1999’dan bu yana müşteri sadakat ve ödül puan hizmetleri sunan BiggPlus grubunun amiral gemisi Sanal Mağaza, Loyalty alanında önemli işler yapıyor. Diğer rakiplerine göre temel farklarının loyalty projeleri ile CRM için data toplayıp değerlendirirken markaya sadakat ve satışları artırmak” olduğunu ifade eden Biggplus Şirketler Grubu CEO’su Enis Karslıoğlu marka hizmetlerini ve gelecek hedeflerini Marketing Türkiye’ye anlattı.
- 1999 yılında kurulan BiggPlus’ta sadakat programları, loyalty yazılım, 850 ayrı marka ürün, global lojistik gibi birçok hizmeti müşterilerinize sunabiliyorsunuz. Öncelikle BIGGPLUS’tan biraz bahseder misiniz?
BIGGPLUS grubumuz 3 şirketten oluşmaktadır. Sanalmağaza A.Ş., Sadakat ve Müşteri Bağlılığı projeleri, On-Net A.Ş. Brand Merchandise projeleri, ARİSTO A.Ş.’ de Sadakat Uygulamaları ve Ödüllendirme yazılımları yapmaktadır.
BIGGPLUS Grubu olarak 1999 ‘ dan bu yana kurumsal müşterilerimizin bayi ödüllendirme, çalışan bağlılığı ve müşteri sadakati artırma konularındaki ihtiyaçlarına uygun Sadakat ve Ödül Puan Uygulamaları hizmetleri vermekteyiz.
Loyalty alanındaki firmamız, grubumuzun amiral gemisi olan Sanal Mağaza, Türkiye’deki global kriterlere uygun 95 ülkeye hizmet veren tek ve en büyük şirkettir.
Değerli müşterilerimiz arasında Hürriyet, General Electric, Samsung, Raffles, Kordsa, Siemens, Coca Cola, Turkcell, Mutlu Akü, Philip Morris , Türk Hava Yolları gibi Türkiye’nin dev firmalarını sayabiliriz.
130 çalışma arkadaşımızla beraber hizmetlerimizi Kavacık’taki 1,200 m2’lik merkez ofisi ve Kartal Samandıra’daki 10.000 m2’lik Lojistik Merkezi’nden vermekteyiz.
- Grup şirketiniz Sanal Mağaza’nın müşteri sadakati odaklı bir projeye dönüşmesinin hikâyesi nedir?
Biz 1999 yılında işlerimizi kurarken teknoloji odaklı, özel projeler üretmek ve arkamızda güzel eserler, başarılı şirketler bırakmalıyız diye yola çıktık. Ana hedefimiz ise güzel ülkemizden iyi bir yazılım/ hizmet şirketinin global pazarlarda başarılı olmasıydı. Bunun için her bir kaç senede kendimize yeni hedefler koyup müşteri sadakati sektöründe yeni projeler ortaya çıkarmaya çalıştık. Hedeflerimiz ve hayallerimiz her zaman büyük oldu. Bu sebeple ilk projelerimizi 2 G ile yazılan BIGG ile başlattık.
Seneler projelerimize ve yapımıza o kadar önemli ekleme, yeni ürün ve gelişimler sağladı ve artı değer ortaya çıkarttık ki 10. yılımızda grubumuza BIGGPLUS demek istedik.
Grubumuzun bu günlere gelmesini sağlayan şey değişime ve yeniliklere karşı açıklığımız, pazarlama, ticari pazarlama ve insan kaynakları ekiplerinin güvendiği bir iş ortağı olmamız, tüm müşterilerimizi samimi şekilde önemsememiz ve her daim aynı heyecan ile iş yapıyor oluşumuzdur.
- Sadakat programları için geliştirdiğiniz Biggstars, Biggclub, Biggymobil ve BiggRewards programlarınızdan biraz bahseder misiniz?
Sanal Mağaza A.Ş. kurulduğundan bu yana 1500 ‘den fazla Sadakat Projesi bitirdi. Şu anda da 110 üzerinde aktif ve bir kısmı global proje yönetiyor. Gerek proje yazılımları, gerek 95 ülkeyi kapsayan lojistik ağı ve gerek Proje Yönetimi, Ürün Tedarik Zincir Yönetimi, Lojistik ve Kargo Yönetimi, Çağrı Merkezi Yönetimi, vb. A ‘ dan Z ‘ ye hizmetleriyle Loyalty sektöründe Türkiye’nin lider firmasıdır. Tüm Sadakat Programlarımızı, hepsi grubumuz içinde geliştirilmiş ve birbirini tamamlayan programlar ve uygulamalar üzerinden kendi lojistik merkezlerimizle yürütüyoruz.
