21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ingage, The Agency.

Ingage, The Agency.

Günseli ÖZEN
6 Nisan 2021
5 dk okuma

Ingage; medyayı merkeze alan, veri, teknoloji ve stratejiden beslenerek yüzünü yurtdışına dönmüş yeni nesil bir dijital medya ajansı. Kuruluş DNA’sında KOÇ Topluluğu’nun küresel gücünü, WPP’nin operasyonel çevikliğini taşıyor. Bu bağlamda özgün ve biricik. “The Agency” olarak tanımlanıyor olması bu benzersizliğinden kaynaklanıyor. Ingage’i ve CEO’su Pınar Ercan Tursun’u daha yakından tanımanın artık vakti geldi diyor ve ajansın kapısını çalıyoruz…

CEO Pınar Ercan Tursun, Ingage’in varlık amacı­nı, “Topluma ve ülkemizde ticaretin gelişmesine nasıl katkı sağlayabiliriz?” sorusuyla açıklıyor. Konumlanmalarını da iş yapış süreçleri üzerin­den açıklıyor; “Ingage, medyayı merkeze alan, veri, teknoloji ve stratejiden beslenen yeni nesil bir dijital medya ajansı. 110 kişilik yetkin ekibiyle çalışmalarını her gün geliştiriyor, genişletiyor. Pandemi dönemin­de Türk şirketlerinin yüzü yurt dışına dönüp de ihracat odağının artırmasıyla ortaya çıkan dijital reklam yayını ve pazaryerlerinde konumlanma ihtiyacı Ingage’in de gözünü yurt dışına çevir­mesinin nedeni oldu. Koç Topluluğu’nun ihracat yapan markalarıyla zaten çalışıyor ve verdiğimiz hizmet kapsamında gerek operasyon tecrübemiz gerekse stratejik ve teknolojik danışmanlık gücü­müzle katma değer yaratıyorduk. Şimdi Ingage’in yeteneklerini ihracat yapan ya da yapmak isteyen tüm markalara sunuyoruz. Bu yaklaşımla Ingage’i “İhracatçıların Ajansı / The Agency of Exporters” olarak konumladık.

Varlık amacımız, yurt dışında büyümek isteyen tüm ihracatçıların ulaşmak, büyümek istedikleri ülkelerde dijital varlıklarını ve reklam yatırımla­rını en etkin şekilde yönetilmesini sağlamak. Di­ğer yandan da satışlarını hızlandırmak, stratejik büyümelerinde danışman ve çözüm ortağı olmak. Görüyoruz ki, ihracat yapan markaların ürünlerini ‘marketplace’lerde (Amazon, Ali Express vb.) sat­ma ihtiyacı ve eğilimi belirgin olarak artıyor. Inga­ge içinde marketplace danışmanlığı ve operasyon hizmetlerini verecek bir yapılanma da oluşturduk.

Ingage olarak ihracat yapan büyük-küçük tüm markaların ajansı olmaya, iş birlikleri yapmaya istekli ve hazırız. Markalarımızın kendine fırsat gördüğü ülkelerde yolunu açarak ticaretlerini ge­liştirmek iş önceliklerimizin başında geliyor. Bu kapsamda hem sektörlere hem de ülkemize fayda sağlayabileceğimizi düşündüğümüz platformlarla bir araya gelmek en büyük arzumuz.”

Bugünden geleceği görmek mümkün mü?

Ingage, The Agency.
Ingage CEO’su Pınar Ercan Tursun

Ingage’in medyayı merkeze alan, sektörde dönü­şüm yaratmaya odaklanmış yeni nesil ajans bakış açısının ayrıntılarını CEO Ercan Tursun’dan din­liyoruz; “Doğru teknoloji platformunun seçimi, doğru veri yapısının oluşturulması ve doğru veri stratejisiyle şirketlerin güçlü müşteri sadakati yarattığını hepi­miz görebiliyoruz. Bu kapsamda, biz de Ingage ola­rak tüketicilere dijital kanallarla ulaşmanın yeni yöntemlerini buluyor ve kurguluyoruz. Ingage’in medyayı merkeze alan stratejisi, veri ve teknolo­jiyle beslenen yeni nesil bakış açısıyla sektörde dönüşüm yaratmaya çalışıyoruz. Varlık amacımız sektörde bu dönüşümü sağlarken markalarımızın iş hedeflerini gerçekleştirmesine destek olmak. Biz de bu amaçla gelecek trendlerini takip etmek yerine, bizi ve markalarımızı geleceğe taşıyacak sistemler kuruyoruz. Çünkü Peter F. Drucker’ın dediği gibi; Geleceği tahmin etmenin en iyi yolu, onu yaratmaktır.”

