Castrol Türkiye, 2018 yılını kapatmaya hazırlanırken birbirinden önemli kampanyalarla adından söz ettiriyor. Bunlardan biri Castrol’ün en güçlü yağı Castrol EDGE’in tüm dünyadaki en başarılı yarış oyunu serisi (NEED FOR SPEED) ile küresel olarak yaptığı iş birliği. Diğeri ise Castrol MAGNATEC’in “korumayı seviyoruz” mesajıyla kalpleri ısıtan reklam kampanyası oldu. Bu iş birliği ve reklam kampanyasını Castrol Türkiye, Orta Asya ve Ukrayna Pazarlama Müdürü Onur Dede’den dinledik…
Bu yıl “Korumayı Seviyoruz” diyerek kalplere dokundunuz, unutulan fark edilmeyen duyguları harekete geçirdiniz. Kampanyanın hikayesini ve sonuçlarını anlatır mısınız?
Akıllı molekülleriyle motoru koruyan Castrol MAGNATEC’in, ailesi kadar otomobillerini de korumak isteyenleri hedefleyen global “Love to Protect” kampanyasını lokal iç görülerle besleyerek yorumladık ve duygulara hitap eden bir manifesto filmi hazırladık. Motor yağı gibi tüketiciyle duygusal bağ kurması zor bir ürünü, aile yaşamıyla ilişkilendiren ve aileyle çıkılan yolculukların bir parçası olduğumuzu hissettirecek çok mecralı bir iletişimle kalpleri Castrol ile ısıttık. “Sen sevdiklerini nasıl koruyorsan, biz de senin en iyi yol arkadaşının motorunu öyle koruyoruz”u kalplere işledik. Reklam kampanyası sonrası aldığımız dönüşler oldukça başarılıydı. Kampanyamız boyunca; doğru hedefleme ve yönlendirmeyle Castrol MAGNATEC web sayfası ziyaret sayımızı 32 kat arttırdık. Kampanya videolarımız Facebook ve YouTube’da da büyük ilgi gördü; yaklaşık 9 milyon kişiye erişim sağladık. Kampanya döneminde Castrol MAGNATEC YouTube aramaları yüzde 684 artış gösterdi.
NEED FOR SPEED ile de küresel olarak yaptığınız iş birliğini bir de sizden dinleyebilir miyiz?
İki kat daha güçlü film tabakası oluşturarak motor içindeki sürtünmeyi azaltan ve motor performansını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olan Castrol’ün en güçlü yağı Castrol EDGE, otomobil sürücülerinin sentetik motor yağından bekledikleri tüm avantajları vermeyi sağlayan bir yağ olarak ön plana çıkıyor. Castrol; bu düşünceyle, marka değerini ve Castrol EDGE’in bilinirliğini artırmak için sürüş, performans ve sınırları zorlamakla ilgili aynı tutkuyu paylaştığı, tüm dünyadaki en başarılı yarış oyunu serisi (NEED FOR SPEED) ile küresel olarak iş birliği yaptı. Bu işbirliğinin meyvesi, NFS oyunundaki TITANIUM GAMER – Castrol EDGE oyun içi misyonunun yanı sıra NFS oyunundan esinlenen yeni bir video oldu.
NFS iş birliğine nasıl karar verdiniz?
Günümüz dünyasında hayatımızın her alanı teknoloji ile dolu. Her gün hayatımızın içinde olan otomobiller, cep telefonları, bilgisayarlar gibi kullandığımız birçok ürün teknolojiyle iç içe yaşadığımızın da çok net bir örneği. Castrol de kendi sektöründe dijitalleşme ve “sanal gerçeklik” öğelerini en yüksek seviyede kullanan firmalardan biri olarak Castrol EDGE ürününün uluslararası iletişim stratejisini bunun üzerine kurguluyor.