YAZILIMLARIMIZ:
Biggstars: Çalışan Takdir ve Ödüllendirme Platformu
Biggclub: Bayi Ödüllendirme, Kampanya ve İçerik Yönetim Platformu
Biggymobil: Son Kullanıcı Ödül ve Avantajlar Uygulaması
BiggRewards: Türkiye’ nin en Zengin Ödül Puan Uygulaması
- BiggPlus’ı rakiplerinden ayıran hizmetler neler? Hangi özellikleri BiggPlus’ı müşteri gözünde farklı kılıyor?
Tüm projelerimizde en son teknoloji ve alt yapıları kullanarak geliştirmeler yapıyoruz.
Örneğin Bayi ödüllendirme sistemlerinde, şirketlerin satış ve dağıtım kanallarının, ticari pazarlama yöneticilerinin hem sell-in hem de sell–out aktiviteleri için ödüllendirmeni yaparken satışları artırıyoruz.
Çalışanlar için ödül sitemlerinde şirket ilkelerinin kullanımı, iç iletişimi başarılı çalışanların anlık ödülllendirilmesiyle ciddi bir verimlilik ve şirkete bağlılık artışı sağlıyoruz.
Son kullanıcı programlarımızda ise izinli veri tabanı ve CRM ana başlıkları oluşturuyor.
Tüm projelerde toplanan Big data CRM analizi yapılarak özel rapor ve kampanyalar düzenlenebiliyor ve ciddi kampanyalar lanse edebiliyoruz.
Bizim temel farkımız loyalty projeleri ile CRM için data toplayıp değerlendirirken markaya sadakat ve satışları artırmaktır. Bunu Global düzeyde yapan Türkiye’ deki tek şirketiz.
- Pazarlama stratejinizi nasıl bir anlayışla şekillendiriyorsunuz? Hedef kitlenizle iletişim kurmak için daha çok hangi mecraları kullanıyorsunuz?
Genellikle birebir firma ziyaretlerimiz ana iletişim şeklimiz. Ancak geliştirdiğimiz teknoloji ve uygulamaların teknik ve işlevsel özelliklerinin fark edilmesiyle son zamanlarda ciddi sayıda önemli seminerler ve konferanslara davet edilmeye başladık. Ürünlerimizi de pazarlama iletişimine sokmaya başladık, Dijital ve Basılı Medya kullanmaya başladık.
Sanal Mağaza’nın Türkiye’deki pozisyonu ve durumu oldukça ileri seviyede bizim ana amacımız, teknolojik ve farklı ürünlerimiz, Big data- CRM çözümlerimiz, lojistik alt yapımız ile Middle East ve Avrupa pazarında da global projeler yapmak ve etkili bir oyuncu olabilmek.
- Önümüzdeki döneme yönelik hedefleriniz ve projeleriniz nelerdir?
Son dönemde ağırlıklı olarak Global çözümler, IT ve İK alanında yatırımlarımız olmakla birlikte, büyüyen grubumuzun hemen hemen her alanında yatırım yapıyoruz. Grup firmalarımızdan biri olan Aristo Loyalty alanında TÜBİTAK projeleri ve Ar-GE çalışmaları yapmakta. Yurt dışında yapılanma ve yatırım çalışmalarımız ise çok hızlandı. 2018 yılı Mart ayında Dubai’ de ofisimizi açıp Data Center ve Lojistik merkezimiz kurduk ve MENA bölgesindeki 8 ülkeye hizmet vermeye başladık. Ekim ayında da Hollanda yapılanmamızı tamamlayacağız ve tüm Avrupa’ ya, 28 ülkeye hizmet vermeye başlayacağız.
- Eklemek istedikleriniz…
Yukarıda bahsettiğim referanslarımızdan da görülebileceği üzere, BiggPlus grubu Sanalmağaza A.Ş., On-Net A.Ş. ve Aristo A.Ş. firmaları ile gerçekten de şirketlere değer yaratan üst düzey teknoloji içeren önemli projeler yapmakta. Yakında yurt dışı yapılanmalarımızla ihracat yapan markalarımıza da global ve yüksek teknoloji içeren projelerle katkı yapmaya başlayacağız.