9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Huzursuzluk çağı başladı

Huzursuzluk çağı başladı

Ferruh Altun
24 Aralık 2021
3 dk okuma

Henüz bugünden her sektörü kapsayan dijitalleşmenin, her şeyin yansımasının, kopya gerçeklerinin olduğu yeni sanal dünyalara da kapı açacak bir anahtar olduğunu söylüyor Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata… Teknolojinin içine doğan nesillerin, kendindeki kusurlara odaklanıp dönüşüme kendinden başladığını, olanla yetinmeyip kendi huzursuzluk çağlarını yarattığını belirten Özata, “Rekabet ve hız çağında doğru yerde bulunmak, kendimizin ve etrafımızdakilerin farkında olmaktan geçiyor” diyor… Ceyhun Özata ile Z kuşağı etrafında şekillenen geleceğin dünyasını ve sunduğu fırsatları konuştuk…

  • Huzursuzluk çağı başladı
    Ceyhun Özata, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı

Hız çağında en önemli “etken” gençler

  • İnsanoğlu tarih boyunca birçok dönüşüme, değişime tanıklık etti. Yaşanan her dönem bireylerin hayatını etkileyen icatları, yenilikleri de beraberinde getirdi. Çok değil henüz 10-15 yıl önce, bugün hayatımızın merkezindeki teknolojilerin çoğu hayaldi. Bugün kolumuza taktığımız akıllı bir saatle attığımız adımı, nabzımızı, yaptığımız sporu anlık takip edebiliyoruz. Evlerde kullandığımız ev aletleri mobil uygulamalardan kontrol edilebiliyor. Artık 7’den 70’e herkes teknolojiyle bağ kuruyor.
  • Dünya her an değişiyor. Bu değişimin neresinde olduğumuz da bizimle ilgili her şeyi etkiliyor. Fırsatları değerlendirmekle ilgili “Doğru zamanda doğru yerde olmak” düşüncesi önem arz ediyor. Gençler de bu hızlı akışı şekillendiren en önemli “etken” oluyor.
  • Akışın doğasına uygun hareket etmek, her an güncellenmek, akışa dahil olmak dünyayı ve teknolojileri takip etmekle mümkün. Dünya hızla değişiyorken, sürekli akan bir zamanın içinde doğru zamanda doğru yerde olmak yalnız şans değil farkındalık ve çaba gerektiriyor.

Dijitalleşmenin A’sı Z kuşağı

  • Neredeyse günlük yaşam için üretilen her yeni teknoloji gençler üzerinden şekilleniyor, gençlere yönelik olması hedefleniyor. Teknolojinin içine doğan bir kuşak olan gençler doğuştan bir içgörüye sahipler. Tam anlamıyla “doğru zamanda doğru yerdeler.” Dijitalleşmenin A’sını Z kuşağı oluşturuyor.
  • Genel kabul pandemi sonrasının dijitalleşmeyle şekilleneceği yönünde. Üretimi ve tüketimi büyük oranda devralmaya hazırlanan Z kuşağı yeni dönemde dönüşümü de hızlandıracak. Kronolojik olarak arkadan gelen bu kuşak, alfabenin son harfi olarak adlandırılsa da yeni dönemde vagonları değil, lokomotifleri, önden gidenleri temsil edecek.

Yönetme sırası gençlerde

  • Örneğin bugün ailelerle yönetilen dev şirketler yerini yeni uygulamalara; yetişkin yöneticiler yönetimi gençlere bırakıyor. Genç girişimciler tasarladıkları bir yazılımla, sanal bir ürünle yüz yıllık şirketleri ardında bırakıyor. Bir mobil uygulama pek çok ülkenin milli gelirinden daha fazla kaynağa, tüketiciye erişebiliyor.
  • 27 yıl önce Turkcell kurulduğunda, cep telefonu operatörlüğünden doğru zamanda doğru yerde doğru atılımlarla bugün kendi içinde onlarca alt markası olan dev bir ekosisteme dönüşerek dünyanın ilk dijital operatörü oldu. Bunda en önemli etken dünyanın dijitalleşmesiydi. Dijital servislerimizin ve ürünlerimizin tamamı toplumu kapsayıcı olsa da önceliğimiz gençlerin tercih edeceği şekillerde tasarlanması yönünde. Bu kuşağın aklı ve eğilimleri, vizyonları ve katılımıyla işler geliştirip onlara yönelik ürün ve servisler sunuyoruz.

