9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Epica Awards 2019’da bizi yeni neler bekliyor?

Epica Awards 2019’da bizi yeni neler bekliyor?

Marketing Türkiye
2 Kasım 2019
2 dk okuma

Marketing Türkiye’nin Türkiye temsilciğini yaptığı ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de jürisinde yer aldığı Epica Awards bu yıl 21 Kasım 2019 tarihinde Amsterdam’da 32. defa Avrupa’nın en iyi reklamlarını belirleyecek. Bu önemli etkinlik öncesinde Epica Awards Direktörü Mark Tungate ile bu yıl reklamcıları bekleyen yenilikleri konuştuk…

Söyleşi: Duygu Su Ocakoğlu [email protected]

Önce en önemli sorudan başlayalım; ajanslar neden Epica’ya başvur­malı?

Effie Awards gibi Epica’nın da farklı yaklaşımı sayesinde sektörde çok önemli bir yeri var. Jürimiz yaratıcılık ve iletişim hakkında yayın yapan gazeteciler­den oluşuyor. Bu yüzden Epica itibar ve bilinirlik anlamında ajanslara için doğal bir PR platformu da yaratıyor. Gönül ra­hatlığıyla söyleyebilirim ki Cannes Lions dışındaki tüm ödüllerden daha fazla medya yansıması sağlıyoruz.

Epica jürisi son dönemde nasıl bir evrim geçirdi?

18 senedir Epica’da çeşitli roller üstleni­yorum ve bugün jürinin her zamankinden daha kapsayıcı ve zorlu olduğunu söyleye­bilirim. Jürimiz dünyadaki kreatif iletişi­min her başlığını hakkıyla temsil eden bir yapıya sahip. Bunun yanı sıra prodüksiyon, AR/VR ve hatta yeme içmeye dair uzman­larımız da ekibin bir parçası. Epica Jürisi 40’ı fiziki jüri toplantısına katılan toplam 200’den fazla üyeden oluşuyor ki hepsi dünyanın en önemli pazarlama yayınlarını temsil eden önemli isimler.

Bu senenin jüri başkanı kim?

Büyük bir keyifle bu senenin jüri başkanının efsanevi fo­toğraf gazeteciliği ajansı Mag­num Photo’nun Operasyon Direktörü Fiona Rogers oldu­ğunu belirteyim. Magnum’un fotoğrafçılarından birçoğu rek­lam sektöründe de çalıştılar, bu da Fiona’yı deneyiminin hem gazeteciliği hem de ticari boyutta yaratıcılığı kapsaması sayesinde ideal bir başkan kılıyor. Tabii sivri zekası ve dinamikliğini de es geçmek olmaz…

Epica’da bu sene yeni kategoriler olacak mı?

Sanırım verebileceğim en büyük haber ye­dinci bir Grand Prix eklediğimiz olacaktır. Bu ödül PR kategorisinde verilecek. PR kategorisinde giderek artan başvurular bizi böyle bir karar almaya yönlendirdi. PR’ı bir di­siplin olarak dikkate almak ve hak ettiği saygıyı göstermek is­tedik. Kreatif iletişim dünyası bitmeyen bir dönüşümde ve biz de bunu yansıtmak durumun­dayız. O yüzden bu sene iki yeni kategori ekledik; Verinin Kreatif Kullanımı ve Cinsiyet Eşitliği. İkincisi Sosyal Sorum­luluk kategorimize dahil olacak. #MeToo çağındayken, bu hayati önemde bir ekle­meydi.

Epica’nın tanıtım çalışmalarını nasıl bir stratejiyle yürütüyorsunuz?

Etkinliğin reklam kampanyaları için bir­kaç yıldır sektörün lider ajanslarıyla çalı­şıyoruz. Bu kampanyalar sonrasında jüri üyelerimizin inisiyatifiyle onların kendi dergi ve web sitelerinde yayınlanıyor. Bu yılın kampanyası Amsterdam’dan Hecho Studios tarafından yapıldı. Bence oldukça arsız bir kampanya çünkü diğer ödül orga­nizasyonlarını endüstrinin kendi kendini ödüllendirdiği platformlar olmakla ve ken­dilerini “fazla sevmekle” suçluyor. Hecho Studios bu kampanya için fotoğrafçı And­ré Bakker’la ve bir vücut boyama sanatçısı Ton Nizet’le çalıştı.

Basının bir nevi krizde olması göz önünde bulundurulduğunda, gaze­tecilerden oluşan bir jüri hâlâ ma­nalı mı?

Basın ciddi bir dönüşümden geçiyor. Sekte­ye uğradığı doğru, ancak dijital üyelikler ve yeni içerik türleriyle mücadelelerine devam ediyorlar. Ben ek iş olarak freelance gazete­cilik yapıyorum ve sizi temin ederim ki hâlâ elime çok iş geliyor! Sosyal medyanın taraf­lı ve yapay olabileceğini hepimiz biliyoruz. İşte bu yüzden sarsılmaz gerçeklere daya­nan gazeteciliğin önemi her zamankinden fazla. Bu anlayış jürimiz için de geçerli. Onlar iradeli, bağımsız ve tarafsızlar. Ken­di ülkelerinden gelen içerikler için oy kul­lanamadıklarını unutmayın! Aynı zamanda konu yaratıcı işler olduğunda tutkulular, öyle olmasa hayatlarını bu işler hakkında yazarak kazanıyor olmazlardı.

1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Güncel Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Apple’dan "erişilebilirlik" odaklı sınırlı üretim iPhone tutacağı
Haberler
Apple’dan “erişilebilirlik” odaklı sınırlı üretim iPhone tutacağı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
23 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.