15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yaratıcılığın sorumlulukla buluştuğu sergi: Act Responsible
Haberler

Yaratıcılığın sorumlulukla buluştuğu sergi: Act Responsible

Marketing Türkiye
27 Haziran 2015
3 dk okuma

Cannes Lions’da çoğu kişinin farketmediği ancak festival sarayı ile Innovation alanının tam ortasında yer alan ufak bir sergi, dünyanın dört bir yanından sosyal sorumluluk üzerine kurgulanmış reklam kampanyalarını sergiliyordu. Act Responsible isimli organizasyonun Cannes Lions yönetiminden özel izin alarak açtıkları sergi, dört ana kategoride dünyanın sorunlarıyla ilgili yapılmış yaratıcı reklam işlerini ziyaretçilerine gösteriyor. Act Responsible’ın kurucu ortağı Isa Kurata ile sergi hakkında ve reklamcılık hakkında çok keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Act Responsible, ne zaman kuruldu?

9/11 İkiz Kuleler saldırıları sonrası Adforum’da ufak bir ilanla bu işe başladık. Amacımız terörizme karşı farkındalık yaratacak işleri derleyerek reklamcıların da sosyal birer sorumluluğu olduğunu göstermekti. Aldığımız tepkiler ve geri dönüşler beklemediğimiz derecede fazlaydı ve bu da böyle kar amacı gütmeyen bir organizasyonun kurulmasının gerekliliğini bize kanıtladı. Dünyanın dört bir yanından gelen işleri Adforum sitesinde sürekli olarak sergilemeye başladık. Ancak sadece böylesine üzücü bir olayla da kalmamamız gerektiğini farkederek dünyanın sorunlarına dair tüm işleri biraraya toplayacak bir veritabanı oluşturmaya girdik.

Geçmişte de yaratıcı endüstrinin bir sosyal sorumluluk yanı olsa da bunun paydası çok küçüktü. Peki ne değişti de şu anda Cannes Lions’ın inovasyonla birlikte en önemli parçası haline geldi?

Yaratıcı endüstri, bir amaç uğruna yani sadece ürün sattırmak yerine çok daha genel ve dünyayı ilgilendiren konulara yönelmenin ne kadar önemli olduğunu farketti. Ajansların bu tür amaçlarının olması, olanaklarını daha iyi kullanmalarını ve haliyle de müşterilerini yönlendirmelerini sağladı. Ajanslar aldıkları sorumluluğu tüm işlerine yansıtmaya çalışırken müşterilerini ve markalarını da bu şekilde dönüşüme itebildiler.

Yani bir bakıma Act Responsible ve benzeri oluşumlar ajansları daha iyi bir amaç uğruna yaratıcılıklarını kullanmaya sevk etti ve ajanslar da markaları ve en nihayetinde de toplumları daha duyarlı hale getirdi.

Evet kesinlikle. Bizim logomuz buluşma noktasını simgeliyor. Dünyanın yaratıcı endüstrisini bir ortak faydada buluşmaya davet ediyoruz. Bunun için Paris’te bir workshop dahi veriyor ve yaratıcı endüstriyi, güçlerini daha iyi kullanmaları doğrultusunda teşvik ediyoruz.

Kar amacı gütmeyen bir organizasyon olduğunuzu söylediniz. Peki sergileri ve workshopları nasıl yapıyorsunuz?

Bizim tek bir destekçimiz yok. Bir ajans bize sponsor olmuyor, sergilerimizi ziyaret edenlerden de bağış almıyoruz. Çünkü ziyaretçilerimizden alacağımız bağış bizim bu sergileri açabilmemiz için yeterli değil. Dolayısıyla fazlasıyla yorucu bir çalışma yürütüyoruz doğru sergileri doğru sponsorlarla birlikte açmaya çalışırken. Bu tamamen bir gönüllü işi ama her gönüllü işi gibi bu da tutkuyla yapılıyor. Sergiler ve workshoplar için maddi sorunları aşmak için şirketlere ve bulabildiğimiz tüm ajanslara gidiyoruz. Onların kendi sorumluluk projeleri olsa da bize yardımcı oluyorlar bir şekilde. Örneğin Cannes Lions CEO’su Philip Thomas bize bu sergi alanını vermese burada olamazdık.

Yani Cannes Lions ile bir işbirliğiniz var Act Responsible olarak?

Hayır. Sadece Thomas bize bu mekanı sağladı. Bizim yapmaya çalıştığımız şeye inandığı için bize bu jesti yaptı.

Gelecekte Act Responsible’ı nerede görüyorsunuz?

Dediğim gibi biz ajansları farkındalığa, topluma ve dünyaya karşı sorumlu davranmaya teşvik ediyoruz. Maddi olanaklarımızın kısıtlı olması sebebiyle çok fazla kişiye ulaşamasak da gidebildiğimiz yere kadar gitmeye çalışıyoruz ve şu anda olduğumuz nokta da gerçekten çok güzel. Yani Cannes’da şu anda bu sohbeti yapabilmek bile güzel. Sesimizi doğru yerlere duyurabiliyoruz demektir. Ama bize ya da sadece bize değil her türlü kar amacı gütmeyen organizasyona destek olunması gerekiyor. 

Son olarak söylemek istediğiniz şeyler?

Yolumuza, tutkuyla yaptığımız ve inandığımız işe devam etmek istiyoruz ancak sadece alabildiğimiz destekler doğrultusunda buna devam edebileceğimizi de biliyoruz. Yine de bu 14 yılda yaratıcı endüstrinin bu hale gelmesinde biraz da olsa etkimiz olduysa bu bizim için bir galibiyet demektir. Cannes Lions’da bu yıl kazanan işlere bakın. Genelinde bir sosyal fayda teması var. Son olarak da medyanın bize daha fazla yer vermesi gerekiyor sesimizi daha fazla insana duyurabilmek için. Çünkü sergi dediğimiz etkinlikler çok ilginç şeyler. Adını duyup gitmeye çok istekli olmasanız da bir kez sergiye girdiğinizde evet iyi ki buraya gelmişim diyebiliyorsunuz. Act Responsible sergilerimizde aldığımız tepkiler hep bu şekilde oldu.

Act Responsible web sitesi: http://act-responsible.org/

Söyleşi: Deniz Gür

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kodak’tan koleksiyon kültürüyle nostaljiyi buluşturan yeni sürpriz: “Charmera”
Haberler
Kodak’tan koleksiyon kültürüyle nostaljiyi buluşturan yeni sürpriz: “Charmera”
Sena Tufan
11 Eylül 2025
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
Haberler
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Nafizcan Önder
7 gün önce
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
2 hafta önce
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.