Geçtiğimiz yıl Almanya-Frankfurt ve Kenya-Nairobi’deki mağazalarının da açılmasıyla 50 ülkede 150 satış noktasına ulaşan Bürotime son yıllarda kapsamlı bir dönüşüm yaşıyor. “Açık ara pazar lideri olma” hedefiyle başlatılan dönüşümü konuşmak için bir araya geldiğimiz Bürotime Genel Müdürü Şaban İren “Artık yeni kuşak çalışanların isteklerini dikkate alarak, yeni organizasyonel yapılara göre ofis mobilyaları tasarlıyoruz” diyor.
Bürotime kabuğunu hızlı kırdı
✓ Bürotime 35 yıllık bir şirket. Anadolu’da bir patron şirketi olarak kurulan Bürotime bugün profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Marka bu süreçte de evrensel değerleri hep yönetim anlayışının merkezine koymuş.
✓ İlk zamanlar “Oficetime” ismini kullanmış marka. Ancak 2000-2002 yıllarında özellikle Avrupa ülkelerine ihracat yapmak hedeflendiği için Bürotime ismi kullanılmaya başlanmış. Bu anlamda markanın ismi büyük avantajı olmuş.
✓ Biz Türkiye’de Bürotime olarak üç yerdeyiz. Fabrikamız Konya’da. Genel müdürlük binamız İstanbul’da ve yönetim kurulu başkanımızla birlikte uluslararası satışları buradan yönetiyoruz. Bölge müdürlüğümüzse Ankara’da.
Amaç uluslararası bir şirket olmak
✓ Şirket iki temel unsurla büyüyerek önemli yerlere geldi; hızlı üretim ve hızlı sevkiyat… Bu ikisi sektörümüz açısından önemli parametreler. Başarının diğer bir unsuruysa başta Bürotime Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu’nun vizyonu olmak üzere diğer kardeşlerin de işlerine duydukları tutkuları ve insani değerleri olmuş.
✓ Bizim Türkiye için açık ara pazar liderliği hedefimiz var. Diğer tarafta Yönetim Kurulu Başkanımız Hüseyin Bey’in “stratejik hedefim” dediği uluslararası bir şirket olma hedefimiz bulunuyor. Hızlı üretimle büyüyoruz.
Dönüşümün içinde yaşamak
✓ Hayat ilginiz neredeyse sizi oraya götürüyor. Ben hep yeniden yapılanma, değişim-dönüşüm noktalarında oldum. Ülker Grubu’nda çalışırken de yeni bir şirket kuruyorduk. Turkuaz’da benzer bir dönem geçirdim. Ciner-Çalık dönüşümü de öyle. Bürotime’da da yine ciddi bir dönüşüm sürecinde göreve başladım.
✓ Yeni yapılanmamızı kurgularken global hedeflerimizi de koyduk. Bu sene sonuna kadar yurt dışındaki mağaza sayımız 25’e, Türkiye’deki mağaza sayımızsa 70’e ulaşacak. Tüm ülkelerde mağaza konseptimiz aynı. Kendine özgü mağaza konseptimizi Nairobi’den Erbil’e kadar tüm mağazalarımızda görebilirsiniz.
Yeni nesil organizasyonlarda insanlar rengarenk
✓ Şirketlerin organizasyonel süreçlerinde çok ciddi bir değişim yaşanıyor. Bürokratik, hiyerarşik organizasyonlar artık yok. Bunda Y ve Z kuşaklarının iş hayatında daha çok yer almaya başlamasının da etkisi var. Şirketler artık insan kaynağına “yetenek havuzu” diye bakıyor. Aslında özel hayatlarında her biri farklı bir renge sahip olan insanları siz bir organizasyon şeması altında tek bir rengin içine sokmaya çalışırsanız yeteneklerini de göremezsiniz.
✓ Yeni nesil organizasyonlarda insanlar kendi renklerini ve kimliklerini ortaya koyabiliyor. Bu değişim bizim ofisler için ürettiğimiz ürünleri de yeniden şekillendirmemize neden oluyor. Artık yeni kuşak çalışanların isteklerini dikkate alarak, yeni organizasyonel yapılara göre ofis mobilyaları tasarlıyoruz. Çünkü bizim işimiz davranış okumak, fonksiyonu doğru tanımlamak.
✓ İnsanlar artık evlerinden çok ofislerinde vakit geçiriyor. Dolayısıyla biz “İnsanların evlerini ofise nasıl taşırız?” ya da “Ofiste ev konforunu nasıl verebiliriz?” sorularının yanıtını arıyoruz. “Home at Office” konseptiyle yeni nesil olarak Home Office Business’a giriyoruz.“Office at Home” diye bir konsepte sahibiz. İnşallah Orgatec Fuarı’nda ilk defa home office ürünlerimizin lansmanını yapacağız ve bu sene Amerika’da ilk defa ürünlerimiz satışa çıkacak.