14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Katie Lampe: “Pazarlama anı yakalamak demek!”
Haberler

Katie Lampe: “Pazarlama anı yakalamak demek!”

Marketing Türkiye
2 Aralık 2014
2 dk okuma

Twitter EMEA Satış Operasyonu Direktörü Katie Lampe, İPZ 14’te yaptığı “Doğru Anda Pazarlama” sunumuyla dikkat çekti. “Twitter’da pazarlama demek, hedef pazarlar değil, ‘hedef anlar’ demektir” diyen Katie Lampe ile “Doğru Anda Pazarlama”nın sırları ve Twitter’ın dört maddeden oluşan “doğru an stratejisi” üzerine konuştuk.

Söyleşi: Mehlika Akgün

Twitter’daki kariyeriniz nasıl başladı?

Twitter’ın San Francisco’da­ki merkezinde çalışmaya başlamam ve yaklaşık bir yıl önce Dublin’e taşınarak bu göreve geti­rilmem suretiyle dört yılı aşkın süredir Twit­ter’layım. EMEA Satış Operasyonları Sorum­lusu’yum ve üstlendiğim bu rolde Twitter’ın yeni pazarlardaki satış stratejisine yoğunlaş­maktayım.

İPZ’deki sunumunuzda “Doğru anlar­da pazarlama”dan söz ettiniz. Doğru anlarda pazarlamanın sırları neler­dir? Twitter bu anlamda nasıl bir fır­sat sunuyor?

Twitter, markalara müşterileriyle konuşma fırsatı sunuyor ve böylece onları, anlık ola­rak, hiç olmadıkları kadar yakınlaştırıyor. Twitter’da pazarlama demek, hedef pazarlar değil, “hedef anlar” demektir. Her bir twe­et, bir işletme için fırsat oluşturabilecek bir ‘an’dır.

Siz ayrıca Twitter’ın ticari faaliyetle­rinden de sorumlusunuz. Markanın bu başarısının altında nasıl bir strateji yatıyor?

Twitter dışında canlı, herkese açık ve karşı­lıklı konuşma unsurlarının bir arada bulun­duğu başka bir platform yok. Yani Twitter gerçek zamanlı bir platform. Burada sohbet­ler filtresiz ve ikili sohbetler için sürekli açık. Dolayısıyla pazarlamacılara da tüketicilerle bağlantı kurmaları açısından milyonlarca dinamik fırsat oluşturuyor. Fakat Twitter’ın esas başarısı, sürekli gelişen içeriğinden ge­liyor. Bir pazarlamacının kullandığı içerik, ister 140 karakter olsun isterse bir fotoğraf, bir video olsun, bu içerik doğal olarak tüketi­cinin Twitter’daki tüketim tecrübelerine en­tegre oluyor.

Peki, doğru anlarda pazarlama konu­sunda markalara tavsiyeleriniz neler?

Twitter’da ne olacağını asla tam olarak bil­meseniz de önceden plan yapabilmeniz ve hakkında konuşulan şeylere reaksiyon ve­rebilmeniz için gereken his daima vardır. Buna dair iyi bilinen örneklerden bir tanesi Oreo’dan geldi. Super Bowl için ileriye dönük iyi bir iş planlaması yapmıştı. Bu spor etkin­liği sırasında ne gibi olaylar olabileceğini bilmiyorlardı fakat elektrikler gittiğinde dört dakika içinde bir tweet oluşturma yeteneğine sahiptiler. Bu da onlara bu aksilikten avantaj elde etme ve anında pazarlama yapma imkâ­nı sağladı.

Markalar Twitter’dan nasıl fayda sağ­lıyor? Twitter’ın markalara yönelik ne tür projeleri bulunuyor?

Her tür işletme ve marka, Twitter’dan fay­da sağlayabilir. Twitter kullanıcıları oldukça dinlemek ve onlarla etkileşime girmek açısın­dan markalara inanılmaz fırsatlar sunuyor. Twitter ayrıca markaların erişim alanlarını, kendi mevcut takipçi tabanlarının ötesinde genişletmelerine yardımcı oluyor. Belirli ilgi alanlarına sahip kullanıcılara mesaj gönde­rebiliyor, ağlarını genişletebiliyorlar.

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Haberler
Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Marketing Türkiye
5 Eylül 2025
Türkiye’nin kahve haritası: "Türk kahvesi" zirvede
Haberler
Türkiye’nin kahve haritası: “Türk kahvesi” zirvede
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Milli para yüzücü Defne Kurt’tan tarihi başarı: Dünya Şampiyonu oldu!
Haberler
Milli para yüzücü Defne Kurt’tan tarihi başarı: Dünya Şampiyonu oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Haberler
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Nafizcan Önder
1 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.