Haber: Canan Eseler [email protected]
Kolombiya’daki FARC gerilla örgütüne yönelik gerçekleştirdikleri “Farc Operation Christmas” kampanyasıyla bir hayli konuşulan Lowe SSP3’nin Küresel Yaratıcılık Konseyi Başkanı Jose Miguel Sokoloff “Reklam bir şeyleri değiştirebilir. Çünkü insanları ikna etme gücüne sahip” diyor ve Türk reklam sektörünü “heyecan verici” olarak tanımlıyor.
Kolombiya’daki FARC gerilla örgütüne karşı gerçekleştirdikleri “Farc Operation Christmas” kampanyasıyla uzun bir dönem gündemde kalan Lowe SSP3’in Küresel Yaratıcılık Konseyi Başkanı Jose Miguel Sokoloff, gerçekleştirdikleri bu kampanyayı Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde “Embrace change and make it happen” (Değişimle kucaklaş ve hayata geçir) başlığı altında anlattı. Biz de İstanbul’a Sokoloff ile Lowe’ın gelecek döneme ilişkin projelerini ve reklam ajanslarının sosyal sorumluluk alanında üstlenmeleri gereken sorumluluğu konuştuk…
İsterseniz öncelikle Lowe SSP3’den bahsedelim…
Lowe SSP3, Lowe and Partners yapısının bir parçası ve 17 yıl önce kuruldu. Daha sonrasında ise hızla yükseldi ve zaman içinde Kolombiya’nın en çok ödül alan ajansına dönüştü. Ajans şu anda Adlatina tarafından gerçekleştirilen Crema Ranking’de beşinci sırada yer alıyor. Bunun yanı sıra dünyada düzenlenen IPA Grand Prix, Titanium Lions ve D&AD Black Pencil gibi yaratıcılık yarışmalarında da birçok ödüle sahip.
Bildiğimiz kadarıyla Lowe bünyesinde birçok özerk ajans bulunuyor. Bunlardan biri de Lowe İstanbul. Türkiye’deki ajansınızın çalışmalarını nasıl buluyorsunuz?
Lowe İstanbul yeniden doğmuş bir ajans. Zengin bir mirasa ve tarihe sahip olması sizi bir yandan cezbederken, diğer yandan yönetim ekibindeki enerjiyi ofisin her köşesinde hissedebiliyorsunuz. Bu da Lowe İstanbul’dan beklentilerimizi artırıyor.
Lowe’ın önceki yıl gerçekleştirdiği “Farc Operation Christmas” kampanyasını örnek göstererek, reklam ajanslarının teröre karşı çözüm üretebileceğinden bahsediyorsunuz. Sizce reklam sektörünün bu tür konularda da bir işlevi, sorumluluğu var mı?
Reklam bir şeyleri değiştirebilir. Çünkü insanları ikna etme gücüne sahip. Bir yandan insanları bilgilendirirken diğer bir yandan onlara düşündüklerini yapma gücü veriyor reklamlar. Tabii tüm bunlar mucizelerle gerçekleşmez. Reklam tek başına bir işe yaramaz. Bunun için uygun koşulların da oluşması gerekir. Ama şu unutulmamalı, reklam değişim için güçlü bir araçtır.
Son yıllarda markaların sosyal sorumluluk projelerine daha fazla eğildiğini görüyoruz. Dünyada bu yönde bir yükseliş söz konusu. Reklam ajansları bu konunun neresinde olmalı sizce?
Daha önce de söylediğim gibi reklam birçok şeyi değiştirebilir. Sosyal sorumluluk bugün iş dünyasının en çok ilgilendiği konulardan biri ve reklamın bunu takip etmesi de gayet doğal. Sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi ve gelecekte daha iyi bir dünyada yaşayabilmek için birçok sosyal sorumluluk projesi gerçekleştiriliyor. Reklam da hem bu projelerin yaratılması hem de duyurulması için iyi bir araç.
Türkiye’deki reklam sektörünü nasıl görüyorsunuz? Yapılan işleri yaratıcı buluyor musunuz?
Türk reklam sektörü yolun tam ortasında. Ama bu tüm dünyadaki reklam sektörü için de geçerli. Tüm dünyada üretilen reklamların çok azı gerçekten mükemmel. Aynı şey Türk reklam sektörü için de söylenebilir. Geçmişte Türk ajansları Cannes’da oldukça parlıyordu. Türkiye bu yeteneğiyle dünyanın önde gelen reklam pazarlarından biri olma potansiyeline sahip.
Türkiye’deki reklam sektörünü diğer ülkelerle kıyasladığınızda ne söyleyebilirsiniz?
Türk reklam sektörü heyecan veriyor. Türkiye’nin önemli mirası, eşsiz kültürü, ekonomideki büyüme günlük yaşantımızda yer alan markaların ve ürünlerin zenginleşmesine yardımcı oluyor. Bu çok iyi bir kombinasyon. Türkiye’deki reklam sektörü de bu kombinasyondan yararlanarak bunu bir fırsat haline getirecek.
Miguel Sokoloff kimdir?
Lowe SSP3’nin Küresel Yaratıcılık Konseyi Başkanı Jose Miguel Sokoloff, 1986 yılında Leo Burnett Kolombiya’da kariyerine başladı. Dört yıl sonra Leo Burnett Yaratıcı Başkan Yardımcısı oldu. 1996 yılında ise Francisco Samper ve Humberto Polar ile birlikte Lowe SSP3 Ajansı’nı kurdu. Lowe SSP3 kısa bir sürede Kolombiya’nın en büyük ikinci ajansı konumuna yükseldi. Kolombiyalı Jose Miguel Sokoloff’un aldığı ödüller arasında D&AD Black Pencil Award, Cannes Titanium Lion, İngiltere’den IPA Effectiveness Grand Prix ve El Ojo’nun 2012 Grand Prix de bulunuyor. Lowe SSP3 ise 2013’te Advertising Age’in “Uluslararası Yılın Ajansı” ödülünü kazandı. Sokoloff, 2011’de Lowe and Partners Global Yaratıcılık Konseyi’ne Başkan olarak atandı.