10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yoksa, yoksa Korona beklediğimiz toplumsal tutkal mı?
Köşe Yazıları

Yoksa, yoksa Korona beklediğimiz toplumsal tutkal mı?

Günseli ÖZEN
17 Mart 2020
2 dk okuma

Kendimi tutmasam, “Tükenmiş ruhlara can veren Korona, sen nelere kadirsin!” diye adeta sevinçle haykıracağım. Neden mi?

Kimse sırrına henüz eremedi ama şu bilincin altı da üstü de epey ilginç.

Korona kapımızı çalmadan önce başka, sonrasında bambaşka tepkiler veriyor.

FutureBright ZMET teknolojisiyle Türk halkının bilinç dışını kurcalamış. 800’den fazla derin metafor imgesinden bugünlerde 30’u “hey buradayım” demiş.

Bu 30’dan KALIP, NEGATİF KUVVET öne çıkanlar ama illa ki TERS KAYNAK varlığını epey hissettirmiş.

Ne demek bu? Kendini sıkışmış, yeteneklerini köreltilmiş, yeni hiçbir şey yapmak için heyecan duymayan bir toplumsal psikolojiden söz ediyor benzetiler. Ya Ters Kaynak ne demek?  İçimizdeki enerjiyi dışa vuramıyoruz milletçe. Unutmayın dışa vurulamayan enerji adamın içini oyar.

Duygusal benliği kaybetmekten söz ediliyor, eyvah ki eyvah! Nerde o bizim “Enginlere sığmayan, bentleri aşan ruhumuz?” Yok, olmaz bizi biz yapanı kaybedemeyiz, kaybetmemeliyiz!

Peki, nasıl buraya geldik?

Uzmanlar bunun uzun zamandır günlük söylemlerden, kavgalardan, kutuplaşmaktan, ekonomik belirsizliklerden yorgun düşmüş olmanın sonucu diyor. Nereden geleceğini bilmediğimiz tehlikeler (deprem, çığ, yine deprem, göçmenler, şehitler ve yine deprem ve de nihayet Korona. Bitti mi, hayır her gün bir yenisi yine yeniden olabilir). En tehlikelisi de bilinmezlik! Nerden, ne zaman, ne gelecek kaygısı anksiyete yapıyormuş, anksiyete ruhen felç. Oysaki korku filminde kapının arkasındaki tıkırtıyı neyin yaptığını bildiğimizde daha az korkmuyor muyuz?

İşte şimdilerde Korona o tıkırtıyı yapandır. Görmesek de biliyoruz orada. Kanlı canlı değil ama kanatıyor, can alıyor. O halde düşman bellidir. Saldırın!

Bundan sonra M.Ö. ve M.S. gibi C.Ö. ve C.S. de diyeceğiz.

C.Ö.’sinde masa altına saklanan çoçuk-yetişkinler metaforuyla özdeşleşirken  C.S.’den sonra kadim savaş tekniğimiz “Akıncı” ruhumuzla Vur-Kaç tekniğini kullanarak savaşacağız ama önce silahlar. “Kolonya, Tuvalet Kağıtları, Çamaşır Suyu” ve en gizli silahımız “Taharet Musluklarıyla” artık savaşa hazırız. Hem de “Şühedâ fışkıracak, toprağı sıksan, şühedâ” derken vatana giren her türlü düşmana karşı duranların şehadetini anlatan dizede de ifade edildiği gibi yurt dışından gelen bir düşmana aman vermek bize yakışmaz! Düşman vatana saldırıyor hem de tarihimizde çok kez savaştığımız, uzaydan dahi gözüken seddiyle bizi içeri sokmayan ama şimdi düşmanın kaynağı olan Çin’den.

Yoksa, yoksa Korona beklediğimiz toplumsal tutkal mı?

Sosyal medyada muhalifler hâlâ varsa da ülkenin ağırlıklı yüzdesi Korona’ya topyekûn savaş açtı bile. Bu şimdilerde kontrolü ele almakla özdeş. Kazanır ve ortak düşmana karşı birlikte galip gelirsek “damarlarımızdaki asil gücün” farkına varacağız ve bir daha asla kaybetmek istemeyeceğiz.

Şimdilerde ortak kararımız savaşın komutanı Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca’dır. Ancak yarın Başkomutanımızın orduların başına geçmesini bekliyoruz.

Zaman düşmanı denize dökme zamanıdır ve ilk hedefimiz yine Akdeniz’dir.

İleri!

*Marketing Türkiye için Future Brigh özel bir çalışma yaptı. Aklımı tetiklediler, ben de yorumladım. Aklınıza sağlık Akan ve Kurtuluş.

Akan Abdula ve Kurtuluş Kantar yazdı: “Korona, masanın altında saklanan çocuğun içinden bir savaşçı çıkardı!”

1 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
2 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
3 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
4 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
5 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Haberler
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
4 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.