1 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sami Kariyo: “Penti ile hedef 450 mağazaya ulaşmak”

Sami Kariyo: “Penti ile hedef 450 mağazaya ulaşmak”

Marketing Türkiye
20 Aralık 2016
4 dk okuma

İnce kadın çorabında yüze 45, plaj giyiminde yüzde 19, iç giyimde yüzde 9, ev giyiminde ise yüzde 4,5 ile pazar lideri olduklarını söyleyen Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo amaçlarının 2020 yılında mağaza sayısını 450’ye çıkarmak olduğunu belirtiyor. Global bir marka olma yolunda ilerleyen Penti’nin ezber bozan stratejilerini konuştuğumuz Kariyo, pazarla ilgili de çarpıcı tespitlerde bulunuyor. İşte Sami Kariyo ile yaptığımız keyifli söyleşinin satır başları…  

Penti’nin DNA’sında üreticilik var

  • Penti’nin temelleri Öğretmen Çorap’la atıldı. Tıp doktoru olan babam amcamla birlikte 1950’lerin başında ticaretle uğraşmaya başlıyor. İlk dönemler tuhafiyecilik sonrasında toptancılık yapıyorlar. 1955’te önemli bir karar verip imalat yapmaya başlıyorlar. 1985 yılına kadar üretim Öğretmen Çorap adı altında yapılıyor. Markanın kuruluşundan 30 yıl sonra yönetimi ben devraldım.
  • Türkiye’nin yeni yeni dışarıya açıldığı 1985’te görevi devraldığımda kendime iki hedef koydum. Bunlardan birincisi Avrupa’da kadınların giydiği çorapları Türkiye’de üretmek ikincisi ise fiyat açısında global arenada dahi rekabet edecek bir üretim sistemi oluşturmak. Bunun da birinci koşulu ihracat yapmaktı. Bu iki hedefi de zaman içinde gerçekleştirdik.
  • Bugün üretim kapasitemizin yüzde 25’ini Avrupa’nın en büyük perakendecileri için ürettiğimiz private label ürünler oluşturuyor. Bunlarından bir kısmında Made in Turkey yazıyor bir kısmında yazmıyor. H&M’de bizim iyi müşterilerimizden biri ve onlar için ürettiğimiz ürünlerde Türkiye’de üretildiği yazıyor.

Fast fashion anlayışı mağaza açtırdı

  • İnce çorap konusunda Türkiye’deki yeniliklerin yüzde 95’i Penti tarafından gerçekleştirildi. Markanın bu denli güçlü olmasının altında da bu yenilikçi yapı yatıyor.
  • 1994 yıllında yaşanan büyük ekonomik krizde rakiplerimiz üretim yapamaz duruma geldiler. Bu dönemde pazar lideri olduk ve o yıldan sonra da liderliği hiç bırakmadık. Pazarın temel dinamiklerini oluşturan marka da biz olduk. Rakipler bizim ürün ve fiyatlarımızı taklit etmeye çalıştı hep.
  • 2005 yılına kadar tüketiciye geleneksel kanalarından ulaştık. Ancak 2003-2004 yıllarında Zara, Mango gibi fast fashion markalarının yükselişe geçmesiyle biz de ciddi bir üretim yatırımı yaparak desenli çoraplarla fast fashion sürecine dahil olduk. Ancak bu ürünleri fast fashion anlayışını bilmeyen geleneksel kanallardan tüketiciye ulaştıramadığımızı gördük ve 2006’da kendi perakende noktalarımızı oluşturmaya karar verdik.

cy3a0409Hedef 450 mağazaya ulaşmak

  • Tüketicinin Penti’ye olan güveni perakende sektörüne adım attığımızda bize önemli fırsatlar sundu. Kendi mağazalarımızda önece ince çorap satarak başladık işe. Ardından soket çorap, iç giyim, plaj giyimi ve en son da pijama gibi ev giyimi ürünlerini tüketiciyle buluşturduk.
  • Euromonitor rakamlarına göre bugün ince kadın çorabında yüze 45, plaj giyiminde yüzde 19, iç giyimde yüzde 9 ev giyiminde ise yüzde 4,5 ile pazar lideriyiz.
  • Şuanda Türkiye’de 315 mağazamız var. 2015’te 53, 2016’da 22 mağaza açtık. Her yıl 30-35 mağaza daha açarak 2020 yılında mağaza sayımızı 450’ye çıkarmak istiyoruz.

