14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Sigorta artık korkunun değil, özgürlüğün simgesi"

“Sigorta artık korkunun değil, özgürlüğün simgesi”

Marketing Türkiye
16 Eylül 2019
3 dk okuma

Groupama Sigorta sosyal medya kampanyalarıyla son dönemde adından sıkça söz ettiriyor. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yaptıklarını söyleyen Groupama Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Frederique Guegan Tayar, “Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz” diyor.

Söyleşi: Berkan Kişin [email protected]

Yeni söylemlerle farklığımızı ortaya koyuyoruz

Frederique Guegan Tayar Groupama Sigorta ✓ Sigortacılık iletişiminde yeni söylemler geliştirerek farklığımızı ortaya koyan çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yapıyoruz.

✓ Sosyal sorumluluk alanında sigortalılarımız, çalışanlarımız ve iş alanımızla destek olacağımız kişi ve kurumlar arasında bağ yaratan projelere yöneliyoruz. Tüm iletişim süreçlerimizi şekillendiren ana çerçeveyi, kişilerin hayat kalitelerini yükseltmelerinde onlara destek olmak şeklinde özetleyebiliriz.

Müşterilerimiz yaş ortalaması 39,9

✓ Ocak ayında gerçekleştirdiğimiz marka bilinirliği araştırmamız bize yepyeni bir kapı açtı. Araştırmanın ardından sigortacılığı günlük yaşamın vazgeçilmez bir ihtiyacı olarak konumlayarak daha fazla bireysel müşteriye ulaşmayı hedefledik.

✓ Öncelikle demografik verilere baktığımızda potansiyel sigorta müşterilerimizin yaş ortalamasının oldukça genç olduğunu fark ettik (35,9). Hedef kitlemizin yüzde 94,7’si düzenli olarak internet sitelerini takip ediyordu. Bu kitlenin satın almayı düşündüğü sigorta poliçeleri ise şöyle sıralanıyor: Özel Sağlık Sigortası %40 Trafik %30,7 Kasko %29 Zorunlu Deprem %23,3 Konut sigortası %15,7

✓ Öte yandan araştırma sonuçlarımıza göre Groupama, kayıp müşteri oranı en düşük marka. Ancak potansiyel müşterilerle iletişimimizi de güçlendirmemiz gerekiyordu. Bu doğrultuda sağlık, kasko, konut branşlarında yüksek müşteri memnuniyetiyle (yüzde 81,7) başarısı kanıtlanmış ürünlerimizin iletişimi için sosyal medya mecralarını kullanmaya karar verdik.

"Sigorta artık korkunun değil, özgürlüğün simgesi"

Aşk için risk aldı, tweet’i bilbord!a yazıldı

✓ 14 Şubat Sevgililer Günü kampanyamızda sigorta  gibi rasyonel bir kavramla aşk gibi romantik bir  kavramı, özgün bir bağlamda bir araya getirdik  ve özel öyküler içeren animasyonlar hazırladık.  #AşkİçinRiskAl hashtag’iyle sosyal medya  kampanyası başlattık ve kampanya kapsamında  Twitter’da bir yarışma düzenledik.

✓ Yarışmadaki en güzel aşk tweet’i 14 Şubat’ta billboard’larda  yer aldı. Kampanya kapsamında binlerce kişi sevgisini ifade  eden tweet’ler attı. Filmlerimiz 10 milyondan fazla izlendi.  Groupama olarak herkesi aşk için risk almaya davet ederken,  “Diğer riskler için biz varız” mesajını başarılı biçimde  verdiğimize inanıyoruz.

"Sigorta artık korkunun değil, özgürlüğün simgesi"

Sigorta hareket özgürlüğü sağlıyor

✓ Yaz aylarında da bu  yaklaşımımızı devam  ettirdik ve bu kez  #YaşamakRiskAlmaktır  kampanyasıyla sigortalı  olmanın sunduğu konfor  ve özgürlüğe dikkat çektik.  Yaz aylarındaki hareket  özgürlüğünde sigortanın  değerini destekleyen  üç yeni filmle dijital ve  sosyal medyada yer aldık.  yapan söylemlerin aksine  sigortanın özgürlük  sağlayan niteliğine vurgu  yapıyoruz.

