“Türkiye’nin enerjisi güzel” Marketing Türkiye Eylül sayısında…

PAYLAŞ

Sessiz geçen iki yılın ardından TOTAL başarılı oyuncu Kenan İmirzalıoğlu ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle sahalara güçlü bir dönüş yaptı. İstasyonlarını tüketicilerin iç enerjilerini yenileyebileceği merkezlere dönüştürmeyi amaçlayan TOTAL bu içgörüyle hazırladığı kapsamlı iletişim stratejisinin merkezine de “Türkiye’nin enerjisi güzel” söylemini yerleştiriyor. TOTAL’in dönüşümünü de içinde barındıran kampanyanın detaylarını TOTAL Oil Türkiye A.Ş. Akaryakıt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Beril Cabı Günermengi’den dinledik…

Türk medyasına güveniyor musunuz?

gazete

Türk medyası tarihi boyunca hiç olmadığı kadar büyük bir güven sınavıyla karşı karşıya. Zira medya son aylarda önemli TV kanalları ile gazetelerin kapanması ve deneyimli gazetecilerin tasfiyeleriyle çalkalanıyor. Peki, tüm bu yaşananlar hakkında halk ne düşünüyor? Türk halkının en güvendiği TV kanalları, gazeteler, haber portalları ve gazeteciler hangileri? Soruların yanıtı Xsights Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Medya ve Güven Araştırması”ında…

Yılın Cool Markaları ödüllerine kavuşuyor

cool-markalar-logo

Çığır açmayı, yeniyi, cesur ve öncü olmayı ifade eden “cool” kavramının Türkiye’de hangi markalarda hayat bulduğunu belirleyen “Cool Markalar” araştırmasında sona gelindi. Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği araştırmayla birçok sürpriz yer alıyor. 50’ye yakın kategorinin değerlendirildiği araştırmada 2018’in en cool markaları ilk kez Ekim ayı içerisinde gerçekleşecek “Cool Gece”de ödüllerine kavuşacak.

Günahlarımızdan arınacağımız bir dönem de gelecek!

faruk-bildirici

Gazetecilik etiğinin iyiden iyiye sorgulandığı günümüz medyasında, Hürriyet Gazetesi Ombudsmanı Faruk Bildirici’nin son kitabı “Günahlarımızda Yıkandık” iletişim dünyası için bir rehber niteliğinde… Kitabın detaylarını konuşmak için bir araya geldiğimiz Bildirici, Türk basınının kara günlerden geçtiğini belirtiyor. Ana akım medyanın ciddi bir dönüşümden geçeceğini belirten Bildirici, Türk medyasının günahlarından arınacağı bir dönemin geleceği konusunda da umutlu…

Her tüketici bir gün yaşlanacak!

yaslilar

Pazarlama dünyası şimdiye kadar X,Y ve Z kuşaklarına odaklandı ve odaklanmaya da devam ediyor. Ancak şu bir gerçek ki ülkece yaşlanıyoruz! Araştırmalar çok değil 30 yıla kadar yaşlı nüfusun yüzde 10 artacağını ve toplam nüfusun yüzde 22’sini oluşturacağını söylüyor. Peki, markalar buna ne denli hazır? Yaşlıların markalardan beklentileri ne? Baby Boomer’lar teknolojiyi nasıl kullanıyor? İşte yanıtlar…

Tüketiciniz doğruyu söylemiyor olabilir

aaa

Harvard Business School ve The Joseph C. Wilson School Profesörü, Olson Zaltman Associates’in Kurucu Ortağı Gerald Zaltman sarsıcı fikirleriyle pazarlama dünyasına yön veren isimlerden… Son kitabı “Unlocked: Keys to Improve Your Thinking” ile de ezber bozmaya devam ediyor. Yeni kitabıyla ilgili ilk söyleşisini Marketing Türkiye adına FutureBright Group Kurucu ve Yönetici Ortağı Akan Abdula’ya veren Zaltman “Tüketicilerin söylediklerine güvenmek yeterli değil. Sembolik ve metaforik tüketici düşüncesine dikkat ederek altta yatan varsayımları irdelemek gerekiyor” diyor. Abdula ve Zaltman keyifli söyleşilerinde bir anlamda “Tüketici nasıl düşünüyor?” sorusunun da yanıtını arıyor…

