2018’e adım adım yaklaşırken birçok marka yeni yıl kampanyalarını hazırladıkları reklam filmleriyle tüketicilere sundu. Bu yılın başarılı yeni yıl reklam kampanyalarından birini hazırlayan Boyner’in yeni yıl reklam kampanya stratejisini, Boyner Büyük Mağazacılık Marka Yönetimi ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı Burcu Körpeağaç ile konuştuk. Boyner’in yeni yıl kampanyalarını hediye çeşitliliği üzerinden vurguladıklarını söyleyen Burcu Körpeağaç, bu kampanyalarını kozmetik, kadın ve erkek konseptiyle 3 ayrı reklam filmi hazırladıklarını belirtti.
Boyner yeni yıl reklam kampanyasını nasıl bir stratejiyle hazırladınız?
Yeni yıl bizim için yılın en önemli dönemi. Bu nedenle hazırlıklarımıza Temmuz ayında başladık. Öncelikli ihtiyaçlarımızı ve vermek istediğimiz ana mesajları belirleyerek ajansımıza brief verdik. Ana stratejimiz her özel gün ve dönemde olduğu gibi Boyner’deki hediye alternatiflerinin çeşitliliğine vurgu yapmak ve benzersiz kampanyalarımızı anlatmaktı. Bunu yaparken de yılbaşı ruhuna uygun olarak büyülü bir ortam yaratmak istiyorduk. Tüm bu çalışmaların sonucunda kozmetik, kadın ve erkek kategorileri için “2018’den ne dilesek, ne Boynerlesek?” konsepti ile 3 ayrı reklam filmi hazırladık.
Nasıl bir iç görüyle yeni yıl kampanyalarının içeriğine karar verdiniz?
Yeni bir yıla girerken kurulan hayaller, konulan hedefler ve alınan kararlar kampanyamızın içgörüsü oldu. Bu içgörüden yola çıkarak yeni yıl beklentilerini Boyner hediye dünyası ile birleştirdik.
Kozmetik, aksesuar, kadın ve erkek kategorilerindeki hediye çeşitliliğini yeni yıl hedefi ile sembolize ettiğimiz eğlenceli bir dünya yarattık.
Yeni yılda attığım her adımda arkamda kalıcı bir iz bırakacağım.
Aşkın benzersiz kokusunu içime çekeceğim.
Hayatın güzelliklerini keşfedeceğim.
Eskisinden daha iddialı olacağım.
Bir yıldız gibi parlayacağım.
Ayaklarımı yerden kesecek yeni bir aşk bulacağım.
Öyle herşeyi kafama takmayacağım.
Hayatımdaki gereksiz yüklerden kurtulacağım.
Kendimi hayatın akışına bırakacağım.
Kampanyanın hedef kitlesinde kimler alıyor?
Kampanyanın hedef kitlesinde yeni yılda sevdiklerine hediye alışverişi yapmayı düşünen herkes var. Özellikle Boyner’in sunduğu benzersiz, rekabetçi yılbaşı kampanyaları ve farklı zevklere hitap eden ürün çeşitliliği Boyner’i hediye alışverişi için ilk adreslerden biri haline getirecek.
Bu reklam kampanyasıyla tüketicide nasıl bir algı yaratmayı hedefliyorsunuz?
Tüm hediye alışverişinin tek bir mağazadan (one stop shop) yapılabileceği, herkese uygun bir alternatif olduğu algısının yanısıra yılbaşına özel kampanyalar ile kaçırılmayacak fırsatlar yakalanabileceği algısını yaratmak istiyoruz.
Boyner yeni yıl kampanyasının detaylarından söz eder misiniz?
Boyner yeni yıl reklam filmleri 2 günde, 10 farklı dekorda ve 50 kişilik ekiple çekildi. Dekorların tasarım ve yapımını, sanat yönetmeni Zeynep Tercan ve Moda Public ekibi üstlenirken, tüm prodüksiyon 1 aylık sürede tamamlandı. Cihan Yenici, Elif Gizem Aykul ve Burçin Serdar’ın rol aldığı reklam filmlerinin styling’ini Melis Ağazat, makyajı Ali Rıza Özdemir, saçları ise Ferit Belli tarafından yapıldı.
Reklam filminden notlar:
- Açılış sahnesi için farklı ebatlarda, Boyner’in özel desenleri ile kaplı 70 hediye kutusu hazırlandı.
- Kozmetik filminde sapları özel olarak altın rengine boyatılan 150 adet şemsiye, 2000 metre pembe kurdele, sim yağmuru sahnesinde altın ve bronz renklerde 35 kg sim, 30 adet altın kutu, 200 altın rengi balon, zemin dekorasyonu için de 150 metre payetli kumaş kullanıldı.
- Kadın filminde 3 farklı cafe dekoru oluşturuldu ve ortalama 50 kg şekerleme alındı. 1300 adet gri balon, 600 adet büyük boylarda beyaz balon kullanıldı.
- Erkek filminde ise 60 metre rulo kağıt, kar küresi planında ise 1300 pinpon topu kullanıldı.
Kampanya hangi tarihlerde, hangi mecralarda tüketiciyle buluştu?
Kozmetik reklam filmimiz 15 Aralık’ta izleyicilerle buluştu. Kadın ve erkek kategorilerindeki hediye çeşitliliğini eğlenceli bir şekilde anlatan reklam filmlerimiz ise 19 Aralık’ta yayına girdi. Büyülü ve renkli bir dünyaya yolculuğa çıkaran yeni yıl reklam kampanyamız TV dışında, radyo, gazete, dijital ve açık hava mecralarını da kapsayan geniş bir planlama ile tüketicilerle buluştu.