Geçtiğimiz Mart ayında OPET’te Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başlayan Murat Zengin “Sunduğumuz deneyimle fark yaratarak müşteri memnuniyetindeki liderliğimizi devam ettirmeyi ve satışlarımızı artırmayı hedefliyoruz” diyor. Zengin, yeni dönemde OPET istasyonlarını birer deneyim merkezine dönüştüreceklerini belirtiyor.
Bu ülkenin en kıymetli kurumlarında çalıştım
✓20 yıldan fazladır Türkiye’nin çeşitli markalarında pazarlama yöneticiliği yapıyorum. Hepsi de bana değer katan, benim de elimden geldiğince değer katabildiğim firmalardı. Kariyerime Evyap’ta başladım, sonra Ülker’de bir dönem geçirdim. Daha sonra bir reklam ajansı tecrübem oldu. 2010 yılında da Uludağ İçecek’te çalışmaya başladım. 2019 Mart ayı itibarıyla da OPET’teyim.
✓Bu ülkede pazarlama alanında çalışan en şanslı insanlardan biri olabilirim. Çünkü bu ülkenin en kıymetli kurumlarında çalıştım. Bugün Türkiye’de hangi çok uluslu şirket bu şirketlerin yaptıklarını yapıyor? Kişisel bakımda, gıdada, içecekte ve akaryakıt dağıtımında Türk şirketleri zirve rekabeti yapıyorsa demek ki bu ülke pazarlama alanında harika işler yapıyor.
✓OPET gibi kıymetli bir markaya daha da fazla katma değer yaratacağımı düşünüyorum. Ayrıca burada farklı işler yapabilme imkanına sahip olacağım. OPET’in kaynağı, gücü ve çok iyi bir ekibi var.
Kadın Gücü Projesi’yle ön yargıları yıkıyoruz
✓OPET birçok konuda liderlik ediyor. Bugün OPET olmasaydı tüm akaryakıt istasyonlarında tuvaletler dışarıda olurdu. İstediğimiz hijyen standartlarında olamazdı. Bugün Türk halkı akaryakıt istasyonlarında medeni koşullarda en doğal ihtiyacını düzgün bir şekilde gideriyorsa bunun sebebi 2000 yılından bu yana uygulanan Temiz Tuvalet Kampanyası’dır.
✓OPET’in yakınına yaklaşan bir marka olduğunu düşünmüyorum. Dünyada da sayılı örneklerden biridir, ülkemiz tarihine yapılan müthiş yatırımlar var. Bunlar Gelibolu Yarımadası’nda 13 yıldır devam eden Tarihe Saygı Projesi, Tevfikiye Arkeoköy Projesi gibi hepimizi duygulandıran müthiş projeler. Trafik Dedektifleri, Yeşil Yol ve Örnek Köy projeleri kurumsal sosyal sorumluluk alanında fark yaratan ve ülkemize değer katan projeler.
✓OPET’in bir diğer önemli sosyal sorumluluk içerikli projesi ise Kadın Gücü Projesi. Gururla söylüyorum; şirketimizin üst düzey yöneticileri vakitlerinin çok önemli bir kısmını bu projeye ayırıyor. “Kadın Gücü Projesi” her istasyonunda en az iki kadın çalışanın olmasını hedefliyor. Biz bu projeyle kadınlara çalışma hayatında fırsat eşitliği sunuyor, ön yargıları kırıyor ve ekonomik değer yaratmaları için fırsatlar geliştiriyoruz.
Pazarlama adına yapılacak iş var
✓OPET’in müşteri memnuniyeti ve marka standartları çok yüksek. Yapılan tüm algı araştırmalarında birinci çıkıyoruz. Kuvvetli, marka gücü yüksek ve hedef kitlesine farklı noktalarda dokunan bir markayız. Sunpet’le birlikte OPET’in bin 600’ü aşkın istasyonu var. Dolasıyla pazarlama adına yapılacak çok iş var.
✓Ben klasik bir pazarlamacıyım ve 4P’ye inanırım. Anlatması kolay uygulaması çok zordur. Ama artık bunu üstüne 5’inci P’nin geldiğini yadsıyamayız. Özellikle de dijitalleşmeyle birlikte bilginin hızla paylaşılması şirketlere artık “Purpose” yani amaç ve niyet geliştirme sorumluluğu veriyor.
✓Bilindiği gibi akaryakıt sektöründe satışlar istasyon satışları, toptan satışlar ve kurumsal satışlar olmak üzere üçe ayrılıyor. Biz tüm bu alanlarda verdiğimiz hizmet ve sunduğumuz deneyimle fark yaratarak satışlarımızı artırmayı hedefliyoruz.
OPET’in akaryakıt sektördeki toplam pazar payı %18,48 ulaşırken, Bu oranın %18,48 beyaz ürün, %29,18 ise siyah üründen oluşuyor.
Tüketicinin zihnine iletişimde fark yaratarak gireceğiz
✓Bundan önce büyük balıkküçük balık tartışmaları vardı ancak o tartışma biteli çok oluyor. Ne kadar farkında olmasak da artık “hızlı balık-yavaş balık ” denklemi var. OPET iyi yaptığı şeyleri daha iyi yapmaya devam edecek ve bunları yaparken daha da hızlı olacak.
