28 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Advertisement
Advertisement
Katie Lampe: “Pazarlama anı yakalamak demek!”
Haberler

Katie Lampe: “Pazarlama anı yakalamak demek!”

Marketing Türkiye
2 Aralık 2014
2 dk okuma

Twitter EMEA Satış Operasyonu Direktörü Katie Lampe, İPZ 14’te yaptığı “Doğru Anda Pazarlama” sunumuyla dikkat çekti. “Twitter’da pazarlama demek, hedef pazarlar değil, ‘hedef anlar’ demektir” diyen Katie Lampe ile “Doğru Anda Pazarlama”nın sırları ve Twitter’ın dört maddeden oluşan “doğru an stratejisi” üzerine konuştuk.

Söyleşi: Mehlika Akgün

Twitter’daki kariyeriniz nasıl başladı?

Twitter’ın San Francisco’da­ki merkezinde çalışmaya başlamam ve yaklaşık bir yıl önce Dublin’e taşınarak bu göreve geti­rilmem suretiyle dört yılı aşkın süredir Twit­ter’layım. EMEA Satış Operasyonları Sorum­lusu’yum ve üstlendiğim bu rolde Twitter’ın yeni pazarlardaki satış stratejisine yoğunlaş­maktayım.

İPZ’deki sunumunuzda “Doğru anlar­da pazarlama”dan söz ettiniz. Doğru anlarda pazarlamanın sırları neler­dir? Twitter bu anlamda nasıl bir fır­sat sunuyor?

Twitter, markalara müşterileriyle konuşma fırsatı sunuyor ve böylece onları, anlık ola­rak, hiç olmadıkları kadar yakınlaştırıyor. Twitter’da pazarlama demek, hedef pazarlar değil, “hedef anlar” demektir. Her bir twe­et, bir işletme için fırsat oluşturabilecek bir ‘an’dır.

Siz ayrıca Twitter’ın ticari faaliyetle­rinden de sorumlusunuz. Markanın bu başarısının altında nasıl bir strateji yatıyor?

Twitter dışında canlı, herkese açık ve karşı­lıklı konuşma unsurlarının bir arada bulun­duğu başka bir platform yok. Yani Twitter gerçek zamanlı bir platform. Burada sohbet­ler filtresiz ve ikili sohbetler için sürekli açık. Dolayısıyla pazarlamacılara da tüketicilerle bağlantı kurmaları açısından milyonlarca dinamik fırsat oluşturuyor. Fakat Twitter’ın esas başarısı, sürekli gelişen içeriğinden ge­liyor. Bir pazarlamacının kullandığı içerik, ister 140 karakter olsun isterse bir fotoğraf, bir video olsun, bu içerik doğal olarak tüketi­cinin Twitter’daki tüketim tecrübelerine en­tegre oluyor.

Peki, doğru anlarda pazarlama konu­sunda markalara tavsiyeleriniz neler?

Twitter’da ne olacağını asla tam olarak bil­meseniz de önceden plan yapabilmeniz ve hakkında konuşulan şeylere reaksiyon ve­rebilmeniz için gereken his daima vardır. Buna dair iyi bilinen örneklerden bir tanesi Oreo’dan geldi. Super Bowl için ileriye dönük iyi bir iş planlaması yapmıştı. Bu spor etkin­liği sırasında ne gibi olaylar olabileceğini bilmiyorlardı fakat elektrikler gittiğinde dört dakika içinde bir tweet oluşturma yeteneğine sahiptiler. Bu da onlara bu aksilikten avantaj elde etme ve anında pazarlama yapma imkâ­nı sağladı.

Markalar Twitter’dan nasıl fayda sağ­lıyor? Twitter’ın markalara yönelik ne tür projeleri bulunuyor?

Her tür işletme ve marka, Twitter’dan fay­da sağlayabilir. Twitter kullanıcıları oldukça dinlemek ve onlarla etkileşime girmek açısın­dan markalara inanılmaz fırsatlar sunuyor. Twitter ayrıca markaların erişim alanlarını, kendi mevcut takipçi tabanlarının ötesinde genişletmelerine yardımcı oluyor. Belirli ilgi alanlarına sahip kullanıcılara mesaj gönde­rebiliyor, ağlarını genişletebiliyorlar.

1 Beymen’den sıra dışı bir adım…
Beymen’den sıra dışı bir adım…
2 İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
3 Abonelerine "Durun gitmeyin!" diyen Netflix'ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
4 Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis'e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis’e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
5 Dijital gençleri nerede bulabiliriz?
Dijital gençleri nerede bulabiliriz?
Güncel Haberler
Maskesiz yazın favori kişisel bakım ürünleri
Maske gitti, peki favori kişisel bakım ürünleri hangileri olacak?
Dijital reklam yelkenlerini rüzgarla doldurdu!
Dijital reklam yelkenlerini rüzgarla doldurdu!
Liderlerin yeni endişesi ölçememek
Patronların yeni endişesi “ölçememek”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kinder Surprise için sürpriz toplatma kararı
Haberler
Kinder Surprise için sürpriz toplatma kararı
Gizem Yıldız
5 Nisan 2022
Apple'dan sıra dışı hamle! iPhone kiralama dönemi başlıyor… | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Apple’dan sıra dışı hamle! iPhone kiralama dönemi başlıyor… | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Gençlerin cinsiyet eşitliğine bakışı karamsar bir tablo çiziyor
Haberler
Gençlerin cinsiyet eşitliğine bakışı karamsar bir tablo çiziyor
Berçem Sultan Kaya
2 hafta önce
En iyi kripto para uygulamaları hangileri?
Haberler
En iyi kripto para uygulamaları hangileri?
Nafizcan Önder
2 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.