Black Friday’de Türkler en çok ne satın aldı?  

PAYLAŞ

hepsiburada’nın, dünyanın alışveriş günü Efsane Cuma’ya özel sunduğu kampanyalar; Türkiye’de online alışveriş yapan müşteriler tarafından olağanüstü bir ilgiyle karşılandı. Müşterilerin en iyi teklifleri kaçırmamak için adeta yarıştığı Efsane Cuma boyunca hepsiburada’dan yapılan yaklaşık yarım milyon adet ürün satışıyla tarihi bir rekor kırıldı.

Dakikada 350 ürün satın alındı

Dev indirim şenliği boyunca 24 saatte yaklaşık yarım milyon adet ürün satılırken hepsiburada’nın kayıtlı müşterilerinin13 bini ilk online alışverişlerini Efsane Cuma gününde yaptı. 24 Kasım perşembeyi cumaya bağlayan geceyarısı başlayan Efsane Cuma’da hepsiburada müşterilerinin beşte biri siparişlerini kampanyanın bitimine son iki saat kala verdi.

Sipariş sayısında sağlık ve güzellik, harcamada teknoloji ürünleri

Efsane Cuma’nın kategori bazında satış şampiyonu 23 bin siparişle sağlık güzellik kategorisi ürünleri olurken ikinci en çok satılan ürün grubu 15 bin siparişle temel tüketim malzemeleri oldu. Ancak harcama miktarlarına bakıldığında tüketiciler en çok ilgiyi cep telefonu, telefon aksesuarları, bilgisayar ve ev elektroniği ürünlerine gösterdi. Efsane Cuma boyunca kuru da sabitleyen hepsiburada, kur artışından kaynaklanan fiyat artışlarını müşterilerine yansıtmamış oldu.

Kayseri birinci sırada

Efsane Cuma günü boyunca hepsiburada’ya en fazla sayıda müşteri en fazla sayıda siparişi doğal olarak İstanbul’dan vermiş olsa da, sipariş gelirleri müşteri sayısına oranlandığında ortalama ciroda ilk üçe giren iller sırasıyla Kayseri, Yozgat ve Diyarbakır oldu. İstanbul bu sıralamada sekizinci sırada yer aldı.

TABLO

36.700 paket bebek bezi

25.700 adet kitap

23.400 adet deterjan ve temizlik malzemesi

16.000 adet manuel traş ürünü

14.000 adet cep telefonu

10.200 adet diş fırçası

7.000 adet hırdavat

3.000 adet termal çorap