İş dünyasında şirketler için sonucu ölümcül olan üç tuzaktan söz edilir: Liderin, “beni yerimden edemezler” dediği Rahatlık Tuzağı, “bu işi benden daha iyi kimse yapamaz” iddiasında olan Yetkinlik Tuzağı ve “ben beğendim herkes beğenir, eğer ben beğenmediysem kimse beğenmez” diyen Kişisel Beğeni Tuzağı. Pandemi hepimizi hazırlıksız yakaladıysa da saydığımız bu üç tuzağa zaten tutulmuş olanlar için eminim hayat hiç de kolay olmadı. Hilton İstanbul Genel Müdürü Bülent Tarlan yaptıklarıyla adeta bu üç tuzağa da meydan okudu. Hem de pandemi döneminde…
Kriz zamanlarında küçük yapılar duruma daha hızlı ayak uydurur ön kabulü vardır. Oysaki bu söyleşide büyüklüğüyle literatüre geçen Türkiye’nin en büyük kapasiteli oteli Hilton İstanbul Bomonti’deki yenilikçi uygulamalardan ve bu süreci çeviklikle yöneten Genel Müdürü Bülent Tarlan’dan söz edeceğiz. Pandemi döneminde oteli hiç kapatmadan hijyenik korumaya alan otel yönetiminin süregiden mücadelesini ve bu döneme özel yeni hizmetlerini nasıl var ettiklerini Genel Müdür Tarlan’dan dinleyeceğiz.
Bir temizlik takıntısı değil, bir hayata dönüş projesi
Bir adım sonrasında ne olacağını bilmediğimiz bir dönemden geçerken hemen tüm oteller tarifin tam anlamıyla hazırlıksız yakalanıp açığa düştüler. Hilton otellerini bir marka olarak diğerlerinden ayıran elbette küresel deneyimi ve böyle zamanlarda güçlü bir marka olmanın müşterilerine verdiği güven oldu. Marketing Türkiye de Deloitte Türkiye ile birlikte dönemin ilk Roundtable’larını Hilton Bomonti İstanbul’da yaptı. Bu bir anlamda koşullara meydan okuma olarak kabul edilebilirse de bu cesaretin gerisinde otel yönetiminin konuklarını korumak üzere aldığı tedbirlere güven vardı.
Hilton Bomonti İstanbul fiziksel olarak “en büyük olma” pozisyonunu, uygulamalarıyla liderlik duruşuna dönüştürdü. Hilton CleanStay uygulamaları otelin hemen her noktasında uygulandı. Hijyen tedbirlerini bir süreç yönetimi olarak kabul eden Genel Müdürü Bülent Tarlan, çalışmalarının gelişerek devam ettiğini söylüyor.
“Hilton CleanStay projesi, bu zor dönemde yaşama, iş hayatına ve seyahat edebilirliğe dönüş projesidir” diyen Genel Müdür Tarlan, “Hilton, sektörün öncüsü global bir marka. Bu konumlama sorumluluklar da getiriyor. Misafirlerimizin pandemi koşullarında güvenli konaklama yapmaları için küresel hijyen firmalarıyla yeni norm otel temizliği protokolü hazırladık. Pandemi döneminin tamamında açık kaldık. Diğer yandan Turizm Bakanlığı tarafından zorunlu hale getirilen “Sağlıklı Turizm Sertifikasını” ülkemizde alabilen ilk dört otelden birisi de olduk” diyor.
Bulaşa geçit yok!
Bülent Tarlan, tedbirlerin dönemsel değil kalıcı olduğunu vurgulamak için, “Hilton CleanStay artık bizim bir marka değerimiz. Event Ready CleanStay ile de bundan sonraki hijyen yolculuğumuza devam edeceğiz” diyor ve ekliyor:
➞ “Bulaşma hızının çok yüksek olmasıyla türdaşlarından ayrılan Covid-19’un en çok görüldüğü yerlerden biri olan kapı kollarında ‘Hilton CleanStay Kapı Mühürleri’ ile virüsü bertaraf ettik. Derin temizlik sonrasında odalara kimsenin girmediğini göstermek üzere odaların kapılarını da mühürlendik.
➞ En çok dokunulan 10 noktaya; TV kumandası, aydınlatma düğmeleri, kapı kolları gibi derin temizlik isteyen alanlara ekstra tıbbi cihaz dezenfeksiyonu yaptık.