Globalleşmeye yakın coğrafyadan başlanmalı

  • Yurtdışında 130 mağazamız var. Bunlardan 22’si Romanya’da ve işletmesini direk biz yapıyoruz. Diğerleri ise franchise. Önümüzdeki süreçte asıl büyüme alanımız da yurtdışı olacak. Amacımız Türkiye’nin yurtdışındaki en başarılı ilk 10 markadan biri olmak.
  • Yurtdışında güçlü olmak istiyorsanız önce kendi coğrafyanızda operasyonel mükemmeliyete ulaşmanız gerekiyor. Sonrasında bu sistemi ihraç ederek büyümeniz gerekiyor. Başarılı Türk yatırımcılar da bunu yapıyor. Biz de ilk antremanı yakın coğrafyalarda yapacağız. Sonrasında ise gelişmiş ülkelere yöneleceğiz.
  • Eskiden insanlar Avrupa’dan çorap alır getirirdi. Şimdi ise Avrupa’ya çorapları biz satıyoruz.
  • Penti bir şehirli kadın markası. Erkekler için nerdeyse hiç ürünümüz yok. Sadece kadınların alışveriş yaparken eşlerini, sevgililerini de düşündüklerini göstermek için aldıkları bir çorap var. Zaten mağazalarımızda çok fazla da erkek ürünü bulundurmak istemiyoruz.

penti_10_10_16_20204preTüketicinin ihtiyacını ondan önce keşfediyoruz

  • Şuanda e-ticaret tarafındaki satışımız toplam satışımızın yüzde 1,6’sını oluşturuyor. İki yıl içinde bu rakamı yüzde 4’e çıkarmayı amaçlıyoruz.
  • Tüketicinin ihtiyacını daha o fark etmeden keşfedip ona sunuyoruz. Asıl önemli olan da bu. “Penti’de keşfedilecek çok şey var” mottosuyla hareket ediyoruz. Çünkü araştırmalarda gördük ki ortalama bir tüketici mağazalarımız iki-üç haftada bir ziyaret ediyor. Tüketicinin her geldiğinde yeni bir şeyler bulması için her üç haftada bir mağazamıza yeni ürünler giriyor. 2016’da 55 milyon tüketici mağazalarımızı ziyaret etti ve bunların yüzde 97’si kadın. 33 milyon adet ürün sattık.
  • Atiye ile yaptığımız son kampanya çok beğenildi. Şimdiye kadar hep çorap reklamı yaptık ama ilk defa bu yıl çorabın dışındaki ürün kategorileri için reklam yapıyoruz. Mağazalarımıza çok gelmeyen hedef kitle bu yolla ürün gamımızın ne kadar geniş olduğunu gördü.


Başka Sinema’yı destek oluyoruz

  • baska-sinema-poster-32-2Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında Başka Sinema’ya destek oluyoruz.
  • Üç yıl önce sinema sektöründen iki arkadaş Türkiye’de sanat değeri taşıyan filmleri sinema salonlarında gösteremediklerini söyledi. Çünkü sinemalar bu filmeler kabul etmiyordu ve sadece festivallerde yayınlayabiliyorlardı. Eşim Dürin Hanım’la sinemaya düşkün olduğumuzu bildikleri için de bize “Bu konuda ne yapabiliriz” dediler.
  • Bir kavram bulup onun üzerinden ilerlemeye karar verdik. Bu kavramı da “Başka Sinema” diye Dürin Hanım buldu. O korkunç Hollywood filmleri dışında film gösterecek salonlara sponsor olmaya karar verdik. 14-15 Salona sponsor olduk ve buralarda gerçekten sanatsal değeri de olan filmler yayınlatmaya başladık.
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, "bağımsızlık" geride
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, “bağımsızlık” geride
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır...
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
15 Ekim 2025
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Haberler
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Sena Tufan
3 hafta önce
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Haberler
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Haberler
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.