5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Getwell 7 ayda pazar lideri oldu

7 ayda nasıl pazar lideri olunur?

Nafizcan Önder
5 Kasım 2021
4 dk okuma

Ardı ardına satışa sunduğu inovatif ürünlerle Getwell, sağlık ürünleri sektöründe tam bir devrime imza attı. Pazardaki hâkim dinamikleri bir kenara bırakan marka kişiselleştirilmiş ürünlerle, tasarım odaklı dokunuşlarla yara bandı kategorisini kelimenin tam anlamıyla baştan yarattı; sadece yedi ay içinde pazar liderliğine ambargo koydu. Peki, böylesi oturmuş bir pazarda Getwell nasıl oldu da aylar içinde tüm dengeleri değiştirdi? Pek çok sektöre örnek olacak bu başarı hikayesini Getwell Zincir Kanalı Satış Yöneticisi Eren Gülsever’den dinledik…

  • 7 ayda nasıl pazar lideri olunur?

Getwell Zincir Kanalı Satış Yöneticisi Eren Gülsever, yolculuklarının henüz başında sektöre dair ilk tespitlerinin “Sağlıklı olmanın verdiği mutluluk ve huzurun raflardaki ürünlerin tasarımlarında bulunmamasıydı” sözleriyle özetliyor. Bu farkındalığın ardındansa ürünleri ve mottoları ayırılmaz bir bütüne dönüşüyor adeta: Mutluluk sağlıkla başlar… Mutluluk kavramının içini ise kişiye özel tasarımlardan başlayarak “iyiliği keşfet’e”meye dek geniş bir skalada dolduruyorlar. Getwell’in başarı hikayesinden sektöre getirdiği yeniliklere, tüketici beklentilerinden gelecek hedefine dek merak ettiklerimizi Getwell Zincir Kanalı Satış Yöneticisi Eren Gülsever’e sorduk…

Merkezde “mutluluk” var

  • Günlük yaşamımızdaki en küçük ikili iletişimden başlayarak en büyük toplumsal harekete kadar aslında tüm planlarımızın temel yapı taşının sağlık üzerine kurulu olduğunu görüyoruz. Bu sebeple yaşamımızdaki en önemli unsurun sağlık kavramı olduğu inancındayız. Getwell olarak ürünlerimizi üretirken “mutluluk sağlıkla başlar” mottosuyla tüketicilere güvenilir ve kaliteli ürünler sunabilmek ilk amacımız.
  • Marka çalışmalarına başladığımız dönemde gerçekleştirdiğimiz pazar araştırması sırasında ilk fark ettiğimiz husus, sağlıklı olmanın verdiği mutluluk ve huzurun raflardaki ürünlerin tasarımlarında bulunmamasıydı. Bu sebeple ekip olarak aldığımız ilk karar ürün tasarımlarımızın tüketicilerle bire bir etkileşim kurabilmesi ve kendilerinden bir şey bulabilecekleri, her zevke ve ihtiyaca özel ürünler tasarlamaktı.
  • Bugün, Getwell portföyündeki yeni ürünlere baktığımız zaman bu amacımıza ulaştığımızı düşünüyoruz. Eğlenceli ve keyifli ürünlerimizle her yaşa ve ihtiyaca özel, renkli bir dünya yarattığımız kanısındayız.

Kişiye özel yara bandı

  • Birçok ürünümüz dünya ve Türkiye pazarında ilk olma özelliğini taşıyor. Örneğin, bizce çocuk olmak demek keşfetmek, öğrenmek ve bıkmadan düştüğün yerden kalkarak aynı hevesle tekrar öğrenmektir. İşte buradan yola çıkarak çocuklara özel diz – dirsek yara bandını tasarladık. Diz – dirsek yara bandı ekstra esneyen yapısıyla oyun oynamayı seven çocuklarımızın en yakın oyun arkadaşı olacak. Biliyoruz ki bizi biz yapan aslında hayallerimiz.
  • İşte, Women yara bandı da hayallerinin peşinden koşan tüm kadınlarımızı düşünerek ürettiğimiz bir ürün. Getwell ürünlerimizin tasarımlarında muhakkak bu tarz keyifli ve naif dokunuşlar bulacağınızı garanti ediyoruz.
  • 7 ayda nasıl pazar lideri olunur?

