bağı korumalı ve zenginleştirmeli
  11. Bir yandan markanın bir çalışanı gibi düşünürken, diğer yandan da bir basın mensubu refleksiyle hareket edebilmeli
  12. İletişim kurmada kendini sürekli geliştirmeli
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Minecraft'ın filmi gişe rekoru kırarak açılış yaptı!
Haberler
Minecraft’ın filmi gişe rekoru kırarak açılış yaptı!
Nafizcan Önder
7 Nisan 2025
Dünya nüfusu yanlış hesaplanmış olabilir
Haberler
Dünya nüfusu yanlış hesaplanmış olabilir
İrem Alimoğlu
25 Mart 2025
PETA, 90'lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Haberler
PETA, 90’lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Sena Tufan
20 Mart 2025
Amazon, TikTok'u satın almak için teklifte bulundu
Haberler
Amazon, TikTok’u satın almak için teklifte bulundu
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.