2017’ye damga vuracak 7 iletişim trendi…

PAYLAŞ

Global iletişim ajansı Grayling’in 50 ülkede gelen uzman verilerini yorumlayarak ezber bozan teknolojileri, inovasyoları ve güncel sosyo-politik gelişmeleri mercek altına alarak 2017 yılına damgasını vuracak iletişim trendlerini belirledi. İşte markaların ve şirketlerin 2017 yılında takip etmeleri gereken 7 trend…

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Nisan sayısını Marketing Türkiye okurları için yorumladı:

Ali Saydam: “CHP’ye de yakışırmış”

AliSiyasi iletişimin tavan yaptığı günlerden geçiyoruz. Bilindiği üzere iletişimin en etkili unsuru “görselliğin kullanımı”dır değil mi? Şimdi düşünün bakalım, hangi partinin hangi görsel/işitsel iletişimi aklınızda kaldı? Hangi görsel/işitsel iletişim aracı sizi ve oy tercihinizi etkiledi?

Mükemmel deneyimin sırrı XCO 2017’de

Marketing Türkiye’nin “Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratma amacıyla düzenlediği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi (XCO) için geri sayım başladı! İş dünyasını gerçek hayatta “Müşteri Deneyimi” olgusu etrafında bir araya getirecek olan XCO, 17 Mayıs Çarşamba günü Kemer Country’de gerçekleşecek. Aynı gün müşteri deneyimini en doğru yöneten Türk markaları da A.L.F.A. Awards ödül töreninde ödüllendirilecek.

Nuh Albayrak: “Eleştirilerimizi zehirliyorlar”

nuh albayrak
Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak

Medyada bugün yapılan işin gazetecilik olarak görülmemesi gerektiğini söyleyen Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak, kutuplaşan medyanın kendi sorunlarını çözmek için bile bir araya gelemediğini dile getiriyor. Hürriyet gazetesinin “Karargâh Rahatsız” haberi içinse çok sert konuşuyor: “Karargâh Rahatsız” başlığının TSK içindeki gerçekten rahatsız olan komutanlara bir mesaj olduğunu düşünüyorum. Yanlışlıkla atılmış bir başlık değil.” Albayrak’a göre hükûmete yakın medyada eleştirel haberlerin olmamasının sebebiyse yapılan eleştirilerin hükûmete muhalif medya tarafından bir silah olarak kullanılması.

Günseli Özen: “Damacanaya itibarı iade edildi”

g1Rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında geliyor su sektörü. Veriler pazar liderinin Erikli olduğunu söylüyor. Marka liderlik rehavetine kapılmışa da benzemiyor. Şimdiye kadar yaptıklarına ve yeni dönem planlarına bakınca hem markanın bu başarısını ne denli hak ettiğini hem de daha uzun yılar lider kalacağını ön görmek zor değil.

En önemli konumuz: büyük fikir

golin
Golin İstanbul Ajans Başkanı Kaan Berkan

“Yüzyılın Ajansı” olma hedefiyle 60 yıldır halkla ilişkiler, yaratıcılık, dijital, içerik ve etkinlik alanlarında hizmet veren global iletişim danışmanlığı şirketi Golin, iki yıldır İstanbul ofisiyle de faaliyette. “Amacımız büyük fikirler ve çığır aşan işler ortaya koymak” diyen Golin İstanbul’un Ajans Başkanı Kaan Berkan, ajansın yönetim stratejilerinden 2017 hedeflerine kadar tüm merak edilenleri Marketing Türkiye’ye anlattı…

Ali Gürak: “Kids marketing uygulamalarının en’lerı”

Pazarlamanın en hassasiyet gerektiren alanlarından biri: Kids Marketing’tir. Eski klasik aile yapısında alışık olduğumuz ebeveynlerin çocukların kararlarını etkilemesi artık son dönemde yerini çocukların ebeveynlerin kararlarını etkilemesine dönüşmüş durumda. Çocukların etkisini gören markalar günden güne Kids Marketing’in önemini anlıyor.

