Philips Türkiye Ülke Müdür Ünal Masalcı, Türkiye TV pazarının ilk oyuncularından biri olan Philips’in yerli üretim için çalışmalarını hızlandırdığını söylüyor. Bu yolla ağır ithalat vergilerini aşıp daha rekabetçi bir yapıya kavuşacaklarını dile getiren Masalcı yeni dönemde Türk tüketicisini daha çok dinleyen bir marka olacaklarını kaydediyor. İşte Berlin’de düzenlenen IFA Teknoloji Fuarı’nda Masalcı ile yaptığımız söyleşiden satır başları…
10 milyar dolarlık yatırım
✓ TPV Holding 2012 yılında Philips TV’nin yüzde 70’ini alarak markaya ortak oldu. Sonrasındaysa geri kalan hisseleri de 10 yıllığına satın aldı. Üretim yaklaşık beş yıldır TP Vision Televizyon çatısı altında sürüyor.
✓ Satınalma sürecinde TP Vision ve Philips’in Ar-Ge merkezleri birleştirildi ve yönetimde de birtakım değişiklikler oldu.
✓ TPV Holding TV işine oldukça büyük yatırımlar yapıyor. Bu yıl Ultra HD panel fabrikası için Çinli ortaklarıyla birlikte yaklaşık 4 milyar dolarlık bir yatırım yaptı. Bunun dışında yine üretim alanında 6 milyar dolarlık daha yatırım söz konusu. Bu yatırımlarla birlikte Philips kendi panellerini kendisi üretir konuma gelecek.
Her yıl yüzde 10 büyüyor
✓ Philips TV, global pazarda her anlamda yükselen bir grafiğe sahip. Ürün kalitesiyle birlikte satışlar da her yıl artıyor. Global pazarda her yıl yüzde 10 civarında bir büyüme yaşıyor Philips TV.
✓ Philips TV üç noktada çalışmalarını yoğunlaştırıyor. Bunlar dizayn, ürün kalitesi ve yüksek teknoloji olarak sıralanıyor.
Ambilight’ı deneyimleyenler bu teknolojiden vazgeçemiyor
✓ Philips TV’de uzun süredir öne çıkan Ambilight konseptinin devam ediyor olması aslında tüketici talebinin bir sonucu. Ambilight teknolojisinin markaya ve tüketiciye ciddi bir değer sunduğunu düşünüyoruz.
✓ Bağımsız kurumlarca yapılan ölçümlemelere göre Ambilight teknolojisine sahip TV’leri alan kullanıcıların yüzde 95’i yeni TV alacakları zaman yine bu teknolojiye sahip TV’leri tercih ediyor.
Pazar payını artırmak zor değil ama…
✓ Türkiye’de TV pazarının ilk oyuncularından biri olan Philips orta ve üst yaş grubundaki tüketiciler tarafından oldukça iyi biliniyor. Philips’in geçmişten gelen ve Türk halkının takdirini kazanmış bir iş yapış kültürü var ki bu kültürü biz devam ettiriyoruz.
✓ Türkiye’de pazar payını artırmak çok zor değil. Rakiplerimiz geçtiğimiz yıllarda arz-talep dengesini gözetmeden pazara ürün sundular ve pazar payları arttı. Ancak bu bizi de onları da olumsuz etkiledi. O markalardan biri pazarda ciddi bir düşüş yaşadı.
✓ Bu yıl pazarda biraz daha dengeli bir gidişat var ki bizim de pazar payımız arttı. Amacımız dengeli ve şoklara dayanıklı bir büyüme yakalamak.
Türkiye’de üretim yapacağız
✓ Philips’in farklı ürün grupları farklı holdinglerin yönetiminde ancak marka yönetimi tek bir merkezden yapılıyor. Philips’in merkezinde tamamen bu konuya odaklanan güçlü bir marka ekibi var. Bu ekibin verdiği tüm kararlara da Philips markasını kullanan tüm şirketler uyarak marka bütünlüğünü sağlıyor.
✓ Philips olarak şimdiye kadar daha çok global stratejilerle hareket ettik. Bundan sonraki süreçte Türk tüketicisinin ihtiyaçlarına daha çok odaklanacağımız bir döneme giriyoruz.
✓ Önümüzdeki süreçte giriş seviyesindeki ürünleri yerli üreticiler vasıtasıyla Türkiye’de üretmek istiyoruz. Bu bize ciddi bir vergi avantajı da sağlayacak. Çünkü ithalat ürünlerindeki vergi yükü bir hayli ağır. Yerli üretim için görüşmelerimiz sürüyor.
Türk tüketicisi yüksek teknolojiye çok meraklı
✓ TV’yi satın alan tüketici kitlesinin yüzde 90’ı erkek. Türk tüketiciler teknolojiye çok meraklı ve yeni ürünlere ilgi duyuyorlar. Fiyat-kalite dengesi de oldukça önemli bir satın alma etkeni. Avrupa pazarıyla ayrıştığımız nokta ise bir grup Türk tüketicinin maddi olanaklarının da üstünde ürünleri tercih ediyor olması.
✓ 2016’da pazara sunduğumuz ürünlerin yüzde 90’ı smart TV’lerden oluşuyor ve bu ürünlerin yüzde 70’i Android işletim sistemini kullanıyor.
Darbe girişimine rağmen satış hedeflerimiz tuttu
✓ Türkiye, TV pazarında yerli markaların gücüne karşın pazarda oldukça iyi bir konumdayız. Hedefimiz Ultra HD’de ilk iki marka arasına girmek ki zaten şuanda ikincilik için kapışıyoruz.
✓ Türkiye’de TV pazarı durağan bir seyir izliyor. Avrupa Kupası finallerinin satışları yüzde 25 artıracağı öngörülüyordu ama artış yüzde 5’lerde kaldı. Bu durağan pazarda satışlarımızı geçtiğimiz yıl yüzde 15 artırdık ki bu Philips TV’nin global pazardaki büyümesinin de üstünde bir rakam.
✓ Darbe girişimine rağmen satış hedeflerimize ulaştık. Global yönetimle birlikte Türkiye’deki siyasi ve ekonomik gidişatı yakından takip ediyoruz ama gözlemimiz en zorlu kısmı geçtiğimiz yönünde. Artık büyüme sürecinin hızlanacağını düşünüyoruz.