15 bini yurt dışında olmak üzere 46 bin çalışan, dört kıtaya yayılan üretim tesisleri, her gün temas edilen 4 milyar tüketici… Son yıllarda ardı ardına global markaları bünyesine katan Yıldız Holding tabiri caiz ise artık “Üstünde güneş batmayan” dev bir global şirket… Yıldız Holding Türkiye’nin yeni Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu’na göre önümüzdeki süreçte DeMet’s, United Biscuits ve Godiva ile oluşturacak sinerji büyümeyi daha da hızlandıracak. Holdingin geçtiğimiz yıl cirosunun yüzde 10’unu inovatif ürünlerden elde ettiğini söyleyen Develioğlu, büyümenin en önemli motorunun da inovatif ürünler olduğunu söylüyor…
Söyleşi: Ferruh Altun
Turkcell’de imza attığı başarılı çalışmalarıyla hafızalarda yer edinen Lale Saral Develioğlu çalışma hayatına bundan 22 yıl önce FMCG sektörünün önemli şirketlerinden bir olan Unilever’de adım attı. “Pazarlama açısından tam bir okul gibiydi ve orada çok şey öğrendim” dediği Unilever’de tam 12 yıl çalıştı. Ardından bambaşka bir sektöre adım attı ve Turkcell’de sorumluluk üstlendi. 11 yıl da burada pek çok başarılı çalışmaya imza attıktan sonra kendi danışmanlık şirketini kurmak için yeni bir yola çıktı. Ancak Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’in yaptığı sürpriz bir teklifle yeniden FMCG sektörüne döndü ve Yıldız Holding Türkiye Pazarlama Başkanı olarak göreve başladı.
Lale Saral Develioğlu’yla hem yeni görevini hem de Yıldız Holding’in Türkiye ve global arenada takip edeceği stratejileri konuşmak üzere bir geldik… Develioğlu önümüzdeki sürece ilişkin bir hayli heyecanlı görünüyor…
Ne oldu da kendi danışmanlık şirketinizden vazgeçip Yıldız Holding’e geçtiniz?
2012 ve 2013 yıllarından “Yönetim Kurullarında Kadın” projesinde yer aldım ve Murat Ülker de o dönem mentor’um oldu. Program tamamlandıktan sonra da Murat Bey beni Kerevitaş’ta bağımsız yönetim kurulu üyesi olmaya davet etti. O dönem çalıştığım Turkcell’de buna izin verdiği için Kerevitaş’ta bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak görev aldım. O yıllarda da hem Murat Ülker hem de Yıldız Holding’in üst düzey yönetimiyle birebir çalışma olanağı buldum. Grubun değerlerini ve çalışma tarzını bu dönemde inceleme fırsatım oldu. Aynı dönemde yurtdışı satın almalarda hız kazandı ve United Biscuits satın alındı. Tabi bu süreci ben de her Türk vatandaşı gibi büyük bir gurur ve takdirle izledim. Turkcell’den ayrılıp kendi danışmanlık şirketimi kurduğumda da Yıldız Holding markalarıyla çalışmak istiyordum. Bu süreçte yine Murat Ülker’le yaptığımız konuşmalarından birinde kendisi Ülker markalarını yurtdışına taşımaktan bahsederek beni de Yıldız Holding’de çalışmaya davet etti. Açıkçası buradaki heyecan bana daha cazip geldi ve kısa bir süre sonra teklife olumlu yanıt verdim.
Sanki Murat Ülker size mentor’luk yaptığı dönemde böyle bir teklifin sürecini hazırlamış görünüyor…
Tabi o dönemde bir tanışıklığımızın olması ve kanın, değerlerin ve vizyonun uyuştuğunu görmek önemliydi. Birlikte uyumlu çalışabileceğimizi gördük sanırım. Yıldız Holding’in hem bugün geldiği nokta hem de varmak istediği yere giderken benim da katkı sağlayacağıma olan inanç heyecan verici geldi.
Söyleşinin tamamı Marketing Türkiye Temmuz sayısında.