Fayda yaratmak ajansın “amacı” olunca!

“Benim için bir amaca sahip olmak hayatımın her aşamasında önemli oldu. Bu anlayışla ticari bir iş­letmenin de ticari faaliyetlerinin ötesinde mutlaka bir amacı olmalı diye düşünürüm. Ingage ile toplu­ma fayda sağlayan ajans olmak üzere yola çıktığı­mızda kendimizi ‘dönüştürücü’ olarak tanımladık. Bu yaklaşım Ingage’i alışılagelmiş marka-ajans ilişkisinin ötesine taşıdı. Bir ajans bu kadar büyük düşünmeli mi diye sorgulayabilirsiniz. Her üreten kurum kadar ajansalar da topluma nasıl katkı sağ­layacağını düşünmeli” diyor Ingage CEO’su Pınar Ercan Tursun.

Şirketler konumlarını liderlerinin karakterinden, hedeflerini ise onun vizyonundan alırlar. Alışıla­gelmiş ajans-marka ilişkisinden “dönüştürücü” ta­nımına uzanan bu güçlü söylemlerin sahibi Ercan Tursun’u yakından tanımak istiyoruz. Kendini en iyi yine kendisi anlatır diyor ve Pınar Ercan Tur­sun’dan kendisini anlatmasını istiyoruz.

Öğrenen ve öğreten karakter yapısının şekillenme­sine neden olan dönemin, henüz kendisi çok genç bir öğrenciyken sorumluluk alması ve özel ders vermesi olduğunu söylüyor. “Genç Pınar, çalışkan olmasına çalışkandı ancak derslere gömülmeye­cek kadar da dünyanın farkındaydı” diyor. Öyle ki ya ilgi alanlarına uygun grupların etkin bir üyesi oluyor ya da bizzat o kulüpleri kuruyor. Makina Teknoloji Kulübü Başkanlığı, Binicilik Kulübü Ku­ruculuğu, Topluma Gönüllü Hizmet Kulübü Kuru­culuğu hatta bir ara radyo programı bile yapıyor.

Çok genç yaşlarda başlayan her alanda sorumluluk alma inisiyatifi kurumsal hayatının hemen başın­da insan yönetimi sorumluluğuna da evrilir. 29 yaşında Ford’un ikinci kadın müdürü oluyor, aynı zamanda şirketin pek çok departmanında görev yapıyor. Ford’da çalıştığı yıllarda, “pazarlama, sa­tış, satış sonrası, analiz, finans gibi alanlarda çalış­tım ve bu sürekli öğrenmeme neden oldu” diyor.

Şirketteki 10. yılında Avrupa’daki ileri ürünlerden sorumlu Kıdemli Müdür olarak 27 ülkeden sorum­lu kılınıyor. İki yıllık yurtdışı görevinin sonunda iki yıl daha kalıp tüm ürünlerden sorumlu olması isteniyor. Bu görev onun dört yıl Londra’da yaşa­masının önünü de açıyor.

Pınar Ercan Tursun bu yıllar içinde fark yaratan 2 projeye imza atar: 2013’te tüm fiyatlandırma sü­reçlerinin tasarlaması ve 2014’te Ford Avrupa’nın en iyi ticari araç lansmanı. Bu iki başarı kendisi­ne Ford Avrupa’nın en büyük ödülü Go Further Award’ı getirir.

Türkiye’ye döndüğünde ülkenin tüm pazarlama süreçlerinden sorumlu kılınır. Ingage CEO’su Ercan Tursun o yıllardan söz ederken, “Ekibim­le Ford’un marka algısı ve konumlanması konu­sunda etkisi çok yüksek çalışmalar yaptık. Her yıl 20’den fazla ödülü markamıza taşıdık” diyor.

Başarı elbette tek alandaki yüksek performansla gelmiyor. Pınar Ercan Tursun başarısında çok kül­türlü pazarlarda çoklu rolleri aynı anda üstlenme­sinin etkin olduğunu ve liderlik vizyonunda farklı ülkelerden çalışanları yönetmiş olmanın katkısı­nın olduğunu söylüyor.

Masanın marka tarafından ajans tarafına büyük göç!

CEO Ercan Tursun, Koç kültürüyle yetişmiş bir yö­netici. Marka tarafında başarısı onaylanmış işler yaparken 2019’da Ingage’in CEO’su olarak göreve getirildi. Peki, bu uzun sıçrama nasıl oldu?