Dünyadaki dijitalleşmeyi bu denli yakından takip eden Castrol olarak, Castrol EDGE’in iletişim stratejisini kurgularken ürünün “en güçlü, en gelişmiş sentetik motor yağı” özelliklerini motor sporlarıyla bağdaştırarak vurgulamayı tercih ediyoruz. Castrol’ün bu güç ve performansı simgeleyen markası Castrol EDGE’in en önemli odak noktası sınırları zorlayan ve yüksek performans isteyen bir kitleye hitap etmek. Biz de iletişim stratejimizi oluştururken hedef kitlemizi yakalayabilmek için yüksek performans vurgusunu farklılaşarak vermeyi tercih ettik. Bunu da tüm dünyadaki en başarılı yarış oyunu serilerinden bir tanesi olan Need For Speed ile küresel iş birliği yaparak dijital ortama yansıttık. Bu iş birliğinin meyvesi, NFS oyunundaki TITANIUM GAMER – Castrol EDGE oyun içi misyonunun yanı sıra NFS oyunundan esinlenen yeni bir video oldu.
Dünyanın en sevilen otomobil oyunlarından olan Need for speed iş birliğine girerken neleri amaçlıyordunuz? Uluslararası bir kampanyanın ayağı olan çalışma için Türkiye’de neler yaptınız?
Castrol’ün güç ve performans odaklı markası Castrol EDGE ile bu kampanyada amaçladığımız en önemli nokta, küresel videonun içeriğini yerelleştirerek, geliştirmek ve daha geniş hedef kitlelere ulaştırmak oldu. Oyun, otomobil ve motor sporlarına ilgi duyan hedef kitlemiz, son derece etkileyici bulduğu küresel videomuzu, videoya eklediğimiz interaktif oyun sayesinde daha fazla etkileşime girerek ve sonuna kadar izlemiş oldular. Ürün mesajlarımıza açık kitlemizin hız, refleks, dikkat ve bilgisini ölçtüğümüz bu interaktif oyunda en yüksek skoru yapanlara ve influencerlara Türkiye şampiyonu ralli sürücüsü –Murat Bostancı’ya NFS oyunundaki Castrol EDGE görevinde canlı bir meydan okuma fırsatı sunduk.
Bu arada küresel videomuz TITANIUM GAMER’ı Facebook-YouTube üzerinden hedef kitlelerimize izlettik. Kampanya boyunca, en popüler Türk TV kanalı çevrimiçi platformlarında videomuzu izletirken, kullanıcıları deneyimimizi yaşamaya davet ettik. Hedef kitlemiz, oyun oynayarak büyüyen genç sürücülerdi. Böylelikle, videolarımızı mobil oyun ağları, PlayStation Network ve Gaming Apps aracılığıyla da hedef kitlemize gösterdik. Güçlü bir video içeriği yaratmanın sonucu olarak, kampanyamız, 1996’da ilk Need for Speed oyunu lansmanından bu yana video oyunları oynayan genç sürücülerden çok olumlu destek aldı.
Bu iş birliğinden beklediğiniz sonucu aldınız mı? Bu iş birliğinden ölçülebilir sonuçlar da elde ettiniz mi?
Güçlü bir video içeriği yaratmanın sonucu olarak, kampanyamız, 1996’da ilk Need for Speed oyunu lansmanından bu yana video oyunları oynayan genç sürücülerden çok olumlu geri dönüşler aldı. Castrol EDGE’in burada amaçladığı en önemli nokta, küresel video içeriğini daha geniş kitlelere ulaştırırken hedef kitlesi ile daha fazla etkileşim sağlaması oldu. Bunu da hedeflediğimiz sonuçları elde ederek başarmış olduk. Videomuz Youtube ve Facebook’ta 4,2 milyon kez izlendi. Türkiye ortalaması yüzde 40 olmasına rağmen, video tamamlanma oranımız mobil oyun network’lerinde yüzde 96, oyun uygulamalarında ise yüzde 98 oldu. YouTube’daki Castrol aramaları yüzde 254, Castrol EDGE aramaları ise yüzde 766 arttı. Özellikle dijital ortamda Castrol markasının ve Castrol EDGE’in performans vurgusu üst düzeye çıktı.