22 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yasemin Bedir: “Teknoloji şirketinden deneyim platformuna dönüştük”

Yasemin Bedir: “Teknoloji şirketinden deneyim platformuna dönüştük”

Marketing Türkiye
30 Ağustos 2016
5 dk okuma

Ödeme sistemleri konusunda Türkiye’nin örnek ülke olarak gösterildiğini söyleyen Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yasemin Bedir, özellikle dijital ödeme sistemlerinin kolaylaşmasıyla e-ticaret hacminin ciddi oranda arttığını dile getiriyor. “Mastercard Teknoloji şirketinden deneyim platformuna dönüştü” diyen Bedir’le hem pazarı hem de bu dönüşüm sürecini konuştuk…

Siz aslında bankacılıktan öde­me sistemleri tarafına geçiş yapan isimlerdensiniz. Öde­me sistemleri konusunda bugün geldiğimiz noktayı iki tarafı da göz önünde bulundurarak nasıl değerlendiriyorsunuz?

Garanti Bankası’nda Bonus ve Miles & Smiles’ı çı­karan ekipte çalıştım. Bunun gibi pek çok güzel iş yaptık ki zaten Türkiye son 10 yılda ödeme sitem­leri konusunda çok başarılı işlere imza attı. Öyle ki bu sektörde çalışan bir Türk olarak yurt dışına git­tiğimizde çok itibar gördüğümüzü rahatlıkla söy­leyebilirim. Bu konuda örnek ülke konumundayız. Başka ülkelerde adım adım gerçekleşen kimi ge­lişmeler bizde bir defada yapıldı. Bu başarının bir parçası olmak gurur verici.

Türkiye’yi ödeme sistemlerinde bu denli başarılı kılan nedenler neler?

Bunun birkaç önemli nedeni var: Sürecin en ba­şında ödeme sitemleri konusunda Türkiye çok doğru adımlar attı. Bankacılıkta Türkiye’nin IT alt yapısı da çok sağlam. İstediğiniz değişiklikleri çok çabuk yapabiliyorsunuz. Mesele taksitli ödeme sistemine yurt dışında birkaç aşamada geçilirken biz o adımları es geçip direkt taksitli işlemlere baş­ladık. Öte yandan Türkiye genç nüfusuyla dijital ödeme sitemlerine çok çabuk adapte oldu. Türk insanı çok yaratıcı. Kişiye özel çözümler geliştir­me noktasında çok başarılıyız. Geliştirdiğimiz pek çok teknoloji yurtdışında şaşkınlıkla karşılanıyor.

Temel olarak MasterCard kendini pazarda nasıl konumluyor?

MasterCard, 50 yıllık bir teknoloji şirketi ve pa­zarda oldukça iyi bir konuma sahip. 100 milyar dolarlık bir sermayesi var. Fakat biz sadece bir ödeme sitemi olarak konumlamıyoruz Master­Card’ı. Toplumun sosyal refahını yukarı taşımakla yükümlü bir şirket olarak görüyoruz kendimizi. O sebeple bizim için finansal sisteme dahil olmak çok önemli. Dünya çapında sekiz adet inovasyon merkezimiz var. Bunlardan birini Gates Vakfı ile birlikte Kenya’da kurduk. Burada da en çok yapı­lan şey kadın yatırımları üzerine inovasyon yap­mak. Amacımız dünyanın her yerinde toplumun refahını artırarak finansal sisteme dahil olunma­sını sağlamak. Tüm bunlar kayıt dışı ekonominin de azalmasına katkı sağlıyor. Kartlı sisteme geçiş ekonominin kayıt altına alınması açısından da kritik bir rol üstleniyor. MasterCard her yıl tek­nolojiye milyarlarca dolar yatırım yapıyor. Hatta geliştirdiğimiz kimi teknolojileri rakiplerimizin kullanımına da sunuyoruz çünkü amacımız sektör standartlarını belirlemek.

MasterCard insanların hayatında nasıl bir fark yaratıyor?