Gömlek değiştirir gibi telefon değiştiriyoruz

telefon

Deloitte’un Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 33 ülkede gerçekleştirdiği Global Mobil Kullanıcı Araştırması dünyada mobil kullanımının geldiği son noktayı analiz ediyor. Türkiye’de mobil kullanım oranlarının Avrupa’dan çok daha fazla olduğunu gösteren araştırmaya göre her 100 kişiden 64’ü 18 ay içinde telefonunu değiştirdi.

Private label ürünler şimdi daha güçlü, daha cazip

Supermarke

Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın hazırladığı “Alışveriş Haritasında Market Markalarının Konumu” araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 45’i arkadaşı önerdiği ya da fiyatı daha makul olduğu takdirde market markası alabileceğini söylüyor. Buna karşın “asla market markası/ markasız ürün almam” diyenlerin oranı sadece yüzde 15. Peki, pazardaki ağırlığını her yıl daha da hissettiren market markaları, yani private label ürünlerin Türk tüketicisi için önemi ne?

Markalar kurumsal iletişime ne kadar önem veriyor?

iletisim

Sosyal medyanın da etkisiyle son yıllarda sıkça yaşanan iletişim krizleri markalar açısından kurumsal iletişimi daha da kritik bir noktaya taşıdı… Peki, kurumlar bunun ne kadar farkında? ERA Research & Consultancy’nin Kurumsal İletişimciler pazarlamada ayrımcılık da ne ayol! Derneği için gerçekleştirdiği “Kurumsal İletişimcilerin Mesleki Profil ve Görünüm Araştırması” kurumların “iletişim karnesini” cesurca ortaya koyarken kurumsal iletişim profesyonellerinin profiline de ışık tutuyor…

Pazarlamada ayrımcılık da ne ayol!

lgbt

Şu bir gerçek ki tüketiciler markalardan her geçen gün daha fazla politik duruş bekliyor. Özellikle de konu cinsel yönelimler olduğunda… Öyle ki geçtiğimiz yıllarda yapılan Google Consumer Survey’e göre Y kuşağının yüzde 54’ten fazlası LGBTİ dostu markaları rakiplerine tercih ediyor. LGBTİ bireylere yönelik ürün ve kampanya tasarlayan markaların sayısı da her geçen gün artıyor. Peki, Türkiye’de LGBTİ pazarı ne durumda? LGBTİ bireyler hangi markaları tercih ediyor, hangilerine mesafeli duruyor?

Son dakikacı veliler alışverişte

okul123456789

Marketing Türkiye adına Akademetre tarafından gerçekleştirilen “Back to School” araştırmasına göre ebeveynlerin yüzde 70’i okul açıldığı hafta okul alışverişini gerçekleştiriyor. “Son dakikacı” ebeveynler alışveriş öncesi en çok yakınlarından tavsiye alıyor. Peki, ebeveynler okul alışverişinde neyi nereden alacağına nasıl karar veriyor? “Back to School” alışverişinde tercihleri hangi kriterler şekillendiriyor?

Ünlü kullanımında en başarılı markalar

unlu

Marketing Türkiye için Xsight Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Ünlüler Araştırması” en başarılı marka-ünlü iş birliklerini gözler önüne seriyor. Ünlü kullanımının satın almaya etkisini de sorgulayan araştırmaya göre yüzde 100 uyumla Hande Erçel-DeFacto iş birliği öne çıkarken yüzde 77 uyumla Kıvanç Tatlıtuğ-Mavi iş birliği en iyi ünlü kullanımı konusunda ikinci sırada yer alıyor.

Ali Saydam: Sosyal medya nas ıl itibar kazanır?

Günseli Özen: Yeşilin de mavinin de her tonu…

Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Eylül sayısında….

Marketing Türkiye Eylül sayısı bayilerde, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom e-dergi uygulamalarında sizleri bekliyor…

 

Marketing Türkiye Eylül sayısını hemen okumak için tıklayın…app store

play store