Bir tabak az pişmiş statü lütfen!

etKıvamında pişmiş bir porsiyon et yemek kişiliğinizi yansıtıp toplumdaki konumunuzu güçlendirebilir mi? “Bu ne saçma soru?” diyenleri duyar gibiyiz. Ancak ete attığı şaplaklarla, artistik et tuzlamasıyla global bir fenomene dönüşen Nusr-Et Steakhouse’un kurucusu Nusret Gökçe’nin fitilini ateşlediği steakhouse çılgınlığı tam da bu soruyu yaratıyor. Zira artık tabağınızdaki et, statünüzün de göstergesi!

Koray Özdemir: “Yakın gelecek 2040! peki, siz buna hazır mısınız?”

Biz pazarlamacıların 2040’a hazırlanması gerekiyor. Neden 2040? Çünkü geleneksel satın alma alışkanlıklarına bağlı ve online doğmayan jenerasyonların ekonomiden çekilerek yerlerini tamamen jenerasyon Z ve Alpha’ya bırakacakları dönem, 2040. Onlar, online alışverişi sonradan öğrenen değil, online alışverişi bilerek doğan ilk jenerasyon.

Tolga Üner: “Artık algoritmaları ikna etmemiz gerekecek”

Tolga üner
Mediacom CEO’su Tolga Üner

“Tüketicinin yönlendirdiği” pazarlama dünyasından “tüketicinin pasifleştiği ve algoritmaların kontrolü ele aldığı” iletişim dünyasına geçtiğimizi söyleyen Mediacom CEO’su Tolga Üner’e göre markaların yeni dönemde algoritmaları ikna etmesi gerekecek. “Veri güdümlü iletişim çözümleri” ve “Systems Thinking” ile müşterileri için fayda odaklı çözümler ürettiklerini söyleyen Üner ile hem Mediacom’un hizmet anlayışını hem de medya ajanslarındaki son trendleri konuştuk. İşte o söyleşinin en can alıcı kısımları…

Perakende fazla kilolarından kurtuluyor

Büyük metrekareli mağazalar ardı ardına kapanıp yerlerini daha küçük mağazalara bırakırken perakende sektöründeki “metrekare verimliliği trendi” de güç kazanıyor. Zira araştırmalar tüketicilerin artık binbir çeşit ürün bulabildikleri devasa mağazalar yerine “köşedeki küçük mağazayı” tercih ettiğini gösteriyor. Buna bir de büyük metrekareli mağazaları kapatıp ülkeden ayrılan yabancı markalar eklenince perakende sektöründe de yeni fırsatların kapısı aralanıyor…

“Gelecek Turizmde”  10’uncu yılını kutladı

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Anadolu Efes ortaklığında, sürdürülebilir turizm projeleriyle yerel kalkınmaya destek olmak amacıyla yürütülen “Gelecek Turizmde” projesinin 10’uncu yılı, Adahan Otel’de düzenlenen bir davetle kutlandı. Davette projenin 10’uncu yılı anısına hazırlanan, “10 Yıl, 10 Şehir, 10 Hikaye” kitabı da tanıtıldı. Türkiye’nin en uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden biri olan Gelecek Turizmde ile desteklenen projeler ve değişen hayatların yer aldığı kitaptaki hikayeler; aralarında Sunay Akın, Refika Birgül, Mutlu Tönbekici, Saffet Emre Tonguç, Günseli Özen, Derin Sarıyer, Yaşar, Mete Horozoğlu ve Ayşe Arman’ın yer aldığı isimler tarafından kaleme alınırken, Mustafa Seven’in fotoğraflarıyla ölümsüzleştirildi.

İPZ Anadolu 11. turuna Konya’dan başladı

İPzTürkiye’nin en kapsamlı pazarlama etkinliği İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ), 11’inci Anadolu turunun ilk zirvesini Konya Dedeman Hotel’de gerçekleştirdi. Marketing Türkiye ve Marketing & Management Institute tarafından düzenlenen İPZ Anadolu 2017’nin bu yılki konusu “Yeni Nesil Ürünler ve İşler” oldu. Zirvenin gerçekleştirildiği her ilin ihtiyaçlarına yönelik içerikler sunarak farklılaşan etkinliğe katılanlara İPZ Anadolu Katılım Sertifikası verildi.

