16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Anadolu’dan çıkan bir New York'lu

Anadolu’dan çıkan bir New York’lu

Marketing Türkiye
18 Ağustos 2018
3 dk okuma

Özbeöz Türk markası olmasına karşın pek çok kişinin aklında “New York’lu bir marka” olarak yer edinen Greyder bugün Türkiye’de 100, yurt dışında 21 konsept mağazasıyla birlikte, dünya genelinde 440 satış noktasında hizmet veriyor. Markanın bu muazzam başarısını konuşmak için bir araya geldiğimiz Greyder Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kavlu’ya göre işin sırrı günümüz trendlerini yıllar önce görmekte yatıyor…

Söyleşi: Beyza Gözeyik

reyder’in doğuş hi­kayesinden biraz söz eder misiniz?

Greyder 90’lı yıllarda tü­keticiler tarafından tanı­nan ve tercih edilen bir marka olarak ta­nımlanabilir. Ama markaya hayat veren deneyimin kökleri 1956 yılına dayanıyor. Bu bakımdan markanın hikayesinin, ona bugünkü ruhunu kazandıran özen ve kali­te anlayışıyla çalışan bir ayakkabı atölye­sinde başladığını söyleyebiliriz. Bugün 2 milyon çift ayakkabı üreten bir markayız ama daha da önemlisi Türkiye’nin tescilli ilk ayakkabı markalarından biriyiz.

Greyder tüketicilerine nasıl bir an­layışla hizmet veriyor? Greyder’i rakiplerinden ayıran özellikler neler?

Greyder’i rakiplerinden ayıran en önem­li özellik, belki de kimseyle bir rekabet içerisinde olmaması diyebiliriz. Çünkü Greyder’in karşısına bugün tam olarak aynı tarzı aynı kalitede sunan bir mar­ka koymak mümkün değil. Elbette tüm ayakkabı markaları aynı pazarın içerisin­de ancak Greyder ilk günden beri farklı bir yere konumlanmış durumda. Sizler de bilirsiniz, son yıllarda “smart casual” diye anılan bir tarz yükseliyor. Yalnız ayakka­bıda değil; tekstilde, otomotivde, akse­suarda, şehircilikte, hemen her alanda… Çünkü modern çağın insanı artık içinde konfor olmayan şıklığı, lüksü ya da yaşam biçimlerini terk ediyor. Greyder bundan yıllar önce, hiç böyle tanımlar yokken ve belki de hiç bu gereksinimler tanımlan­mamışken bu tarzın tasarımını ve üreti­mini yapıyordu. Belki de bizi ayrıştıran bugün trend olanı bizim en baştan beri yapıyor olmamız. Bugün pek çok sektör teknolojiyle bütünleşme çabasında. Biz ise “Sympatex” ve “Airtubeless Comfort” ile zaten bunu başından beri yapıyoruz. Üstelik biz bu tarzın gelip geçici bir şey olduğunu düşünmüyoruz. Artık “smart casual” diye tanımlanan yaşam biçimi geri döndürülemez. Biz artık akıllı tekno­lojiler ile konforun birleşimi olan yaşam biçimine mahkumuz. Bu yüzden marka­mızı da yıllar önce “casual moda” alanına konumladık.

Adsız

Greyder uzunca bir süre kışın alı­nan bir bot markası olarak algıla­nıyordu. Şimdilerde ise her mev­sim alışveriş yapılan bir markaya dönüştü. Bu başarının altında nasıl bir pazarlama stratejisi yatıyor?

Bahar ve yaz mevsimlerinde ayakkabı sektöründe sınav vermek daha kolaydır. Kış sezonu ise tabir yerinde ise er mey­danıdır; çünkü zorlu koşullar tüketicinin beklentilerini artırır. Ayrıca kış ürünleri daha pahalı olduğu için de dayanıklılık beklentisi çok yüksektir. Bizim böyle al­gılanmamız, uzun süre bu alanın en iyisi olmamızdan kaynaklanıyor. Yapılan tü­ketici araştırmalarında da gördük ki biz tüketicimizin bir kez alıp yıllarca giydiği, eskitemediği ve kış sezonunda en güven­diği marka olmuşuz. Bunu başarabilen az sayıda markadan biri olarak bahar ve yaz mevsimlerinin sınavlarını vermek bizim için daha kolay oldu. Tüketicilerimizin bu alanlardaki beklentilerine de kulak verdik ve o hep beklenti içinde oldukları Greyder kalitesini bahar ve yaz trendle­riyle yorumlayarak sunduk. Tüketicile­rimizin takdir etmesi bizi mutlu ediyor.

Pazarlama stratejilerinizi hangi iç­görüler üzerine konumluyorsunuz?

İlk günden beri mevcut koşullarda en iyi üretimi yapmaya ve tüketiciyle her zaman dürüst iletişim kurmaya odak­landık. Bu ilk ayakkabı atölyemizde böy­le başladı ve bugünlere kadar da böyle geldi. Bizim stratejilerimizde tüketicinin bir ürünü yüzde 70 daha ucuza aldığı­nı sanmasını sağlayacak kampanyalar yok. O indirim oranı yüzde 20 ise vitrin­lere yüzde 20 yazılır. Bugüne gelmemiz­de bu anlayış büyük rol oynadı. Tüketici iç görülerine gelince; tüketicilerin bek­lentileri ve iç görüleri her zaman aynı olmaz. Mesela bir annenin kendisi için başka, evladı için başka satın alma dav­ranışları vardır. Biz kendi iç görümüzü yansıtırız. O da gerçekten kaliteli, sağlıklı ve giydiğinizde size kendinizi iyi hisset­tirecek tasarımları, ulaşılabilir fiyatlara sunmak.

1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
GAİN Medya'ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
GAİN Medya’ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2025 zihnimizi formatladı, peki 2026'da bizi ne bekliyor?
Haberler
2025 zihnimizi formatladı, peki 2026’da bizi ne bekliyor?
Marketing Türkiye
6 gün önce
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
Haberler
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
İrem Alimoğlu
14 Ekim 2025
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Haberler
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Haberler
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.