➞ Misafir Odalarında uygulanan Derin Temizlik Programı protokollere bağlandı, daha sıkı uygulama ve kontrol getirildi.
➞ Kağıt materyaller ortadan kaldırıldı; TV ekranı üzerinden bilgilendirme yapıldı. QR code ile dijital yönlendirmeler sağlandı.
➞ Sağlık ve Spor Merkezimizde aletlerin konumlarını fiziksel mesafeye uyacak şekilde tekrar düzenledik, spor aletlerini de riskli kabul ederek bunların her kullanım sonrası dezenfekte etmeye başladık.
➞ Misafirlerimizin onayıyla otele giriş yaparlarken bagajlarını dezenfekte ediyoruz. Ortak alanlarda 213 tane dezenfektan istasyonu mevcut.
➞ Temassız check-in ile mobil uygulamamız üzerinden otele varmadan önce oda seçimi dahil olmak üzere tüm check in işlemlerini gerçekleştirebiliyoruz.
Etkinlikler Hilton hijyen güvencesinde…
“EventReady ile toplu alanlarda hijyene yönelik bir başka protokol uygulamaya başladık. Etkinliği düzenleyen ve katılımcı konuklarımızın Hilton güvencesiyle korunduklarını bilmelerini istiyoruz” diyen Genel Müdür Tarlan’a Hilton CleanStay standartlarını soruyorum, yanıtı şöyle oluyor; “Vazgeçilmezimiz Hilton CleanStay Mühürü. Her kullanım sonrası kapalı alan dezenfektasyonu yapıyor ve salonların kapısını bir sonraki kullanıma kadar mühürlüyoruz. Toplantı alanlarının girişinde maske, eldiven, gözlük gibi kişisel koruyucu ürünler de istasyonlarda hazır tutuluyor.
Hızlı sözleşmelerle etkinlik tarihine yakın olan iptal süresini ‘çok yakın’ statüsüne çektik.
Hilton EventReady fırsatları kapsamında iki kat Hilton Honors puanı sunuyoruz. Teknoloji altyapımız hybrid toplantılara olanak veriyor. Hybrid toplantılar için salon sayımız ve çeşitliliğimiz oldukça fazla. Katılımcı sayısı, ülkeleri ve hangi teknolojiyle toplantıya dahil olabileceklerini öğrenip farklı taleplere cevap verebiliyoruz.
İstanbul da ‘Bento Box’ uygulamasıyla kahvaltı ve kahve molası verebilen ilk oteliz. Yiyecekleri özel kutularda servis ediyoruz. Pandemi sürecinde geliştirdiğimiz ‘sağlıklı kahve molaları’ özel olarak bağışıklık güçlendirici ürünlerle zenginleştirildi.
Hilton’un ödüllü programı LightStay ile enerji ve su tasarrufunu denetliyoruz.
Hilton LightStay kapsamında otelimizi yüzde yüz dışarıdan aldığımız havayla sirküle ediyoruz. Pandemi dönemi boyunca ev sahipliğine devam ettik. Eylül 2020’de TÜRSAB’ın düzenlediği ‘Biz Hazırız’ etkinliğine ve 25-29 Eylül tarihleri arasında Rusya, Ukrayna ve Kazakistan’dan 400’e yakın tur operatörünün katılımıyla gerçekleşen Grand İstanbul Opening’de ev sahibiydik.”
Hilton’da güvende hissediyorum
Marketing Türkiye, Pandemi süresinde iki Roundtable gerçekleştirdi. Bütün bu süreçte Hilton CleanStay uygulamalarını birebir deneyimledim. Hilton Bomonti İstanbul’un yaptığı yeniliklerin sektörüne ilham verdiğini ve durgun dönemden hızla çıkmanın yol haritasını oluşturduğunu söylemek yanlış olmaz.
Çeviklik, dayanıklılık ve inovasyon karışımı yeni ürünler
Bomonti Stüdyo, Hilton EventReady güvencesi ve yüksek teknolojisiyle yeni nesil toplantılar için hibrit hizmet verebiliyor.
Business Breakfast “Mekân bağımsız çalışma” yapanlar için tasarlandı. Business Breakfast, Grand Lobby Terrace alanında Bento Box kutularında temassız olarak sunuluyor.
Bomonti Home Suite ile hem iş seyahatindeki profesyoneller hem de kalabalık ailelere konforlu bir konaklama imkanı ve otelin tüm olanaklarından faydalanabilme ayrıcalığı tanınıyor.