Geçtiğimiz aylarda radikal bir değişime giden Foursquare, yaptığı değişikliklerle adeta “ürün kişiselleştirme” furyasına selam çakıyor! Kullanıcılarını uzun, rastgele eleştirileri okumaktan kurtaran platform, her kullanıcının zevkine, beğenisine göre mekân tavsiyelerinde bulunuyor…
Söyleşi: Mehlika Akgün
Son yıllarda markaların yoğun ilgi gösterdiği “ürün kişiselleştirme” stratejisi farklı formlarda kendini göstermeye devam ediyor. Coca-Cola ve Nutella gibi markaların tüketicilerinin isimlerini ambalajlarına yazmasıyla pazarlama sektörünün gündemine oturan bu pazarlama yönteminin dijitaldeki bir örneği de geçtiğimiz aylarda sosyal medya platformu Foursquare tarafından hayata geçirildi. Herkese uyan alışveriş, yiyecek ve içecek mekânlarının bulunduğu listelerin artık gerilerde kaldığını düşünen Foursquare, kullanıcılarını uzun ve ilgi duymadıkları eleştirileri okumaktan kurtarıyor ve her kullanıcının zevkine, beğenisine göre mekân tavsiyeleri sıralıyor! Platform, “Mademki herkesin beğenisi farklı, öyleyse neden herkesin gittiği mekâna gidip yemek yiyeyim ya da herkesin alışveriş yaptığı dükkânı neden tercih edeyim?” diye düşünenler için gitmek istedikleri ama gidemedikleri; “Tam da istediğim buydu!” diyeceği mekânları keşfetmeye davet ediyor. Tüm dünyada 50 milyonu aşkın kullanıcısı olan ve geçtiğimiz aylarda büyük bir değişime giderek check-in özelliğini Swarm uygulamasına aktaran Foursquare, artık sadece mekân öneri uygulaması olarak kullanıcılarıyla buluşuyor. Kişiselleştirmeye dayalı yeni özellikleri ve kullanıcı dostu arayüzüyle Foursquare, kullanıcılarının neyi sevdiğini öğreniyor ve ilgilendikleri alanlara yönelik mekân tavsiyelerinde bulunuyor. Bugüne dek 6 milyar check-in, 55 milyon tavsiye, 65 milyon mekan, yüz milyonlarca fotoğraf ve milyarlarca sosyal bağlantıyla interaksiyon yaratan Foursquare, markalara da tüketicilerine ulaşmaları için önemli avantajlar sunuyor. Foursquare’i, “Dijital hizmetlerle fiziksel perakendeciliğin arasındaki boşluğu dolduran bir platform” olarak tanımlayan Foursquare Operasyon Müdür Jeff Glueck’ten platformun değişim yolculuğunu dinledik.
Foursquare’in yenilenme süreci nasıl şekillendi?
Son birkaç yıldır Foursquare bir hayli karmaşık hale gelmişti. Bu nedenle biz de uygulamayı ayrıştırma yoluna gittik. Ayrıştırma sayesinde, kullanıcılara daha kolay ve sade iki uygulama sunma fırsatımız oldu. Swarm için kullanıcı geri bildirimlerini dinledik ve check-in’leri daha hızlı ve eğlenceli hale getirdik. Swarm daha akıllı ve check-in için daha az adım gerektiriyor. Yeni Foursquare ise insanların güzel yerleri keşfetmelerine yardımcı olmak için çok daha kullanışlı hale geldi. Sadece mekânlarda check-in yapmak isteyenler ya da sadece yeni yerler keşfetmek isteyenler bu uygulamalardan birini indirebilir ve deneyimi eksiksiz yaşama şansını yakalayabilir.
Yeni Foursquare’in eskisinden farkları neler?
Yeni Foursquare uygulamasıyla, sevdiğiniz yerleri bulmanıza daha fazla yardımcı oluyoruz, sevdiğiniz şeyleri kişiselleştiriyoruz. Zevkleriniz, damak tadınız, sevdiğiniz belirli ya da genel şeyler, bu deneyimin çok önemli parçaları. Zevkler, karnıyarıktan loş mekânlara kadar değişkenlik gösterebiliyor. İpuçları Foursquare 8.0’ın diğer bir önemli parçası. Farklı mekânlarda ipuçları bırakarak, kendi yolunuzda, o kategori içerisinde bir uzmanlık kazanıyorsunuz.
Yani yeni içerikte kullanıcı ve mekân tavsiyeleri de yer alıyor ve kullanıcıların beğenisine odaklanılıyor… Bu özellik ne yönde şekillendi peki?
Herkesin farklı şeyleri sevdiğine inanıyoruz. Bu yüzden; gidecek bir yer aradığı zaman herkes aynı sonuçlarla karşılaşmamalı. Foursquare neyi sevdiğinizi öğreniyor ve sonra sizi sevdiğiniz yerlere yönlendiriyor. Yeni uygulamada sizden hoşunuza giden birkaç şeyi paylaşmanızı istiyoruz, böylece bir sonraki sefer, tamamen kişiselleştirilmiş sonuçları bildirebiliyoruz. Bu arada kullanıcıların, internette anonim kişilerden gelen uzun ve sıkıcı yorumları okumak istemediğinin farkına vardık. Bu sebeple de sevdiğiniz ünlülerden markalara ya da arkadaşlarınıza kadar takip etmeyi tercih ettiğiniz kişilerle okuması kolay ipuçlarını öne çıkarıyoruz.
Akıllı telefon kullanımının artmasıyla Türkiye’de lokasyon bazlı pazarlama da giderek daha büyük bir öneme kavuşuyor. Bu anlamda yeni süreçte markalara ne tür avantajlar sağlıyorsunuz?
Foursquare, dijital hizmetlerle fiziksel perakendeciliğin arasındaki boşluğu dolduran bir platform. Kullanıcılarımıza alışveriş yapabilecekleri, yemek yiyebilecekleri veya kahve içebilecekleri uygun mekânları öneriyoruz. Böylelikle fiziksel konuma sahip olan perakendeciler de müşterilerin kendi mekânlarına daha sık uğramalarını sağlamak amacıyla Foursquare’de reklam vermeyi ve potansiyel müşteriye ulaşmayı seviyorlar.
Şu an hem Türkiye’de hem de dünyadaki kullanıcı sayınız nedir?
55 milyonu aşkın coşkulu bir kullanıcı topluluğuna sahibiz. Kullanıcı sayılarını ülke bazında paylaşmasak da Türkiye’nin bizim için çok önemli bir pazar olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Son olarak Türkiye’deki kullanıcılarınızın profili nedir? Türk kullanıcıları diğer ülkelerdeki kullanıcılardan ayıran farklılıklar ve eğilimler neler?
Türk kullanıcılar çok heyecan verici çünkü popülasyon genç, hareketli ve inanılmaz sosyal. Türkler’in sosyal medya kullanımlarına baktığımızda, dünyanın geri kalanının da eninde sonunda onları takip edeceğini düşünüyoruz.