✓ Hayatın tadını  çıkarmak için risk  almak gerektiğini  hayatın içinden küçük  detaylarla anlatan  kampanyamızda  Groupama Sigorta’nın  konut, sağlık, kasko  branşlarındaki  ürünlerini yaz  aylarında artan ihtiyaç  paralelinde yansıttık.  ✓ İnsanlara “yaşamak  için risk al” derken,  burada pozitif anlamda  bir risk alma eyleminden  bahsediyoruz ve dolaylı  olarak onlara “Beklenmeyen  gerçek riskler için biz  her zaman yanınızdayız”  mesajını da veriyoruz. Bu  anlamda marka mottomuz  olan “Kafana Takma,  Sigortan Groupama”  söylemiyle de birbirini  tamamlayıcı bir ilişki  kurmuş oluyoruz.

✓ İlk film “İstediğin yere  gitmen için Groupama  Kasko Sigortası”, ikinci  film “Özgürce yaşaman  için Groupama Sağlık  Sigortası” ve üçüncü  film “Her anın tadını  çıkarman için Groupama  Konut Sigortası” olarak  şekillenirken, kampanya  #YaşamakRiskAlmaktır  hashtag’iyle yaygınlaştı.  Bir de yarışma düzenledik  ve yarışmayı kazanan iki  kişi Likya Yolu’nu seyahat  blogger’ı Emre Durmuş ile  yürüme şansı elde etti.

Outdoor iletişimden vazgeçmek münkün değil

✓ Sosyal medya daha çok  sayıda kişiye ulaşmanın  yanında, sonuçların hızlı  biçimde ölçülebilir olmasıyla  pazarlama iletişimine ayrı bir  değer katıyor. #YaşamakRiskAlmaktır  filmlerimiz ve postlarımızla  sosyal medyada 32.5  milyon erişim sağlarken 56.2  milyon gösterime ulaştık.

✓ Elbette outdoor iletişimden  vazgeçmek mümkün değil.  Yaz aylarındaki hareket  özgürlüğünde sigortanın  katkısını vurguladığımız  kampanyamızı İstanbul’un  yanı sıra Bodrum ve  Antalya’da da outdoor’da  tüketicilerimizle buluşturduk

✓ Özellikle “Tatildeyken aklınız sadece evinizdeki çiçeklerde  kalsın” mesajıyla oluşturduğumuz görsel çok dikkat çekti.  İstanbul’da iki ayrı noktada (Bağdat Cad. ve Levent Çarşı)  konumlandırdığımız özel uygulamalı billboard’larla gerçek bir ev  motifi oluşturduk ve saksıda gerçek çiçeklerle evimizi süsledik.

Healpy ile sağlık ve iyilik bir arada

✓ 2018 yılında lanse ettiğimiz, sağlık müşterilerimizin poliçeleriyle  ilgili tüm detayları görüntüleyebildiği; aynı zamanda sağlıklı  yaşam alanında rehberlik veren ve herkese açık olan mobil aplikasyonumuz  Healpy ile özellikle su içme ve adım atma konusunda  kullanıcıları yönlendirirken günlük hayatta sağlık konusunda ihtiyaç  duyulan bilgilere de kolayca ulaşımı sağlıyoruz. Healpy havuzunda  toplanan adımlarla Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne  tekerlekli sandalye bağışı yapıyoruz. İki yılda Healpy platformunda  1,5 milyardan fazla adım atıldı ve 20 sandalye bağışlandı.

✓ Aplikasyon üzerinden nöbetçi eczanelerin  kolayca listelenmesi de uygulamayı cazip kılan  özellikler arasında yer alıyor. Ayrıca kullanıcılar  hastane ve doktor randevularını takip edebiliyor,  kolayca özel sağlık sigortası teklifi de alabiliyor.

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
3 hafta önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
1 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.