“Atandım” diyor ve devam ediyor, “Profesyonel bir iş insanı olarak hayatımda beni en motive eden şey geliştirebileceğim, farklılaştırabileceğim, kat­ma değer sağlayabileceğim ve inisiyatif alabilece­ğim rollerde yer almak oldu. Bu rol de sorumluluk alma ve stratejik yön belirleme boyutuyla benim için uygundu. Dijitalin gelişiyor olması ve sürekli öğrenip öğrendiklerimi çevik bir şekilde uygulaya­bilecek olmak güzel bir fırsattı. Ingage’in kurulu­şundan sürdürülebilirliğine giden yolculuğunun başında olmak, işi dönüştürmek beni heyecanlan­dırdı ve hala heyecanlandırmaya devam ediyor.”

Başarı odaklı bir yönetim anlayışına sahipseniz hayatın her alanında başarılı olmak, yazılı olmasa da kuralınızdır. Ingage CEO’luğu teklif edildiğinde Pınar Ercan Tursun’un oğlu bir yaşındadır ve he­nüz yeni annedir. Mükemmeliyet arayışı, sorumlu­luk bilinci ve pek çok işi bir arada yapma disiplini kendisinde “işim de evladım gibidir” metaforuna dönüşmüş müdür bilinmez ama hem oğlunu, hem Ingage’i birlikte büyütme kararını verir.

Çok taraflı stratejik yönetim yaklaşımı

“İlk işim pazarın büyüklüğünü, işin geleceğini, zorluklarını, fırsatlarını, rakipleri iyi anlamaya çalışmaktı. Rakibimiz olanlar bir yandan çözüm ortaklarımız da olabiliyordu, dolayısıyla büyük dü­şünmek gerekiyordu. Sadece medya planlama ve satın alma yapmak yerine tüm ekosistemi düşün­düğümde markaların yolculuklarına eşlik edecek, onları dönüştürecek, iş hedeflerine birlikte koşa­cak bir yapı kurmak amacıyla yola çıktım. Dola­yısıyla müşterilerin de bunu beklediğini görünce dünyada sistemin veriyi doğru yönetmek yolunda olduğunu gördüm. Şirketi medya danışmanlık şir­ketine dönüştürmenin doğru olacağına karar ver­dim” diyor CEO Ercan Tursun ve bundan sonraki süreci nasıl tasarladığını şöyle açıklıyor;

“Organizasyonel yapımızı ve iş yapış biçimlerimizi baştan kurguladık. Ingage’te Koç Topluluğu’nun ‘in-house agency’si olarak edinilmiş sağlam bir temel vardı, onun üstüne yeni kurguyu inşa ettik ve kurulduğumuzdan beri başarılı işlere imza at­tık. Inhouse agency olarak başladığımız yolculuğa katılan yeni firmalar ve girdiğimiz yeni pazarlarla devam ediyoruz.

Sadece o yılın hedeflerini düşünen biri olmadım, hep geleceğe yönelik stratejik planlar yapıp denge­yi kurmaya çalıştım. Yönetim yaklaşımım ve eki­bime yaptığım yönlendirmelerde de bunu önem­siyorum. Toplantılarımızın adı ‘Hayalden Hedefe’ çünkü yapılmamış olanı yapma, farklı olana koş­ma isteğindeyiz.”

SON SÖZ

Ingage’in DNA’sında iddialı olmak var. CEO Pınar Ercan Tursun’un da iddiası bugüne kadar yapageldiklerinde gözüküyor. Stratejik bakış açısının ve atılan doğru adımların sonucu olarak Ingage’teki 2. yılı dolmadan Ekonomist Dergisi’nin En Güçlü 50 Kadın CEO listesine girmesi de bugünden geleceğe iddiasını gösteriyor. Ercan Tursun, başarı için sağlam bir ekibe inanıyor ve ekibini seçerken birikimine inandığı, karakterine güvendiği profilleri içeriye davet ediyor. The Agency of Exporters, heyecanlı bir sürecin başında. Gelişmeleri izlemek bizim açımızdan da heyecan verici. CEO Ercan Tursun’un “dönüştürücü” ajans olma söylemi maya tutar da gerçekleşirse işin bu tarafında bir devrim olacak ve ajans-marka ilişkilerinde yeni bir çağın başladığına hep birlikte tanıklık edeceğiz…

1 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
2 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
3 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
4 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
5 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Güncel Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
yapay zeka teknolojileri
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-24 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-24 Nisan)
Sena Tufan
4 hafta önce
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Haberler
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Sena Tufan
5 gün önce
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Haberler
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Liderler için yapay zeka stratejisinde izlenmesi gereken dokuz adım!
Haberler
Liderler için yapay zeka stratejisinde izlenmesi gereken dokuz adım!
İrem Alimoğlu
8 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.