Farkında olmak ayrıcalıktır

Vaillant Türkiye, Green iQ serisine özel olarak hayata geçirdiği “Farkında olmak ayrıcalıktır” dijital iletişim kampanyasıyla dünyanın korunması konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor. Marka “sürdürülebilirlik”, “teknoloji”, “konfor” ve “verimlilik” vaatlerinin öne çıktığı çalışma kapsamında hayata geçirdiği web sitesi ve özel podcast’lerle hedef kitlesine ulaşırken Vaillant Türkiye Pazarlama Direktörü Hazım Bumin “Bu kampanyayla öncelikli hedefimiz her eve bir ecoTEC Green iQ alınmasını sağlamak değil; sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak” diyor.

Dilerseniz önce Vaillant Türkiye olarak başlattığınız “Green iQ” ürün konseptini konuşalım. “Green iQ” ne anlama geliyor, amacı nedir?

Green iQ, Green (Yeşil) ve iQ kelimelerinin birleşimiyle oluşturulmuş bir etiket. Bu etiket, uzun süren mühendislik çalışmaları sonucu verimlilik ve çevreci özellikler bakımından çıtayı daha üst noktaya çıkaran ürünlere veriliyor. İlk Green iQ etiketli ürünümüz olan kombimiz ecoTEC Exclusive’i 2018 yılında pazara sunmuştuk. Şimdi ise bu cihazın yenisi olan Green iQ 36’nın lansmanını gerçekleştirdik. Çok yakında ezberleri bozacak bir ısı pompası da yine tüketicilerin kullanımına sunulacak.

“Green iQ” konseptli ürünlerle tüketiciye ne vadediyorsunuz?

Green iQ ürünlerine sahip olan tüketiciler; sektörünün uzmanı, öncü bir firmanın en yenilikçi cihazlarına sahip olma ayrıcalığını yaşıyorlar. Doğa dostu olan bu ürünler ekstra verimlilikleriyle de müşterilerimize maksimum tasarruf sağlıyor. Ürünler, başka ürünlerde bulunmayan sensör ve ekipmanlar sayesinde cep telefonundan kontrol ya da uzaktan servis edilebilirlik fonksiyonlarını sunan akıllı özelliklere de sahip. Özetle, bir ısıtma cihazından beklenen tüm özellikleri en verimli ve konforlu şekilde sunarken, başka cihazlarda bulunmayan akıllı özellikler Green iQ etiketli ürünlerle müşterilerimize sunuluyor.

Green iQ konseptinin Vaillant’ın ustalık eseri olduğunu belirtiyorsunuz. Bu ne anlama geliyor?

Vaillant 1874’te, yani bundan 146 yıl önce kurulan ve kurulduğu günden beri sadece ısıtma, soğutma ve iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren bir firma. Aradan geçen zaman zarfında bugün hepimizin kullandığı kombi, şofben gibi cihazları icat etmiş, sektöründe birçok ilke imza atmış bir geçmişe sahip. “Kombinin mucidinin ustalık eseri” derken bütün bilgi birikimimizi yansıttığımız ve benzersiz olduğunu düşündüğümüz bir cihazın üstün özelliklerini vurgulamak istiyoruz.
Yoğuşmalı kombilere hepimiz aşina olduk, fakat Green iQ’da multi yoğuşma özelliği var. İçinde bir kez daha yoğuşma yapabilen ilave eşanjör ile kullanım suyunda yüzde 8 ilave verimliliğe erişebiliyoruz. Beraberinde gelen akıllı oda termostatı ile A+ sistem verimliliğine sahip olduğunu eklemekte fayda görüyorum. Vaillant için sürdürülebilirlik en öncelikli konulardan biri. Green iQ da verimli olduğu kadar parçalarının yüksek geri dönüştürülebilir parçalardan imal edilmiş olmasıyla bu kavramı yüceltiyor.