CEO’muzun da söylediği gibi kimse sabah kalkıp “Bugün bir ödeme yapacağım” demiyor. Ama sa­bah kalkıp “Bugün güzel bir bluz almam lazım” di­yebiliyor. Ödeme de bunun bir bacağı ve amacımız da kolay, güvenli, her yerden erişilebilen bir stan­dartta bu sistemi insanların kullanımına sunmak. Özellikle bankacılıkta teknolojik yenilikler çok hızlı ilerliyor. Son beş yıldaki gelişim, geçtiğimiz 10 yılın iki katı oldu. Önümüzdeki beş yıldaki ge­lişmelerinse son 50 yıldan daha hızlı olacağı ko­nuşuluyor. Bu çok büyük bir değişime adım attığı­mızı gösteriyor ki biz de bu değişim bir parçasıyız.

MasterCard’ın Türkiye Genel Müdürü ola­rak ülkeyle ilgili hedefleriniz neler?

Türkiye’yi bir teknoloji üssü haline getirmek isti­yoruz. Türkiye’de çalışan arkadaşlarımız aynı za­manda 27 ülkeyi kapsayan bir bölgeden sorumlu. Bu Türkiye açısından çok avantajlı bir durum. Ödeme sitemlerindeki gelişmişliği yurtdışına ih­raç etmek de amaçlarımız arasında yer alıyor. Bu sebeple MasterCard, Türk ödeme çözümleri sağ­layıcısı Provus’u satın aldı ve iki ülkeye de tek­noloji ve hizmet servisi satmaya başladı. Master­Card, Türkiye’ye çok önem veriyor. Türkiye ofisi 30 kişi ancak sürekli olarak globale yeni yönetici­ler gönderiyoruz. Çünkü Türkiye’deki yetenekle­rin çok kaliteli olduğu düşünülüyor. Yeni isimler katılacak aramıza ve Türkiye ofisini büyüteceğiz. Bu da Türkiye’nin hâlâ birçok alanda potansiyele sahip olduğunu gösteriyor.

Son tüketici sizin ne iş yaptığınızı biliyor mu?

Ödeme sitemleri hayatın her alanına dokunan bir konu. Bu sebeple biz yaptığımız işi sadece teknik bir iş olarak değil hayatın kendisi olarak görüyoruz. Aslında bir B2B şirketiyiz ancak son yıllarda B2C iletişimine de yöneldik. Amacımız da tüketicilere ne yaptığımızı anlatabilmek. Za­ten “Paha Biçilemez” gibi çok etkileyici bir ileti­şim konseptimiz vardı. Bu konseptin sadece bir reklam kampanyası olarak kalmasını istemedik. “Paha Biçilemez” konseptini bir deneyimler plat­formuna çevirdik.

“Paha Biçilemez” konseptini nasıl dene­yimletiyorsunuz?

maxresdefaultBunun için “Paha Biçilemez Şehirler” çalışmamızı başlattık ve insanların 44 şehirde çeşitli deneyim­lere ulaşmasını sağladık. Bugün “Paha Biçilemez Şehirler” platformunun 6 milyon üyesi var. Ardın­dan “Paha Biçilemez Sürprizler” kampanyamızı başlattık ki Türkiye bu konuda globale örnek ola­cak çalışmalara imza attı. Şampiyonlar Ligi gibi pek çok organizasyonun sponsoruyuz ve “Paha Biçilemez Sürprizler” kapsamında insanların bu etkinlikleri deneyimlemesini sağlıyoruz. Örneğin sıradan bir halı saha maçını dünyaca ünlü hakem Pierluigi Collina’nin de katılımıyla bir şampiyon­lar ligi maçına dönüştürdük. Bu sürprizin video­su MasterCard tarihinin en çok izlenen videosu oldu. Ardından Arda Turan ile çocukların mahal­le maçına giderek sürpriz yaptık ki bu çalışmanın videosu ilkini de geçti. İki kampanyanın videoları toplamda 20 milyon izlendi. İki çalışma da farklı ülkelerde örnek çalışma olarak alıp uygulandı.

Markaların tüketiciye yaklaşımı nasıl şe­killeniyor?

Eskiden birkaç tüketici segmenti vardı ve marka­lar onlar için ürünler ve hizmetler üretirdi. Ama artık ara segmentler var. Gençler de kendi içinde “işe yeni başlayan”, “yeni evlenen” ya da “bekar­lar” diye segmetlere ayrılıyor. Artık markalar bu alt seğmetlerin beklentilerini karşılamak için ça­lışıyor.