✓OPET birçok projenin hayata geçirildiği bir şirket. Çok fazla yatırımı, müthiş CRM altyapısı ve inanılmaz müşteri takip sistemleri var. Verilen hizmetler olabilecek her yöntemle takip ediliyor, hızlı aksiyon alınıyor ve raporlanarak müşteri yönetimi sağlanıyor. OPET, IT altyapısı ve proje vizyonu konularında sektörde rakipsiz.
✓Türkiye’de araç parkuru 22 milyonun biraz üstünde. Geçtiğimiz sene OPET istasyonlarına 17 milyon araç girmiş. Pazar payımız ise yüzde 18 civarında. Oysa 17 milyon araç istasyonlarımızı daha sık ziyaret etse bu pay daha da artacaktır. O zaman asıl mesele istasyona gelen müşterileri daha sadık müşterilere dönüştürmek.
✓ Yeni dönemde tüketicinin zihnine tek bir mesajla ve iletişimde fark yaratarak gideceğiz. Sponsorluk projelerimiz var. Tüketiciye fayda sunan CRM projelerimiz var ve bunların iletişimini daha kuvvetli yapacağız. Teknolojiyi daha iyi kullanarak verimlik sağlayacağız.
Tüketici bizi değer yarattığımız için tercih ediyor
✓Türkiye’nin en büyük yerli akaryakıt dağıtım firmasıyız. Ayrıca OPET Türkiye’nin en büyük 6’ncı şirketi. Gücümüz, kaynaklarımız ve çok başarılı bir bayilik sistemimiz var. Çok iyi yatırım ve satış ekiplerine sahibiz. Pazarlama birimi olarak yapmamız gereken onların önünü açmak. Bunun yolu da müşteri memnuniyetinden geçiyor.
✓Bu ülkede akaryakıt alanında yenilikleri getiren marka OPET oldu. Pazarlama alanında en iddialı iletişim kampanyalarını da OPET yaptı. Tüm bunların yanında sosyal sorumluluk odaklı çok kıymetli projeler yapılıyor.
✓Şirket olarak markamızla her geçen gün daha fazla değer yaratmamız lazım ki tüketicilerimiz istasyonlarımızı tercih etmeye devam etsin.
✓Tüketici için yarattığımız değerleri artırarak lider olacağız diyoruz. Üstelik tek marka ile değil, Opet ana markamız olmakla birlikte bir diğer markamız olan Sunpet’in de bu yıl adını daha çok duyacağız. Bu konuda bilgimiz, yol haritamız da hazır. Çok çalışarak, çok düşünerek, değer katarak bunu yapacağız.
Akaryakıtı öğreneceğim ama akaryakıtçı olmayacağım
✓Pazarlama fark yaratarak katma değer üretmek için kurulmuş bir departman. Pazarlama departmanını bir akaryakıtçı olarak yönetirseniz ister istemez körlüğe kapılırsınız. Ben akaryakıt dağıtım sektörünü öğreneceğim ama akaryakıtçı olmayacağım. Bu benim iş yapış biçimlerimde fark yaratmak için kendime koyduğum temel bir kural. Pazarlamacı olarak projelerimize “Niye” sorusunu sorduğum müddetçe işlerimiz dinamizmini korur. Çünkü akaryakıt dağıtımı dışındaki dünyaya dair değerleri, sektörümüze taşımaya çalışıyorum. Olabildiğince çok yaratıcı, yenilikçi olarak OPET’in liderliğini kuvvetlendirmeye yönelik çalışacağız.
✓Akaryakıt dağıtım sektörü yasa ve yönetmeliklerle yönetilen bir sektör. Bayilik sistemiyle ilerliyoruz ve binlerce iş ortağımız var. Ortak hedef belirleme ve o hedefi beraber yürütme vizyonunu güçlendirmemiz gerekiyor.
İstasyonlar deneyim alanlarına dönüşecek
✓Biz aslında akaryakıt satmıyoruz, güven satıyoruz. OPET istasyonlarına giren tüketiciye güler yüzlü hizmet alacağını, sorularına doğru cevap verileceğini, tüm ihtiyaçlarının karşılanacağını vadediyoruz.
✓İstasyonlar artık akaryakıtın dışında sayısız ürün ve hizmetin temin edildiği yerlere dönüşüyor. OPET istasyonlarını birer deneyim merkezine dönüştürmek istiyoruz ki bu anlamda tüm altyapıyı hazırladık. Opet Ultramarket ile müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşıma yepyeni bir boyut getirdik. Bu yılın sonuna kadar 100’e yakın istasyonu birer perakende noktasına dönüştürmeyi planlıyoruz.
✓Ultramarketlerimizle birlikte istasyonlarımızı bir deneyim merkezine dönüştürürken “İnsanlar neyi, neden satın alır?” sorusunun yanıtı bize yol gösteriyor. Türkiye genelindeki 1600’ü aşkın istasyonumuzda müşterilerimize sunduğumuz yüksek kaliteli yakıtımız UltraForce’un yanı sıra, fark yaratan kampanya ve katma değerli hizmetlerimiz, sürdürülebilir ve sonuç odaklı sosyal sorumluluk projelerimiz ile 12 yıldır müşteri memnuniyetinin zirvesindeki yerim