Radyo, 15 Temmuz’da etkisini kanıtladı

Olcay akay
RİAK Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Olcay Akay

Tüm olumsuzluklara rağmen radyo sektörünün 2016 yılını 220 milyon TL ile hedefine ulaşarak geride bıraktığını dile getiriyor RİAK’ın Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Olcay Akay. Radyo mecrasının 15 Temmuz’daki tutumuyla etkisini kanıtladığını düşünen Akay şu sıralar sektörün “Çamlıca Projesi”ne odaklandığını söylüyor. Ancak Akay’ın aktardığına göre sektörün projeyle ilgili bildikleri “duyumlardan” ibaret. Radyo yayıncıları şu sıralar merakla Bakanlıktan gelecek resmi bilgilendirmeyi bekliyor…

Kurumsal İletişim 6’ncı Sertifika Programı başladı

KidKurumsal İletişimciler Derneği’nin, yeni mezun ve genç iletişim profesyonellerini sektörün önde gelen isimleriyle buluşturduğu Kurumsal İletişim Sertifika Programı’nın altıncısı pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye iş birliğiyle başladı. 4 Mayıs’a kadar devam edecek olan programın ilk konuğu Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bengi Vargül Şen oldu.

“Mükemmeli bekleme hemen yola koyul!”

Robin
Zipcar, Buzzcar ve Veniam’ın Kurucusu Robin Chase

Time’ın yayınladığı “En etkili 100 kişi” listesinde yer alıyor Robin Chase… Kurucusu olduğu Zipcar, Buzzcar ve Veniam ile ulaşım sektöründeki dengeleri alt üst eden başarılı girişimciyle hem yeni dünya düzeni hem de girişimcilik üzerine ilham veren bir söyleşi gerçekleştirdik. “Doğru zaman, doğru fikre sahip olduğunuz zamandır” diyen Chase’e göre fikrine güvenen girişimciler vakit kaybetmeden “minimumda uygulanabilir ürün” oluşturup yola koyulmalı. Chase yeni bir Start-up’ın bir öğrenme makinesine dönüşmesi gerektiğinin de altını çiziyor.

Tüketicinin sosyal medya karnesi

Tüketicinin dikkat süresi azalıyor, reklamverenin tüketiciyi yakalayabilmesiyse gün geçtikçe zorlaşıyor. Bu noktada tüketicinin her anındaki duygusal ve fonksiyonel ihtiyaçlarını anlamak hayati bir önem taşıyor. Universal McCann’in, tüketici etkileşimlerini incelediği sosyal medya araştırması Wave 9, markalara tüketiciyi yakalamak için ipuçları sunuyor…

Dijital pazarlama “programatik” ile demokratikleşiyor…

ProgramatikMarkalar her geçen gün başka stratejiler ve modellemelerle ürün ve hizmetlerini kitlelere duyuruyor. Bunlardan Programatik reklam teknolojisi, son zamanlarda sıklıkla kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Peki, programatik reklam nedir ve ne işe yarar? İşte yanıtlar…

Samsung, iPhone’a fark attı

Cep telefonu sektörünü basın yansımaları açısından değerlendiren Ajans Press’in Şubat ayı verilerine göre, Ocak ayından bu yana MedyaEvi ile çalışmaya başlayan Samsung 444 haberle en çok konuşulan marka oldu. Onu 357 haberle iPhone, 158 haberle Golin İstanbul ile çalışan Huawei takip etti.

Beko reklamda gaza bastı

Nielsen’in elektronik ev eşyalarına yönelik Şubat ayı verilerine göre Beko 12 bin 462 reklamla rakiplerini geride bıraktı. Onu 6 bin 800 reklamla Arçelik, 6 bin 482 reklamla Bosch takip etti.

Marketing Türkiye Nisan sayısını hemen okumak için tıklayın…