“Green iQ” konsepti kapsamında başlattığınız “Farkında olmak ayrıcalıktır” kampanyası nasıl bir içgörüyla hayata geçirildi?
Vaillant olarak ürettiğimiz tüm sistem çözümlerinde sürdürülebilirlik kavramını gözetiyoruz. Her yıl yenilenebilir enerji için yüksek Ar-Ge yatırımları gerçekleştiriyoruz. Aynı şekilde ürettiğimiz tüm ürünlerde bu konuyu göz önünde bulunduruyoruz. ecoTEC Exclusive Green iQ birçok anlamda bu amaca hizmet eden benzersiz bir ürün. Bu ürünü anlatırken de daha geniş bir pencereden bakarak şirketimizin, evimizde ve çevremizde daha iyi bir iklim yaratma vizyonundan hareket ederek bu kampanyayı hayata geçirmeye karar verdik.
Manifestomuzda da belirttiğimiz gibi, kombinin mucidi Vaillant olarak sizlerin ve dünyanın ihtiyaçlarının farkındayız. 146 yıllık deneyimimizle, yaşamın kıymetini bilen, doğanın ve geleceğin farkında olanlar, sadece akıllı seçimler yapanlar için Yeni Vaillant Green iQ’yu ürettik. Üzerinde yaşadığımız bu ayrıcalıklı dünyayı korumak için herkesi bu konudaki farkındalığı artırmaya davet ediyoruz. Birçoğumuz günlük hayatımızdaki küçük şeylerin farkında olmadan yaşıyoruz. Oysa farkında olmak bize ayrıcalıklar sağlıyor.

Kampanya kapsamında ne tür çalışmalara imza attınız?

farkindaolmakayricaliktir.com mikro sitesinde manifestomuzu açıklayarak yola çıktık. Bu kampanyayla öncelikli hedefimiz her eve bir ecoTEC Green iQ alınmasını sağlamak değil; sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak, bu ayrıcalıktan herkesin faydalanabilmesine aracılık etmek, Green iQ’nun da bu konuda nasıl katkı sunduğunu aktarmaktı. Güven İslamoğlu ve Ufuk Tarhan gibi alanlarında uzman kanaat önderleriyle iş birliği yaparak bir podcast serisi oluşturduk. Vaillant Türkiye olarak Green iQ konseptiyle vadettiğimiz sürdürülebilirlik, teknoloji, konfor ve verimlik başlıklarında farkındalık yaratmayı hedefledik. Önümüzdeki dönemde bu tema üzerinden farklı sürprizlerimiz de olacak.

“Müşterilerimizin ısıtma ve soğutma ihtiyaçlarını doğaya en az zarar verecek şekilde karşılayabilmeleri için en çevreci ürünleri sunmaya çalışıyoruz. Green iQ konseptine verdiğimiz önem de bunu ispatlıyor.”

 

Proje kapsamında Doğa Derneği ile de bir çalışma yürütüyorsunuz. O çalışmalardan da söz eder misiniz?

Doğa Derneği’nin tek sponsoru olmaktan gurur duyuyoruz. Vaillant Türkiye olarak çevreci ve yenilenebilir enerjilere yönelik geniş ürün yelpazemizle doğa dostu bir kuruluş olma özelliğine sahibiz. Geliştirdiğimiz ürünlerin yanı sıra sürdürülebilirlik ilkesi gereği, 2012 yılından bu yana Doğa Derneği ile doğayı korumak adına farklı işbirliklerine imza attık. 2015 yılından bu yana Doğa Derneği’nin yürüttüğü Küçük Akbabaları Koruma Projesi’ne destek oluyoruz. Projenin Ankara’nın Beypazarı ilçesinde yürütülen ilk fazında 100 yuva korumaya alındı. Yapılan çalışmalar sonucunda bölgedeki küçük akbabalar Balkanlar’daki en büyük nüfusu da oluşturuyorlar. Mersin ve Adana bölgesinde başlattığımız proje ikinci fazında uluslararası bir nitelik kazandı. Geçtiğimiz yıl Mersin’de 64 küçük akbaba tek bir alanda gözlemlendi. Küçük akbabaların Avrupa ve Türkiye’de üreyerek Afrika’ya uzanan göç yolculuklarında en önemli toplanma bölgesi olan Adana ilinin Ceyhan ilçesine bağlı Sarımazı Mahallesi’nde 2019’da toplam 903 küçük akbaba ve toplamda 118.124 kuş sayıldı.
Müşterilerimizin ısıtma ve soğutma ihtiyaçlarını doğaya en az zarar verecek şekilde karşılayabilmeleri için en çevreci ürünleri sunmaya çalışıyoruz. Green iQ konseptine verdiğimiz önem de bunu ispatlıyor. Bununla birlikte daha da fazlasını yapmamız gerektiğinin farkında olarak, bizimle aynı değerleri taşıyan Doğa Derneği ile iş birliği içerisindeyiz ve bunu da devam ettireceğiz. Dünyamızı koruma konusunda yaratmaya çalıştığımız farkındalığı hem doğa dostu ürünlerimizle hem de hayata geçirdiğimiz projelerle destekliyor, bu farkındalıkla hareket etmenin ayrıcalık getireceğine inanıyoruz

İLGİLİ HABERLER