Kendi eksiklerimize odaklandığımız bir çağdayız

  • Artık selfielerle kendi yüzümüze aşina olduğumuz, ancak teknolojiyi kullananların öne çıktığı dijital çağda kendi eksiklerimize odaklanmamız gerektiğinin farkındayız. Dijitalleşme, ayna dünyalar, sanal evrenlerle ilgileniyoruz. Yakın zamanda bu sistemlere dahil olacağız. Örneğin son günlerde sıkça duyduğumuz “Metaverse” gibi çalışmalarla bilim kurgu romanlarında, filmlerinde rastladığımız kurgusal tasarımlar, sanal evrenler yakında gerçek hale gelecek. Henüz bugünden her sektörü kapsayan dijitalleşme, her şeyin yansımasının, kopya gerçeklerinin olduğu yeni sanal dünyalara da kapı açacak bir anahtar. Teknolojinin içine doğan nesiller, kendindeki kusurlara odaklanıp dönüşüme kendinden başlıyorlar, olanla yetinmeyip kendi huzursuzluk çağlarını yaratıyorlar. İyiye erişme istekleri kişisel ve toplumsal gelişime önayak oluyor.

Dijital kuşağa dijital yöntemlerle dokunmanız gerekiyor

  • Bu dönem birçok yeni kavramı, uygulamayı da hayatımıza getirdi. Bu zorunlu dönüşümle 10 yılda yaşanacak değişimi 1 yılda deneyimledik. Değişimden çok değişimin hızını konuşuyoruz. Bunda internet ve dijitalleşme tabanlı gelişmelerin etkisi büyük. En basit örneğiyle bir video izlerken dahi vakit kaybı yaşadığımızı hissediyor, içerikleri hızlandırıp izliyoruz. Hız yeni normalimiz.
  • Pandeminin e-ticarete etkisi ve teknolojiyi günlük yaşamlarında sıkça kullanan Z kuşağının aktif iş gücüne katılmasıyla satın alma alışkanlıkları ve yönelimi de dijitale kaydı. Teknolojinin alışveriş yöntemlerindeki belirleyici etkisi, pazardaki oyuncular ve satın alma gücü olan genç hedef kitleyle online pazarlar günlük yaşamın vazgeçilmezi oldu. Biz de pandemiden hemen önce Türkiye’nin ilk elektronik pazar yeri platformu Turkcell Pasaj’ı ekosisteme dahil ettik. Satılan ürünler, her yaştan tüketiciye uygun çeşitlilik içerse de gençlerin ihtiyaçlarına yönelik olanlar daha ön planda.

Dijital gelecek yepyeni meslekleri de getirecek

  • Gelecek yıllarda dijitalleşmeyle yepyeni mesleklere ihtiyaç duyulacak. Gençler bu mesleklere sahip olmanın ötesinde yeni meslekler tasarlayacak. Dönüşen mesleklerde bazı beceriler daha çok ön plana çıkacak. Bunlar yaratıcılık, eleştirel bakış açısı, karmaşık problemleri çözme becerisi, dijital okuryazarlık, yeni fikirler oluşturma ve eyleme geçirme olacak.
  • Rekabet ve hız çağında doğru yerde bulunmak, kendimizin ve etrafımızdakilerin farkında olmaktan geçiyor. Hayal kurmak, araştırmak, öğrenmek teknolojiyle çevrili dünyanın çağdaş vatandaşları olmak için yürüdüğümüz yolda bacak kaslarımız olacak.
  • Doğru zamanda doğru yerde bu dönüşümün merkezinde olabilen gençler hayal kurarak, sıkı çalışarak, yeniliklere açık olarak ve akıllarını da şarj ederek bu çağı şekillendirecek. Akıllı çözümleriyle hem kendileri hem de topluma ve dünyaya önemli katkılar sağlayacak.
  • Dijitalleşen dünyada hayatta kalmak için dijital kaslar geliştirmek önemli. Çünkü “Gelecek, dijital gelecek.” Bu sebeple gençlere çok yönlü olmak için kendi enerji ve potansiyellerine odaklanmalarını, bulundukları yerin farkına varmalarını öneriyorum.

İş yerinde huzur maaştan daha önemli

Turkcell
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketici, market markalarının "premium"unu arıyor
Haberler
Tüketici, market markalarının “premium”unu arıyor
İrem Alimoğlu
15 Mart 2025
HOKA, Türkiye pazarına giriyor!
Haberler
HOKA, Türkiye pazarına giriyor!
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Haberler
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Nafizcan Önder
20 Mart 2025
McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.