Sanayi 4.0 konusunda neler yapıyorsu­nuz?

Sadece sanayi alanında değil finans alanında da “FinTech” yatırımcılarla birlikte önemli değişim­ler yaşanıyor. Biz de pek çok teknoloji firması gibi dünyanın dört bir tarafında şirket satın alıyoruz. Son dört yılda pek çok büyük şirket satın aldık ki bu satın almalar yeni tüketici deneyimlerini ve Sanayi 4.0 devrimini destekler nitelikte. Şimdi bu şirketler vasıtasıyla gelen teknolojiler birleş­tiriliyor.

MasterCard bünyesinde Türkiye ve Azer­baycan Genel Müdürü olmanızın dışında kadınlarla ilgili de ciddi çalışmalarınız var. Biraz bu çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

MasterCard bünyesinde “İşe Yeni Başlayanlar”­dan tutun da “Afro-Amerikalılar”a kadar pek çok çalışma grubu var. Çünkü MasterCard çok geniş bir coğrafyada faaliyet gösteriyor ve patronumuz da bu çeşitliliğin bir zenginlik olduğunu düşünü­yor. Bu çalışma gruplarından “Kadın Liderlik” programını da iki Amerikalıyla birlikte ben yö­netiyorum. Bunun da MasterCard’ta yaptığım ve en gurur duyduğum iş olduğunu söyleyebilirim. Amacımız kadın çalışanların daha üst mevkilere gelmesi için farkındalık yaratmak ve MasterCard’ı bu alanda dünyanın en iyi kurumlarından biri ha­line getirmek.

Kadın yöneticiler ve çalışanlar açısından MasterCard Türkiye ofisinde durum ne?

Türkiye’deki ofiste hem kadınların eğitilmesi hem de sisteme dahil edilmesi konusunda çalışmaları­mız var. Çünkü bu işin ilk adımlarından biri far­kındalık yaratmak. Kadın konusu son zamanlarda çok konuşulmaya başlandı ama ben bunu Master­Card içinde çok uzun zamandır yapıyorum. Tür­kiye ofisinde kadın ve erkek yönetici sayısı eşit ve bu sayının eşit olmasında da çok önem veriyoruz. Mesela işe alım süreçlerinde hep bir kadın ve bir erkek adayımız olmasına özen gösteriyoruz.

İŞLEMLER BASITLEŞTIKÇE ALIŞVERIŞ ARTIYOR

Yasemin Bedir – Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü

mastercart2“Araştırmalar özellikle e-ticaret alanında işlemlerin karmaşık olmasının birçok tüketiciyi satın almadan vazgeçirdiğini gösteriyor. Bu nedenle ödeme işlemlerinin basitleşmesi özellikle e-ticaret sektöründe satışların artmasına neden oluyor. Öte yandan insanlar ödemenin bu denli kolay ve güvenli olduğunu bir defa deneyimlediklerinde alışveriş sıklıklarını da artırıyor. Bizim amacımız da o ilk deneyimi sağlamak. Çünkü zaten sonrası kendiliğinden geliyor. Gidişatı tamamen tüketici belirliyor. Markalar da e-ticaret deneyimini kampanyalarla sürprizlerle çok keyifli bir hale getirmeye başladı.”

 

Röportaj: Günseli Özen – Ferruh Altun

1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
5 "Çay her şeyi çözer"
“Çay her şeyi çözer”
Güncel Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurulu, bazı teknoloji perakendecilerine soruşturma başlattı
Haberler
Rekabet Kurulu, bazı teknoloji perakendecilerine soruşturma başlattı
İrem Alimoğlu
11 Mart 2025
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
Haberler
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
İrem Alimoğlu
1 Nisan 2025
Ramazan ayında Türkiye'nin seyahat ve yeme içme alışkanlıkları nasıl şekilleniyor?
Haberler
Ramazan ayında Türkiye’nin seyahat ve yeme içme alışkanlıkları nasıl şekilleniyor?
Sena Tufan
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.