Yiğit Gürçay: “Lassa’nın global marka yüzü Arda Turan olacak”

Brisa’nın yeni Genel Müdürü Yiğit Gürçay, göreve geldikten sonraki ilk söyleşisini Marketing Türkiye’ye verdi… Hem Unilever, Roche, Bayer ve GlaxoSmithKline’da edindiği deneyimleri hem de Lassa için FC Barcelona ile yaptıkları 21,6 milyon euro’luk sponsorluk anlaşmasını konuştuğumuz Gürçay, “FC Barcelona sponsorluğu Lassa’nın dünya markası olmasında bir sıçrama noktası olacak” diyor. Gürçay’ın açıkladığına göre Barcelona’ya yeni transfer olan Arda Turan Lassa’nın da global marka yüzü olacak. Türk yöneticilerin iş dünyasındaki başarısını da konuştuğumuz Gürçay sürpriz bir bilgiyi de paylaşıyor bizlerle: “Coca-Cola CEO’su Muhtar Kent benim hem kuzenim, hem mentorum…”

Lassa markası için FC Barcelona ku­lübüyle 4 yıllık bir anlaşma imzaladı­nız ve FC Barcelona Kulübü’nün “Glo­bal Resmi Lastik Partneri” oldunuz. Global stratejinizde bu adımın önemi nedir?

Lassa markası için global arenada bir son­raki aşamaya geçmek için bir sıçrama nok­tasına ihtiyaç vardı ki bu çalışmanın işte bu sıçrama noktası olduğunu düşünüyorum. FC Barcelona ile yapılan anlaşma öncesi olduk­ça ciddi bir çalışma yapıldı çünkü bu amaca ulaşmak için en doğru seçimi yapılmak iste­niyordu. Sadece futbolda değil, basketbol, hentbol, salon hokeyi ve futsa olarak adlan­dırılan kapalı salon futbolu takımlarının da sponsoruyuz aynı zamanda. Futbol tarafın­da Barcelona’nın belli futbolcularıyla çeşitli sponsorluk çalışmaları yapma hakkına da sahibiz. Bu noktada önümüze ilginç bir de fırsat çıktı. Milli futbolcumuz Arda Turan biz anlaşmayı yaptığımız süreçte FC Barcelo­na’ya transfer oldu. Böyle denk gelince Arda Turan’la da ayrıca bir sponsorluk anlaşması yaptık. Bundan böyle Arda iki yıl boyunca bizim globaldeki marka elçimiz olacak.

Atletico Madrid Başkanı Enrique Ce­rezo yaptığı bir açıklamada “Arda transferinde Türk firmaları rol oyna­dı” dedi. Sizi mi kastediyordu?

Hayır, transferinin bizimle bir ilgisi yok. Dediğim gibi FC Barcelona sponsorluğunu hem futbol hem de kapalı salon sporları va­sıtasıyla bizim amacımıza ulaşmamız için bir sıçrama noktası olarak gördük. Ancak Arda’nın transferi de bizim için sürpriz bir fırsat doğurdu. İlginç bir noktada şu: 15 Ekim’de FC Barcelona takımıyla Pınar bas­ketbol takımı karşı karşıya gelecek ve iki ta­kımın da forma sponsoruyuz. Yani sahada Lassa, Lassa’ya karşı olacak bir nevi.

Söyleşinin ayrıntıları Marketing Türkiye Ekim sayısında… 

İLGİLİ HABERLER