18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haluk Erkmen: "Reklam dediğin biraz anarşist olmalı"

Haluk Erkmen: “Reklam dediğin biraz anarşist olmalı”

Marketing Türkiye
11 Şubat 2017
3 dk okuma

Yaptığı “anarşist” işlerle çok sayıda ulusal ve uluslararası ödül alan Puck Communications, Türkiye’de örneğine rastlanmayan bir modelle çalışıyor. “Yeni nesil ajans” sloganıyla sekiz ülkede sektörel bağlantılar kurarak bir network oluşturan Puck Global’in dönüşüm hikayesini ve fark yaratan reklamcılık anlayışını ajansın kurucularından Haluk Erkmen’den dinledik. İşte o keyifli söyleşiden satırbaşları…

Küçük negatifliklerin yer aldığı reklamlar çok konuşuluyor ve başarılı oluyor

➠ Reklamlarda insanları konuşturacak küçük negatiflikler de olmalı. Yoğurda sarımsak eklersin ya o kıvamda… İşte o zaman reklam çok başarılı oluyor.

➠ Ne yaparsam yapayım hep “Bu bana yakışır mı?” diye düşünüyorum. Ve hayatım boyunca da şunu gördüm: İnsanlar sen ne verirsen onu alıyor, aptal değiller çünkü. Reklamcılar bunu görmezden geliyor çoğu kez. Burada önemli olan ortak noktayı bulabilmek.

➠ Çok yoğun yaşıyorum bir eseri ortaya çıkarırken… Fikir bulma aşaması çok zorlayıcı oluyor. Ben o dönemlerde içim sıkışmış gibi hissediyorum. Bulduğumda da tarifsiz bir rahatlama oluyor. Ama bir sanatçı gibi hissetmiyorum kendimi.

halukerkman3➠ Puck’ın kelime anlamı “Muzip Peri”. Shakespeare’in “Bir Yaz Gecesi Rüyası” isimli oyunundaki karakterlerden biri… Amacımız kendi içinde küçük anarşiler yaratabilen işler yaratmak. O nedenle de Puck ismi çok hoşuma gitti.

Bu ülkede başarılar tek seferlik, ikincisine izin verilmiyor

➠ Markaların çoğu yeniliğe kapalı. Aynı reçetelerle aynı işleri yapıyorlar. Oysa rakipleri gibi davranan markanın onlardan ayrışması mümkün değil.

➠ Sarelle için yaptığımız ve bizim açımızdan lokomotif olan kampanyalar negatif unsurlar barındırıyordu. Reklamda anne karnındaki bebek, kulakları tırmalayan bir şekilde “anne” diye bağırıyordu. İnsanlar bu sesten nefret etti ama aynı zamanda dikkatlerini de çektik. Ününün doğallığını da hamile bir kadına Sarelle yedirerek vurguladık.

➠ Tadelle için de reklam klişeleriyle dalga geçen kampanyalar yaptık. O da anarşistçe bir işti. Yedi saniyelik otuz tane reklam filmi çektik ve sonralarına pack shot koymadık. Ki bu dünyada ilktir.

➠ Tadelle için yaptığımız kampanyayla marka, sekizincilikten birinciliğe yükseldi. Yüzde 70 satış artışı yakaladı. Markanın reklamdan önceki imajı “bastonlu dede”ydi reklamdan sonra “yirmi yaşında şehirli genç kız”a dönüştü. Altı ay kadar kısa bir sürede böyle bir ivmeyi yakalayan başka bir marka görmedim ben.

Network’ler kreatiflerine “network’ümün kenarı” gözüyle bakıyor

halukerkman2➠ Türkiye’nin en iyi beş network ajansında çalıştım ve network ajanslarda şunu gördüm… “Al abicim şunu yap” diye bir strateji dayatıp, filmi gönderiyorlar ve direkt “yayınla” diyorlar. İç görüyle hareket edip “bu iş çalışmaz” diyorsun. “Yok, illa yapacaksın” diyerek yaptırım uyguluyorlar. Çünkü sana network’ümün kenarı gözüyle bakıyor.

➠ Ben çoğu kez bu dayatmaya karşı savaş verdim. Tamam, peki deyip kenara çekilemedim. Haliyle burayı kurarken de dedim ki, “Biz yeni nesil bir network olalım…”

➠ Şu anda ayakta durup büyüyen ödüller alan, sürekli reklam filmleri çeken ajans sayısı 15-20’dir. Hemen hemen hepsi network ajanslar… O destek çekilir çekilmez ajansların zorlandığını, sıradanlaştığını görüyoruz.

➠ Türk ajanslar network ajans kurabilir mi? Teknik olarak düşününce aslında kuramaz. Reklamcıların o kadar göçebe bir kültürü var ki… Avrupa’nın her noktası bir kültürün içinden geçmiş, sanatla yoğurulmuş… Bizdeyse böyle bir derinlik yok.

Sekiz ülke, sekiz ajans…

➠ Halil (Korkmaz) ile ortak olma aşamasında da ileride büyüyecek ve diğer ajanslardan farklı işler yaparak globalleşecek bir ajans yaratma vizyonunu ortaya koyduk ve bu anlayışla sekiz ülkede çeşitli ajanslarla iş birlikleri yapmaya başladık. Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Dubai, Katar, Azerbaycan ve Türkmenistan’la çalışmalarımıza başladık. Bir de Japonlarla iş birliğimiz oldu.

➠ Türkiye’ye yaptığımız işler kadar yurt dışına da iş yapıyorduk. İki tane büyük lansman kampanyası yaptık Rusya’da… Tam her şey pik yapmışken Rusya-Türkiye arasındaki gerilimle birden her şey bitti. İlişkiler devam ediyor ama son iki yıldır bir durgunluk söz konusu.

➠ Türkiye’den çıkan en geniş network’ü kurduk ama onun bile işlemesi artık zor. Türkiye’nin uluslararası alandaki tutumu ve ilişki şekli çok agresif ki bu da iş yapmamızı zorlaştırıyor. Buna rağmen fark yaratan işler yapmaya çalışmak bile çok değerli.

En büyük hedefim sahip olduğum network’ü koruyabilmek

➠ Bu yılki en büyük hedefim sahip olduğum bu network’ü koruyabilmek… İlk defa daha fazla üstüne katmayarak bir hedef belirledim kendime. Ülke koşulları bunu gerektiriyor.

➠ Türkiye’de reklamcılığı istediğim gibi gerçekleştirecek şartlar yakalayamıyorum ama dünyaya açıldığımda farklı olanı yapabileceğim kanallar açılıyor önüme…

1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Haberler
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Nafizcan Önder
7 saat önce
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
5 Kasım 2025
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Araştırma
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.