Tüketicilere yepyeni, şık ve eğlenceli bir dünya sunuyor

  • Getwell olarak bir yenilenme sürecine girdik diyebiliriz. Bu dönemde hem ürünlerimizi yeniledik hem de bunu bir iyilik projesiyle duyurmak istedik. Bu yenilenme sürecini “İyilik Yara Bandı” ürünümüz ile taçlandırdık aslında. Koruncuk Vakfı ile yürüttüğümüz, her çocuğun eğitim hakkına sahip olması gerekliliğiyle ortaya çıkan bu projeyle bir ay içerisinde 60 bin adet “İyilik Yara Bandı” satışı gerçekleştirdik. Aslında bu proje bize şunu gösterdi doğru ürün ve net mesaj tüketicide her zaman karşılığını buluyor.
  • Pazardaki genel ürün tasarımı ve içerik algısının dışına çıkarak, tüketicilere yepyeni, şık ve eğlenceli bir dünya sunduğumuzu düşünüyoruz. Üretici kimliğimizin yanında bizler de birer tüketiciyiz ve inanmadığımız bir ürünü rafta konumlandıramazdık. İşte bu sebeple “iyiliği keşfet” sloganımızla her an iyiliği sunmayı hedefledik.

Pandemide sağlık ürünlerine yaklaşım değişti

  • İlk yardım kiti, yara bandı ve benzer sağlık ürünleri pandemi öncesinde sadece ihtiyaç anında alınan ürünler içerisindeydi. Ancak pandemi sonrası tüm tüketiciler kendini güvenli bir alanda konumlandırmak istiyor. Güven algısı tedbirli olmaya ve tedbir ise sağlık ürünleri için “evimin ecza dolabında bulunsun, çantamda olsun” isteğine evrildi. Biz de her kullanıcıya pratik, ihtiyacına ve zevkine özel ürünler üreterek her an yanında veya evinde bulunabilecek sağlık ürünleri sunuyoruz.
  • Getwell olarak ürettiğimiz ürünlerle kullanıcılarımızı Getwell’in renkli dünyasına dahil etmeyi amaçlıyoruz. Bu renkli dünyada hem zevke hem de ihtiyaca uygun şık ürünler sunduğumuzu anlatmak istiyoruz. Estetik ve şık tasarım, Getwell’in olmazsa olmazları arasındaki en önemli kriter. Kullanıcılarımızın kendisini özel hissetmeleri de öncelikli amacımız.

“7 ayda pazar lideri olduk”

  • Yeni ürünlerimizin ilk çıkışı olan Nisan ayından bugüne ulusal kanalda çalışmayı hedeflediğimiz iş ortaklarımızın yüzde 80’i ile iş birlikteliğine başlayarak, orta vadede hedefimiz olan yara bandı kategorisindeki ulusal kanal pazar liderliğini yedi ay gibi kısa sürede yakaladık. Otomotiv sektöründe sıkça kullanılan “sıfırdan yüze” tabirini Getwell markası için kullanırsak “Hayalden pazar liderliğine” dememiz yanlış olmayacaktır.
  • Kısa sürede yakaladığımız bu başarının temelinde pazarın mevcut dinamiklerine göre değil, yepyeni bir anlayış ve dokunuşla pazarı yeniden şekillendirme hedefinin yattığını düşünüyoruz. Sayısal verilere de baktığımız zaman 2020 yılı satış rakamlarımıza göre markamızın büyüme hızı dört kat olarak gerçekleşti. Bundan sonraki hedefimiz emin ve doğru adımlar atarak “Türkiye’nin Sağlık Uzmanı” markası olmak.
  • 7 ayda nasıl pazar lideri olunur?

Hedef Türkiye’nin sağlık uzmanı olmak

  • Ürünlerimizin boyutlarını dahi kullanıcılarımızın vücutlarıyla orantılı olacak şekilde belirliyoruz. Böylece kullanıcılarımız, estetik kaygılarını da azaltabiliyor. Ayrıca özellikle yara bantlarında kullandığımız tasarımlarımızla yaşanan kötü tecrübelerin akıllardaki etkisini azaltmaya odaklanıyoruz.
  • Getwell olarak, bugüne kadar Türkiye’yi birçok ilkle tanıştırdık, tasarımlarımızla denenmemişleri denedik, kalıpların dışına çıkarak pazarın dinamiklerini değiştirdik. Bu yapımızı her zaman korumaya devam edeceğiz. 2022 lansman planlarımız da şekillendi. Yeni ürün planlarımızla tüketicilerimize yine en üst kalitede birbirinden farklı ürünler sunacağız.

Pazarlama dünyasının nabzını tutan dosyalarıyla Marketing Türkiye Kasım sayısı yayında!

Getwell
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
9 Mayıs 2025
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Spotify kaynakları, "temsilcilik yok" eleştirilerine yanıt verdi
Haberler
Spotify kaynakları, “temsilcilik yok” eleştirilerine yanıt verdi
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Haberler
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.