17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haluk Erkmen: "Reklam dediğin biraz anarşist olmalı"

Haluk Erkmen: “Reklam dediğin biraz anarşist olmalı”

Marketing Türkiye
11 Şubat 2017
3 dk okuma

Yaptığı “anarşist” işlerle çok sayıda ulusal ve uluslararası ödül alan Puck Communications, Türkiye’de örneğine rastlanmayan bir modelle çalışıyor. “Yeni nesil ajans” sloganıyla sekiz ülkede sektörel bağlantılar kurarak bir network oluşturan Puck Global’in dönüşüm hikayesini ve fark yaratan reklamcılık anlayışını ajansın kurucularından Haluk Erkmen’den dinledik. İşte o keyifli söyleşiden satırbaşları…

Küçük negatifliklerin yer aldığı reklamlar çok konuşuluyor ve başarılı oluyor

➠ Reklamlarda insanları konuşturacak küçük negatiflikler de olmalı. Yoğurda sarımsak eklersin ya o kıvamda… İşte o zaman reklam çok başarılı oluyor.

➠ Ne yaparsam yapayım hep “Bu bana yakışır mı?” diye düşünüyorum. Ve hayatım boyunca da şunu gördüm: İnsanlar sen ne verirsen onu alıyor, aptal değiller çünkü. Reklamcılar bunu görmezden geliyor çoğu kez. Burada önemli olan ortak noktayı bulabilmek.

➠ Çok yoğun yaşıyorum bir eseri ortaya çıkarırken… Fikir bulma aşaması çok zorlayıcı oluyor. Ben o dönemlerde içim sıkışmış gibi hissediyorum. Bulduğumda da tarifsiz bir rahatlama oluyor. Ama bir sanatçı gibi hissetmiyorum kendimi.

halukerkman3➠ Puck’ın kelime anlamı “Muzip Peri”. Shakespeare’in “Bir Yaz Gecesi Rüyası” isimli oyunundaki karakterlerden biri… Amacımız kendi içinde küçük anarşiler yaratabilen işler yaratmak. O nedenle de Puck ismi çok hoşuma gitti.

Bu ülkede başarılar tek seferlik, ikincisine izin verilmiyor

➠ Markaların çoğu yeniliğe kapalı. Aynı reçetelerle aynı işleri yapıyorlar. Oysa rakipleri gibi davranan markanın onlardan ayrışması mümkün değil.

➠ Sarelle için yaptığımız ve bizim açımızdan lokomotif olan kampanyalar negatif unsurlar barındırıyordu. Reklamda anne karnındaki bebek, kulakları tırmalayan bir şekilde “anne” diye bağırıyordu. İnsanlar bu sesten nefret etti ama aynı zamanda dikkatlerini de çektik. Ününün doğallığını da hamile bir kadına Sarelle yedirerek vurguladık.

➠ Tadelle için de reklam klişeleriyle dalga geçen kampanyalar yaptık. O da anarşistçe bir işti. Yedi saniyelik otuz tane reklam filmi çektik ve sonralarına pack shot koymadık. Ki bu dünyada ilktir.

➠ Tadelle için yaptığımız kampanyayla marka, sekizincilikten birinciliğe yükseldi. Yüzde 70 satış artışı yakaladı. Markanın reklamdan önceki imajı “bastonlu dede”ydi reklamdan sonra “yirmi yaşında şehirli genç kız”a dönüştü. Altı ay kadar kısa bir sürede böyle bir ivmeyi yakalayan başka bir marka görmedim ben.

Network’ler kreatiflerine “network’ümün kenarı” gözüyle bakıyor

halukerkman2➠ Türkiye’nin en iyi beş network ajansında çalıştım ve network ajanslarda şunu gördüm… “Al abicim şunu yap” diye bir strateji dayatıp, filmi gönderiyorlar ve direkt “yayınla” diyorlar. İç görüyle hareket edip “bu iş çalışmaz” diyorsun. “Yok, illa yapacaksın” diyerek yaptırım uyguluyorlar. Çünkü sana network’ümün kenarı gözüyle bakıyor.

➠ Ben çoğu kez bu dayatmaya karşı savaş verdim. Tamam, peki deyip kenara çekilemedim. Haliyle burayı kurarken de dedim ki, “Biz yeni nesil bir network olalım…”

➠ Şu anda ayakta durup büyüyen ödüller alan, sürekli reklam filmleri çeken ajans sayısı 15-20’dir. Hemen hemen hepsi network ajanslar… O destek çekilir çekilmez ajansların zorlandığını, sıradanlaştığını görüyoruz.

➠ Türk ajanslar network ajans kurabilir mi? Teknik olarak düşününce aslında kuramaz. Reklamcıların o kadar göçebe bir kültürü var ki… Avrupa’nın her noktası bir kültürün içinden geçmiş, sanatla yoğurulmuş… Bizdeyse böyle bir derinlik yok.

Sekiz ülke, sekiz ajans…

➠ Halil (Korkmaz) ile ortak olma aşamasında da ileride büyüyecek ve diğer ajanslardan farklı işler yaparak globalleşecek bir ajans yaratma vizyonunu ortaya koyduk ve bu anlayışla sekiz ülkede çeşitli ajanslarla iş birlikleri yapmaya başladık. Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Dubai, Katar, Azerbaycan ve Türkmenistan’la çalışmalarımıza başladık. Bir de Japonlarla iş birliğimiz oldu.

➠ Türkiye’ye yaptığımız işler kadar yurt dışına da iş yapıyorduk. İki tane büyük lansman kampanyası yaptık Rusya’da… Tam her şey pik yapmışken Rusya-Türkiye arasındaki gerilimle birden her şey bitti. İlişkiler devam ediyor ama son iki yıldır bir durgunluk söz konusu.

➠ Türkiye’den çıkan en geniş network’ü kurduk ama onun bile işlemesi artık zor. Türkiye’nin uluslararası alandaki tutumu ve ilişki şekli çok agresif ki bu da iş yapmamızı zorlaştırıyor. Buna rağmen fark yaratan işler yapmaya çalışmak bile çok değerli.

En büyük hedefim sahip olduğum network’ü koruyabilmek

➠ Bu yılki en büyük hedefim sahip olduğum bu network’ü koruyabilmek… İlk defa daha fazla üstüne katmayarak bir hedef belirledim kendime. Ülke koşulları bunu gerektiriyor.

➠ Türkiye’de reklamcılığı istediğim gibi gerçekleştirecek şartlar yakalayamıyorum ama dünyaya açıldığımda farklı olanı yapabileceğim kanallar açılıyor önüme…

1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie'ye layık görüldü
Haberler
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü
Advertorial
16 Mayıs 2025
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
18 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.